היי

היי

שמי דני, אני דו-מיני ופעיל בבית הפתוח בירושלים. יש שם כל-מיני דוסים למיניהם, המנסים - מסיבה שמעודי לא הבנתי - להתעלם מן הסתירה הבסיסית, בין הומואיות לאמונה מונותאיסטית - ולמרבה-הצער, בראש-השנה ובפסח (וגם סתם בערבי-שבת), עמדתם היא-היא נותנת-הטון. כעת, בהיותי בערך-פגאני (למעשה, דתי - דת הפרדס - היא משהו בין פגאניזם לאתיאיזם; אסביר בהזדמנות... עניין מורכב), אני - בדרך-הטבע - חש מודר לחלוטין. לפיכך הצעתי, לפני ימים מספר, שננסה לשלב מועדי דתות נוספות - בין השאר גם שאינן הומופוביות, לשם-שינוי-ולא-פורז - והחבר'ה די-התלהבו... אז - אם יש מישהו/י המעוניין/נת, אולי, להעביר הרצאה בבית הפתוח, או משהו כזה... יהיה אחלה. צרו קשר... בתודה, דני.
 

PaganJane

New member
הצעה

היי, מה המצב? למה שלא תתנו דגש לארבעת החגים העונתיים: אמצע הקיץ (היום הארוך ביותר), אמצע החורף (היום הקצר ביותר), אמצע האביב, ואמצע הסתיו (שני ימי השויון). היתרון בחגים הללו הם שהם אינם חייבים להיות מקושרים לאלוהות מסויימת (למרות שבהרבה מסורות הם כן), הם חגים עונתיים, חלקאיים, ויש לחלקם מקבילות מונותאיסטיות (יש לי חברים אתאיסטים שחוגגים אותם גם). למקרה שתרצה לחפש עליהם עוד אינפורמציה: השמות הכי נייטראליים שלהם הם: midwinter, winter solstice midsummer, summer solstice midspring, spring equinox midautumn, autumn (vernal) equinox במסורת הקלטית הם נקראים: Alban Arthan Alban Hefin Alban Eilir Alban Elfed בוויקה הם נקראים: Yule, Litha, Ostara, Mabon ובטח יש להם שמות נוספים במסורות אחרות.. שלך, ג'יין
 
במסֹרת ישראל

יום ההשתוות הסתוי מכונה "תקופת תשרי" יום ההיפוך החרפי - "תקופת טבת" יום ההשתוות האביבי - "תקופת ניסן" ויום ההיפוך הקיצי - "תקופת תמוז" יכול להיות לכם גם מעניין ללמוד על פגניות הומוסקסואלית: ה"כלבים" - הכהנים ההומוסקסואליים של עשתרת בכנען, "הגדוד הקדוש" (hieros lochos) ופולחן ארוס (קופידון) החד-מיני ב"משתה" לאפלטון ביוון. ובתקופה המודרנית - מסֹרת ה-Feri על המודל המיני-האלהי המֻרכב שלה, זרם ה-feary-wicca בנאו-וויקה, ה-Radical Fearies וה-Minoan Brotherhood. בטח יש עוד שאני לא מכיר... לימוד נעים ובהצלחה!
 
ברוך הבא!

"לשם שינוי ולא פורז", LoL. אני בהחלט מסכים עם Jane. נשמח להפנות אותך למקורות המתאימים אם תבחר בכך. כמו כן, פעם ברשת היה משהו שנקרא Pagan Book of Days. איני יודע אם האתר עדיין קיים, אך אוגדו שם תאריכים של חגים רבים. תנסה למצוא את זה בגוגל.
 
יודע מה

נמאס לי להלין על כך שהמונתאיסטים מקדמים שלטון טהירן במדינה ולא לעשות דבר בנידון. אני אומנם מאד נגד מסיון אבל יש הבדל בן מסיון לבין הצגה של שלל חגים מדתות שונות על מנת לאפשר לאדם בחירה חופשית. אני מוכן להתנדב להעביר הרצאה באיזור ירושלים (גם אני מהבירה) או לעזור לך (או לכל מתנדב אחר) להכין הרצאה. יש לי נסיון טוב בדיבור מול קהל והעברת הרצאות (שנים של השתתפות בתחרויות דיבייט + הרצאות מימי היסודי) ואני מוכן להחזיר מלחמה תקשורתית למסיונרים יהודים המנסים להשליט את דתם במקומות בהם היא מביאה רק סבל. אם אתם צריכים את עזרתי צרו איתי קשר במסרים. לדעתי כדאי להרחיב את העניין לאיזורים נוספים בארץ אם יש אנשים בפורום שמוכנים להתנדב גם במקומות אחרים.
 
הבעיה כאן

שאתה מתייחס אל אותם אנשים כמישהם שצריך "להלחם בהם". מה לעשות, רובם המכריע של האנשים בארץ הזו הם יהודים, אפילו שהם חילונים. רוב האנשים לא מכיר את החגים הפגניים - אז אנשים עושים את מה שהם מכירים. יתרה מכך, מדובר פה בסיטואציה אפילו עדינה יותר - מדובר באנשים שהחברה שלהם עצמה מנדה אותם נידוי מוחלט - ואם לא, אז הם מסתירים את מיניותם באופן טוטאלי. כך ש"מלחמה" אינה הדבר הנכון. גם כך הם נמצאים במקום רגיש מאוד (אמונתם הדתית מתנגשת באישיותם - אך זה לא נכון שהם מתעלמים מכך. הם סובלים מכך בעצמם, אך שני הדברים האלו הם חלק מהם והם אינם יכולים לוותר על כל חלק שהוא סתם כך), ו"מלחמה" תגרום להקצנה. חלק מהאנשים כאן שוכחים שמדובר כאן בבני אדם - והופכים את בני האדם האלו לסמל. זה מה שעושים לנו, אז זה אומר שאנחנו צריכים לעשות את זה לאחרים?
 
