היכל התרבות העירוני של פ"ת מתחיל לקיים הופעות של אמנים מהארץ

משה12333

New member
היכל התרבות העירוני של פ"ת מתחיל לקיים הופעות של אמנים מהארץ

ומחו"ל באצטדיון המושבה.

אצטדיון המושבה לא רק משמש כאצטדיון הכדורגל החשוב בגוש דן כשקבוצות הפועל ת"א ובני יהודה משתמשות בו כמגרש הביתי שלהן בנוסף למכבי ולהפועל פ"ת, אלא שגם הוא משמש כעת כאתר ההופעות החשוב במדינה.

זה לא מפליא שהוא נבחר לארח גם הופעות ענק כי הוא האצטדיון עם נגישות התחבורה הכי טובה בארץ עם תחנת רכבת "פרטית" משלו, עם מחלף "פרטי" משלו ועם גישה "פרטית" ישירה לכל כבישי האורך והרוחב של גוש דן.

המתכננים שלו לא הסתפקו בכך וגם דאגו לו לאלפי מקומות חניה בחינם סביבו.

למרות כל זאת, האצטדיון עדיין לא בשיא פעילותו, כי עדיין לא נבנו בו שני היציעים החסרים בצפונו ובדרומו.

כך שהעתיד שלו יאפיל על מעמדו כעת.



 

משה12333

New member
אם הייתי כותב שכל תושבי פ"ת זכאים להנחה משמעותית בכניסה

להופעות באצטדיון כי הוא אצטדיון עירוני שנבנה מכספי העירייה, אז היתה עילה לחסום את ההודעה.

אבל לא כתבתי זאת אלא התמקדתי בנגישות התחבורתית המעולה של האצטדיון לטובת המבקרים שבאים אליו מחוץ לפ"ת.

האם ידעת שהאצטדיון גם מהווה מרכז חינוכי לחיילים ולבני נוער שמבקרים בסיורים לימודיים במקום כי הוקם בו מוזיאון להנצחת הכדורגל היהודי בשואה?



 
אתה מתחיל לשכנע אותי שאם פתח תקוה זקוקה לשיווק מסוג

ההודעות שלך, אז מצבה ממש קשה.
אגב, אם עדיין לא הבנת, אני תושב פתח תקוה.
ואגלה לך עוד משהו, אני לא תושב פ"ת היחיד שמגיב לך בפורום הזה.
אם אתה סבור שאתה עושה שירות טוב לעיר - אתה טועה.
בפורום הזה אתה די ממאיס את פתח תקוה.
 

משה12333

New member
זה לא רק פ"ת אלא זה גם ראש העין. כעת הופכים אותה מעיר כפרית

של בתים נמוכים למגה-עיר של מגדלי מגורים. השכונות החדשות שמוקמות כעת במזרחה ובדרומה פשוט "בולעות" אותה.

מתי נתקלת אי פעם בתופעה כזאת שבין רגע עיר קיימת מכפילה את כמות האוכ' שלה והופכת מפריפריה לעיר מבוקשת בגוש דן?

אתה לא יכול להתעלם מהתופעות של פ"ת ושל ראש העין שאין להן אח ורע בישראל. זה ממש יצירת "גוש דן מזרחי" חדש תוך אפס זמן.

זה נראה כאילו שכל משאבי המדינה מופנים לשתי הערים הסמוכות האלה.

והתוצאות בהתאם.
 

dctgdctg

Member
אתה אולי לא עונה להגדרה הקלאסית של טרול

ולכן, כנראה אנחנו מתפתים לענות לך. אבל אתה יותר אפקט דומה ו"מזהם את הפורום" בהודעות שלא מתאימות לנושא ולאופי שלו.
היו כמוך בעבר, שגרמו לי לבדוק קודם את הניק ורק אחר כך את תוכן ההודעה. אני מקווה שגם אתה תהפוך לנחלת העבר...
ואגב, גם אני תושב פתח תקווה...
 

