אהלן... הנה כיוון לעבודה
אהלן תודה על הברכות וחבל שאיני רואה אותך כאן יותר.... אני רואה הרבה שאלות בפורומים של בוני אתרים ובפרט בפורום תפוז, שאני יכול לעזור ופשוט אין לי זמן להסתובב בין הפורומים השונים.... אתה מוזמן להפנות את חבריך גם לכאן. ולענייננו... העלתי לפני כמה ימים, ובכוונתי לעדכן בקרוב, כתבה בנושא בעיות רזולוציה ופתרון בבניית אתרים.... אנא חפש את הכתבה באתר ותמצא את חלק א של התשובות לכל מה שדרוש בשאלתך מייד בסיום שימוש בפתרונות המובאים שם מגיע החלק של שימוש בפקודת סטייל. בין הפקודות השונות המגדירות מאפיינים ישנה הירארכיה של חוזק פקודה. פקודת הסטייל חזקה ביותר וגוברת על הגדרות ברירת המחדל של מאפייני האובייקטים. לפיכך ברגע שעברת לשימוש בפקודת סטייל נוצרו אצלך כבר מאפיינים חדשים המשליכים על כל האובייקטים בתוך אובייקט האב בו הגדרת פקודת סטייל. הטעות הנפוצה בנושא זה היא כי מיקום אבסולוטי גם הוא נקבע ביחס למשהו.. הרי אנו קובעים מיקום אופקי ומיקום אנכי כמאפיינים למיקום אבסולוטי. נניח אנו רוצים למקם את אובייקט x כך שלא יושפע מתנאי הרזולוציה. המיקום האבסולוטי של אובייקט x ניקבע באופן אוטומטי ביחס למיקום אובייקט האב של אובייקט x ולא בהכרח ביחס לאובייקט החלון או הדף. כאשר אובייקט x נימצא בתוך טבלה הרי שאובייקט האב של אובייקט x הוא אובייקט הטבלה. פתרון פשוט ויעיל תמיד הוא למקם את כל האובייקטים בתוך אובייקט טבלה מרכזית. טבלה זו תוגדר בעצמה במיקום יחסי (אובייקט האב שלה הוא הדף) 0,0 וגודלה יקבע בכל עמוד באופן מוגדר (קבע רוחב ואורך לטבלה המרכזית בכל עמוד בהתאם לתוכן העמוד). עתה מקם את כל שאר האובייקטים באמצעות מיקומים אבסולוטים ושים לב שאין להם אובייקט אב פרט לטבלה המרכזית. שים לב כי הטקס אינו נישבר באופן אוטומתי ואין גלישה של רכיבים בדף. בדוק שבכל מעבר שורה יש סימן <br> גם אים אינו נחוץ (הוא יהיה נחוץ ברזולוציה אחרת). והנה קיבלת: מה שרואים זה מה שמיתקבל בכל דפדפן ובכל רזולוציה בהגדרות אלו .... מובן שפתאום עלולות לצוץ בעיות חדשות וזו תהיה כבר עלייה נוספת בדרגה, ובהם נטפל שוב בדרכים הנכונות. שים לב שהיה לי הרבה יותר קל להיות ספציפי אם היית שולח את הקבצים. אני ממליץ לכל שאלה לצרף את הקבצים המתאימים. בכל מיקרה אתה מוזמן לחזור ולשאול על כל נושא שלא הובהר מספיק טוב וכל מילה שלא ברורה שם. מקווה שהדבר יעזור לך רונן מנהל הפורום והאתר "המפתח לבית הספר"