עם יד על הלב ...
ובאמת מתוך כוונה להסביר ולא להקניט ... אני מקווה שאתה לא מוצא את הקשר בין מה שהם עושים לבין הפחתת הקורבנות רק מפאת גילך הצעיר ו/או נסיונך בנהיגה. אני מאד מקווה שתנסה להבין ש: 1. תרומת ניידות ואמצעים למשטרת התנועה (ע"י אור ירוק) מסייעת להפחתת ה"אנרכיה" שלצערי קיימת על הכביש 2. חינוך והכשרת המתנדבים כשוטרים לכל דבר במערך התנועה (אור ירוק) והגברת הנוכחות המשטרתית (ע"י מתנדבי ית"מ) בכבישים מאלצת את הנהגים לשפר את תרבות הנהיגה שלהם (ולעתים בעל כורחם) 3. הודעות והתראות על מפגעים בדרך שעלולים לגרום לתאונות דרכים (אנשים באדום) 4. התראות על מחדלי תעבורה כדי למנוע כשלים בדרכים (אנשים באדום) 5. שכנוע הממשלה (כל ממשלה) באימוץ תכנית לאומית למלחמה בתאונות הדרכים (אור ירוק) - דווקא כאן אני ארחיב: ישנם במרתפי משרד התחבורה והמועצה למניעת תאונות 7 תוכניות למלחמה בתאונות הדרכים. כל אחת מהם עלתה למשלם המסים הון תועפות, תוך ניצול זמן עבודה של עובדי מדינה (שגם את זה ניתן לכמת ולתרגם לעלות). כל אחת מהתוכניות הללו יושבות על אחד המדפים ומעלות אבק. כל אחת מהתוכניות הללו יכולה להציל חיים ולמנוע אבידות בנפש. אולם עד היום אף אחת מהממשלות לא ניגשה לפתוח ולאמץ אף אחת מההמלצות הרבות המופיעות בכל אחת ואחת מהתוכניות ומהמסקנות הנלוות לה. עמותת אור ירוק פנתה למדינה ולממשלה (ולא חשוב איזו ממשלה מכהנת, ימין שמאל, מרכז או כל אחת אחרת) לאמץ את אחת התוכניות על מסקנותיה, לא משנה איזו תוכנית, לא משנה איזו ממשלה - פשוט לאמץ תוכנית ולפעול עפ"י הנחיותיה. העמותה גם התחייבה לסייע במימון ישומי התוכנית ויצאה בקמפיין גדול (שאני בטוח ששמעתם עליו, קראתם עליו וכו') למען גיוס עצומה שתקרא לממשלה לאמץ תכנית לאומית למניעת תאונות. בשבוע שעבר התבשרנו כי עברנו את מיליון החתימות ... כלומר יש הסכמה מלאה לצורך ולדרך אותה מנסה לקדם עמותת אור ירוק. אני אוכל להמשיך ולכתוב על כל תרומות העמותה, על כספים (המגיעים מתרומות נטו) שעושים את דרכם מקופת העמותה לחינוך הדור הצעיר לנהיגה טובה ובטוחה יותר, לאכיפת החוקים על כלל הנהגים (ומנסיון, אני מכיר מקרוב הרבה איזורים ולפחות 2 מקרים בהם בזכות נוכחות ניידות ומתנדבים הממומנים ע"י העמותה סייעה להצלת חיי אדם), אוכל להמשיך ולכתוב על מאות מתנדבי העמותות העושים לילות כימים בהתנדבות למען הקהילה ולמען שמירת הבטחון בכבישי הארץ. אך לצערי קצרה היריעה. בואו נחשוב רגע בצורה חיובית ולא ננסה להתחרות בכל עמותה שקמה ומנסה לעזור ולסייע. לצערי מצב התעבורה בארצנו בכלל ותרבות הנהיגה בפרט דרושה להרבה "שיפצורים ושיפוצים", אז בואו ונקדם בברכה יוזמה ופעילות של כל עמותה וכל גוף או אדם פרטי שמעוניין לתרום למען קידום המטרה. בברכה ובאהבה, אביחי ארביב