משה12333

New member
ולמה אתה חושב שיש פה כל כך הרבה תושבי פ"ת בפורום הזה? אולי

כי הם נחשפים בעיר מגוריהם לשינויי התשתיות בקצב הכי גבוה בארץ?

השינויים שפ"ת עוברת בחודש, זהים לשינויים שכל עיר אחרת עוברת במשך מס' שנים.

וזאת עובדה.
 

משה12333

New member
אז הנה עוד דבר משעשע בשבילך: מעגל התנועה הכי מצחיק בעולם.

התמונה אמיתית והשלט אמיתי. השלט כבר לא קיים בכיכר ונמצא היום במחסני העירייה.

אבל הנה הדבר המשעשע באמת: אתה רואה את החול בתמונה במדרכה שבצד ימין למעלה?

אז שכח ממנו. היה חול ואיננו עוד.

במקום החול תמצא היום עוד מגה-פרוייקט שנבנה בימים אלה.

מרוב השתעשעות, כמעט ושכחתי להפנות אותך למיקום. המיקום הוא הכיכר של מפגש הרחובות בן גוריון-יטקובסקי-מייזנר.

 
אתה אפילו עוד יותר מגוחך ממה שתיארתי לעצמי

מגה פרויקט של שלשה בניינים לא גבוהים (שנקרא אגב "ארמונות גנים").
[URL]http://www.armonot.co.il/document/68253,7472,1.aspx[/URL]

וכבר אחסוך לך עוד סיפורים - שדרומית לרחוב יטקובסקי ומזרחית לרחוב בן גוריון, מתחילים להיבנות בימים אלה במגרש הרבה יותר גדול, הרבה יותר בניינים, כולל בניינים יותר גבוהים מה"מגה פרויקט" הזה.

ומה יש להתפאר בפרוייקטים הללו? תשתיות ציבורית נאותות לא יהיו להם.
לא תשתיות תחבורתיות כפי שצריך, כי עיריית פתח תקוה הרגה את הקטע הפתח תקוואי של הקו הסגול, לא מוסדות חינוך כפי שצריך כי עיריית פתח תקוה לא השכילה לשמר מספיק שטחים באזור עבורם וגם לא מוסדות ציבור אחרים.

אם היום בשעות שיא בבוקר כמעט בלתי אפשרי לצאת מהאזור הזה דרך רחובות העצמאות, יטקובסקי, בן גוריון וויצמן, אז לאחר איכלוס "המגה פרויקטים" הללו הבעיה תהיה עוד הרבה יותר חמורה.

לרוע מזלך יש בפורום הזה לפחות שני משתתפים מלבדך שאני בטוח במאה אחוזים שמכירים דווקא את האזור הזה של פתח תקוה (ואת הבעיות שלו) הרבה יותר טוב ממך.
 

dctgdctg

Member
שלא לדבר על מעגל התנועה במפגש העצמאות יפה-נוף

שפוקק את כל השכונה, בוקר וערב, למרות שכבר שנים עברו מאז שהודתה העירייה שיש להחליפו בצומת מרומזר אך שום דבר לא נעשה.
אם כבר הופכים את הפורום הזה לפורום פתח תקוואי - יש הרבה יותר דוגמאות לאזלת ידה של העירייה ושל ראשיה (הנוכחי והקודמים) בתחום התחבורה, התשתיות, החינוך ועוד - מאשר ל"מגה פרוייקטים" ששרלטן כמוך מקדם פה.
טרול!
 

משה12333

New member
אתה צריך לברך על ביטול פרוייקט הרכבת הקלה בגוש דן. הרכבת

הקלה (עילית או תחתית) היא לא פתרון תחבורה אמיתי אלא היא לצרכי יופי, תיירות ונופש.

תסתכל, למשל, על קו הרכבת הקלה בירושלים שרק החמיר את בעיות התחבורה ובמיוחד על פסגת זאב שנסתמה כליל בגללה.

רבים במדינת ישראל מצרים על כך שכבר לא ניתן לבטל את הקו האדום בין פ"ת לבת-ים.