אתה צודק

ולכן אני מאד משתדל להפריד בין המלחמה באידיאולוגיה לבין האנשים. האנשים לא אשמים במה שקורה כאן. הבעיה היא שהמסיון היהודי משאיר את האנשים האלו לחיות חיים פחד על ידי טרור תהמולתי. אני ממש לא כועס על האנשים הללו ולא מתכוון ללכת לשם כדי "להילחם בהם". אני הולך לשם על מנת להראות להם שיש דרכים אחרות ולהסביר להם על הדרכים האחרות הללו. כל מהפך מתחיל בצעד אחד קטן. ואני להפוך את המצב. לא אני לא חושב שצריך להילחם במונטאיסטים באשר הם. אני חושב שצריך להילחם במסיון שלהם עד למצב שבו כל אדם (ללא קשר איפה הוא נולד) יוכל לבחור את דתו ואמונותיו כך שטרור והפחדה לא יהיו בין השיקולים שלו. באופן כללי הערה שלך נכונה. ואני מאד משתדל להיזהר ולא להפוך אנשים לסמלים. באופן כללי אני פשוט גם מעוצבן על המונתאיזם מסיבותי האישיות בזמן האחרון.
 
עוד נְקֻדָּה שרצוי לשים אליה לב

היא הפיכתנו למיסיונרים. אנשים, ובמיוחד בני-נֹער, שנמצאים בחוויה של הדרה, עלולים לקבל בזרועות פתוחות כל בית רוחני שיקבל אותם כפי שהם ויגרום להם להרגיש רצויים. במיוחד אם זו דרך רוחנית שאסורה בחברה שהדירה את אותו הנֹער. כשאנחנו באים להרצות על פגניות, כדאי להזהר מאד - לא לנסות לשכנע, לא להציג את עצמנו כעדיפים, לאלהפוך למיסיון. מי שזה מעניין אותו כבר יפנה אלינו אחר-כך, ובאחריותנו להציג לו אז את התמונה השלמה, הטוב והרע גם יחד. הבחירה בדרך החיים הפגנית צריכה להיות בחירה מֻשכלת, מתוך חוויה עמוקה של "זה מה שבאמת נכון לי", ולא מתוך מרד בחברה הלא-מקבלת.
 

gwizard

New member
בגלל ש...

אם אתה מגיע לדת מתוך רצון להיות שייך ולא בגלל שהדת עצמה מדברת אליך אז אתה מפספס את כל הרעיון בלהיות דתי. דת נותנת לך את הכלים להתמודד ולהבין את המציאות שאתה חווה. כאשר אתה מגיע לדת מתוך תחושת מרד אז לא רק שסביר כי לא תחווה זאת, אלא גם תזיק לעצמך במובן של "להיות תקוע בתוך מערכת ללא אמונה יתרה". בכך, זה לא שונה מלהאמין ביהדות רק בגלל שההורים שלך מאמינים ביהדות. במילים אחרות, צריכה להיות סיבה טובה להיכנס למסגרת והיא צריכה לבוא ממך ולא בגלל השפעת הסביבה עליך.
 
בסדר אז?

יהיו וויקאנים לאיזה שנה~שנתיים ויעברו הלאה... אינני מצליח להבין, מה רע בכך. להיפך. זוהי התנסות.
 
אין שום דבר רע בהתנסויות

יש רע בלעטוף משהו בעטיפה יפה ולנסות למכור את זה כמו סוכריה - במיוחד בדבר כמו דת ואמונה. חוץ מזה, הגישה הזו של "יהיו X כך וכך זמן ואז יעברו הלאה" היא בעיני מזלזלת כלפי כל אמונה שהיא. אמונה היא לא אוטו שמחליפים כל שנה-שנתיים כי רוצים דגם חדש יותר. אנחנו כאן מדברים על דת, לא על אופנה.
 
בגלל

שהמסיונריות שלהם היא שורש הפיכתם למפלצות אליהן צמחו. מסיונריות היא דבר שלילי ביותר. רובין עוטה המגבת צודק. ולכן לדעתי צריך הרצאות לא על דת ספציפית אלה על מגוון דתות וחגים על מנת שההרצאה תהיה עיונית, תספק ידע ותפתח אופקים ולא תטיף לדת כלשהי.
 
אני לא יודע אם המיסיון

הוא שורש הרע בדתות הללו, אבל בהחלט יש הנחה במסיון ש"אנחנו צודקים ואתם טועים" - וזו רק אחת הסיבות מדוע לדעתי דתות פגניות לא צריכות בכלל לעסוק במסיון. סיבה שניה היא, שאם אנחנו יוצאים מאוד נגד זה, איזו דוגמא אנו ניתן אם נעשה את זה בעצמנו?
 
למעלה