לפרוייקט התקוע הזה של הקו האדום יש היום שתי חלופות מתפקדות: קו רכבת ישראל מפ"ת לת"א (או לבת-ים) וקו ה BRT של חברת דן, קו מס' 1.

ההצלחה של שתי החלופות האלה לימדה את משרד התחבורה מהן פתרונות תחבורה אמיתיים וכרגע הוא שוקד על תכנון עוד קוי BRT ועוד קוי רכבת כבדה בגוש דן.

גם ההצלחה של חניון החנה וסע במחלף שפירים הפתיעה את משרד התחבורה ביעילותו ולכן הוא אימץ אותו בחום. כרגע מתוכננים חניונים כאלה בכל הכניסות לגוש דן.

ביטול הרכבת הקלה הציל את גוש דן מאסון תחבורתי ולא להיפך.
 

darkshadow1

New member
לא נמאס לך לכתוב שטויות חסרות כל בסיס?

לטעון שאפשר להחליף רק"ל ב-BRT זה בדיוק כמו לטעון שאפשר לקצץ 3 נתיבים מכביש 20 בלי שיהיו לכך השלכות, כי זה כביש וזה כביש. הקיבולת של קו רק"ל יחיד שקולה לקיבולת של מעל 3 קווי BRT בסגנון המטרונית. הקיבולת של רק"ל בתוואי תת-קרקעי כמו הקטע המרכזי של הקו האדום שקולה לקיבולת של 6 קווי BRT. החניון של הנתיב המהיר בכביש 1 מכיל 1,000 מקומות חניה בלבד, וכל החניונים המתוכננים יחדיו יכילו 10,000 מקומות חניה בלבד- כמו מספר הנוסעים שקו יחיד של רכבת קלה יכול להסיע בשעה אחת לכיוון אחד.
משרד התחבורה מתכנן נת"צים נוספים בגוש דן- ואין לכך שום קשר למצב קווי הסעת ההמונים של נת"ע. כנ"ל לגבי הנתיבים המהירים.
 

משה12333

New member
אתה התבלבלת בין המושג "קו BRT" לבין המושג "אוטובוס". אתה

בעצם מנסה להשוות בין הקיבולת של קרונות הרכבת לקיבולת של אוטובוס אחד.

ההשוואה היא בפירוש לא נכונה. אוטובוס יכול לבוא מהיכן שבא לו ולנסוע להיכן שבא לו. אוטובוס יכול לבוא באיזו תדירות שמתחשקת לו. אוטובוס יכול לעקוף כל מכשול שיש בדרכו ואפילו לבצע עיקוף ברחובות צדדיים אם יש חסימה רצינית. אוטובוס יכול לשרת בבוקר בקו אחד, בצהריים בקו אחר ובערב בקו שלישי, לפי הצורך. אוטובוס מקולקל הוא בכלל לא בעיה גם אם הוא נתקע באמצע הנסיעה. אוטובוס יכול לעקוף אוטובוס אחר בנתיב שלו. אוטובוס יכול להאיץ אם הנתיב פנוי או אם יש תחנה ריקה. הנתיב שלו יכול לשמש רכבים פרטיים לפי חלוקה לשעות. הממתינים בתחנה של האוטובוס יכולים לבחור בין מס' קוים שעוצרים בתחנה כדי להגיע ליעדם או לבחור במונית שרות.

ברכבת קלה, המצב הוא הפוך. אתה בונה תשתית קבועה בלב העיר שברוב הזמן לא מנוצלת וסתם תופסת שטח או נתיב על חשבון כל שאר כלי הרכב.

זאת ועוד, אם יש לך תקלה באחת הרכבות אז מיד הקו מושבת אוטומטית לכל אורכו. כל רכבת בקו תלויה לחלוטין ברכבות שלפניה ומאחוריה.

לכן, הרכבת הקלה הומצאה לצרכי מותרות כמו סיורי תיירות ולא לצרכי הסעת המונים. היא לא מיועדת להסעת המונים ובטח שהיא לא מיועדת לעבור בצירי תנועה ראשיים או במרכזי הערים.

בירושלים ובגוש דן הפרוייקט בוטל. הקו האדום בירושלים והקו האדום בגוש דן יהיו היחידים בארץ. אתה תראה שהקו האדום בירושלים ייסגר בעתיד כי הוא פשוט גורם לאסון תחבורתי בירושלים ומטיל מצור על תושבי פסגת זאב. אתה גם תראה שהקו האדום בגוש דן לעולם לא יושלם.

ובכלל לא התחלתי לכתוב על מחירי התפעול והתחזוקה של הרכבת הקלה לעומת האוטובוסים.



 
עכשיו אתה מרחיב את השטויות שאתה כותב גם לירושלים?

מאריכים את הקו האדום לנוה יעקב ולכיוון בית החולים הדסה עין כרם, שלוחות לקמפוסים והקו הכחול בתכנונים מתקדמים, כבר מבצעים עבודות הכנה לקו הירוק, אבל בעולם שלך "בירושלים ובגוש דן הפרויקט בוטל".
[URL]https://www.jerusalem.muni.il/Municipality/Msg_84/Pages/BluLine.aspx[/URL]
[URL]http://www.moin.gov.il/PublicationsAndUsefullInfo/PressAnnouncements/Pages/kav-yarok-jer.aspx[/URL]
[URL]http://mmi.gov.il/IturTabot2/taba2.aspx?tbMerchav=102&tUniqueID=1&sSug=~&tblView=tblView_acee500d292f&tbMsTochnit=101-0209593[/URL]

אני לא יודע מה האינטרס שלך להפיץ את דיסהאינפורמציה שאתה מפיץ, אבל הפורום הזה אינו הבמה המתאימה לדיסהאינפורמציה הזו. כאן יש אנשים שמכירים קצת את הנושאים הללו, מעבר למה שאתה סבור.
 

משה12333

New member
אבל יש לך דוגמא מאלפת ממש מפ"ת. קו ה- BRT אינו עובר ברחוב

אורלוב (הרחוב שתוכנן לקו האדום) אלא דווקא דרך הרחוב של השוק שהוא בעצמו רחוב נת"צ מתחלף לפי שעות. כשהוא יוצא מהשוק, הוא מגיע למרכז העיר, לכיכר המייסדים ושם פונה שמאלה ברמזור שמאפשר פניה שמאלה רק לאוטובוסים של הקו הזה.

תראה כמה פשוט לשנות את המסלול של ה-BRT למקומות שבאמת זקוקים לו כמו השוק העירוני או מרכז העיר.

תראה גם כמה אווילי המסלול שתוכנן לקו האדום ברחוב אורלוב: פרט לכך שהוא מרוחק מאד מהשוק וממרכז העיר, המתכננים שלו התכוונו להפקיע נתיב נסיעה אחד לכל כיוון משאר כלי הרכב ואת כל נתיבי הפניה שמאלה ברמזורים שקיימים בו כעת. אתה מבין איזה אסון תחבורתי היה אמור להיות שם?

בפ"ת יש לך עוד הרבה עדויות ליאוש מהקו האדום כמו המסוף התחבורתי המשולב שהיה אמור לקום ליד הקניון הגדול והיום משמש לחניה חופשית לבאי הקניון או הנת"צ האמצעי שפורק לחלוטין בציר ז'בוטינסקי בין רחוב הסיבים לרחוב היצירה ונסללו במקומו עוד מסלולי נסיעה לכלי רכב.

גם בירושלים, קו אחד של הרכבת הקלה כבר נהפך כולו לקו BRT. הקו הכחול היה אמור להיות קו רכבת קלה אך הוא שונה לקו BRT ורק מהללים ומשבחים אותו.

הרכבת הקלה לא מיועדת להסעת המונים. נקודה.





 
קו 1 שנקרא " הקו המכין לקו האדום" אינו קו BRT

אוטובוסים מפרקיים לא הופכים קו ל-BRT.
המסוף התחבורתי המשולב ליד בילינסון ייפתח בקרוב והוא לא משמש לחניה חופשית לבאי הקניון. אם יש מי שנכנס לשם וחונה שם, הוא חונה בצורה לא חוקית במקום אסור.
והמת"צ האמצעי בין רחוב הסיבים למחלף גהה נסגר ופורק בגלל שחופרים שם את הפורטל של הקו האדום (המעבר מהתוואי הקרקעי לתת-קרקעי).
[URL]http://www.nta.co.il/content/%D7%A4%D7%95%D7%A8%D7%98%D7%9C-%D7%A9%D7%A0%D7%A7%D7%A8-0[/URL]
ממש לא נסללו במקומו עוד נתיבים לכלי רכב, אלא הנתיבים לכלי הרכב הוסטו על מנת לאפשר את העבודה על הפורטל.

תראה איך אתה, בלי להניד עפעף, מזייף את המציאות כך שתתאים לסיפוריך.
אם עוד לא הבנת, את הלוקשים הללו אתה לא יכול להאכיל את הקוראים והכותבים בפורום הזה.

עכשיו כבר ברור שיש לך אג'נדה כנגד רכבת קלה ואתה מעוות את המציאות כך שתשרת את האג'נדה שלך, אבל מצטער, עליי אתה לא יכול לעבוד.
לצערך, אני מכיר את המציאות האמיתית.

דוגמאות "מאלפות" מפתח תקוה יש דווקא להקמת הקו האדום - פורטל שנקר, הדיפו צפונית לתחנת רכבת קרית אריה, תכנון התחנה המרכזית החדשה שלוקח בחשבון את תחנת הקו האדום הסמוכה וכן, גם המתח"מ ליד הקניון הגדול.
 

משה12333

New member
תבחן טוב את ציר ז'בוטינסקי. הסטת הנתיבים שאתה מדבר עליה היא

מרחוב היצירה ועד למחלף גהה. היא נועדה לחפירה התת-קרקעית לכיוון מערב (לת"א) ולכיוון צפון (למרכז התחזוקה באם המושבות). אל תבנה על מועד סיום לחפירה הזאת כי היא לעולם לא תסתיים. תתפלל גם שהיא לא תגרום להרוגים ולפצועים ברחובות שמעליה אלא "רק" להתמוטטות של כבישים, מדרכות ובניינים.

דרך אגב, ממתי חופרים תוואי תת קרקעי לרכבת קלה? זו המצאה ישראלית שמנוגדת לכל הגיון.

בין החפירה הזאת לבין רחוב הסיבים (מזרחה), הנת"צ בוטל לחלוטין ורק גדר צרה מפרידה בין כיווני הנסיעה המנוגדים של המסלולים החדשים שנסללו.

שים לב שכעת יש ארבעה נתיבי נסיעה (3 + נת"צ ימני) ואפילו יש בנוסף להם נתיבים חדשים לפניות שמאלה. הכל על חשבון הנת"צ האמצעי שהיה שם פעם.

התחנה המרכזית החדשה שתתחיל להיבנות בקרוב היא עוד עדות ליאוש מהקו האדום כי היא חיכתה לו במשך 10 שנים והיתה אמורה להיבנות כחלק ממנו. כעת אין ברירה אלא להקימה בלעדיו כי תוקף התכנית שלה עומד להסתיים בשנה הבאה.

דרך אגב, האם אתה מכיר גם את המעבר התת-קרקעי הנעול בין המדרכות באורלוב לאי התנועה האמצעי שביניהן? הוא עוד עדות ליאוש מהקו האדום. תסתכל על גודלו ועל המבנה המסובך שלו ותבין כמה כסף השקיעו בפרוייקט הזה סתם.

ואל תתלהב מכל מה שאתה רואה שמוקם מעל הקרקע ליד האצטדיון. זה נסיון נואש לקבוע עובדות בשטח לפני שהאסון של החפירה התת קרקעית האופקית יוצא לדרך, אסון שלא היה כמותו במדינת ישראל.
 
למעלה