היכל ניצן לתרבות: לא הוד ולא הדר

אתה בעד המגדלים?

קודם כל תודה על תגובתך העניינית. יש כאן מעט מאד שיודעים להגיב עניינית וחבל. רוצה להכין? אתה בעד המגדלים באיזור המרכז? דעתי היא שהרעיון יפה, בתנאאאאאי... בניה כזאת מחייבת הריסה של מבנים קיימים ובניה חדשה: שלא על כל בית נמוך יבנה בית גבוה אלא יאוחדו מגרשים והבנינים יבנו במרווח נורמלי אחד מהשני. זה יאפשר גם פתיחת צירי תנועה רחבים שיאפשרו זרימת התנועה. השאלה לאן תשפך תנועה זו. הבעיה המרכזית תשאר בעינה: הכניסות והיציאות מהעיר שמתוכננות בצורה חובבנית. רק מי שחווה עמידה בגשר ראשון של הרבה הרבה דקות ומלחמה על כל נתיב בבקר ביציאה מראשון מבין כמה חמור המצב: כמה שעות עבודה הולכות לאיבוד.
 

space1

New member
לא, אני מאוד מתנגד לכך

אני חושב שזו טעות להכניס עוד תושבים לעיר, שגם ככה פקוקה. קודם למצוא פתרונות הולמים לבעיית התחבורה ואח"כ להוסיף עוד תושבים. נראה שלניצן יש אובססיה לגבי גודל העיר... פינוי ובינוי הוא ללא ספק הרעיון הטוב ביותר שיכול להיות (למחוק 5 בניינים של 4 קומות ולבנות מגדל גבוה במקום, ולנצל את השטח שפונה להרחבת כבישים, חניה או פארקים), העניין הוא שבראשל"צ (בדומה לכל ישראל נראה לי) פרוייקטים כאלה בקושי יוצאים לפועל. מה שכן אני יודע שיש תוכנית לפנות את מועצת הפועלים ואפרופו בצומת רוטשילד-ז'בוטינסקי לטובת בניין בן 30 קומות. זו דוגמה לניצול לרעה של 'פינוי ובינוי'.
 

space1

New member
הא, וגם את קולנוע נעמן

הולכים להרוס לטובת בניין משרדים, שוב באזור פקוק וחסר חנייה (כאן בכלל התעורר וויכוח על כך שהקולנוע נבנה ב-1927 וצריך לשמר אותו, אבל ראה"ע חושב אחרת...)
 
מגיע לנו

אתה צודק ידידי. אין סיכוי לכך בראשון הנשלטת על ידי עיריה כוחנית מחד ופודלים אומרי הן מאידך. צירוף מושלם להרס העיר ועוד לא נאמרה המלה האחרונה. שים לב, לא מדברים על שיפורים בתנועה אלא על פרויקטים. הבנין יבנה ואנחנו נעמוד בפקקים. העיריה והקבלן ירוויחו, אבל לא יתנו דעתם על סבל התושבים. בפינוי בינוי סדרי העדיפויות יהיו איך לגבות יותר היטלי השבחה והמצב רק יחמיר. מענין מה יקרה כשיסלקו את התחנה המרכזית הישנה. איך יגיעו אליה מדרום? כרגע אין, או שמא אני טועה.
 

cobainos

New member
תקשיב טוב.

יש כסף,אבל לא מספיק בשביל לשבור את כל ז'בוטינסקי-רוטשילד ולבנות אותם מחדש עם פיאצות ומזרקות.אין.תשכח מזה הכסף הולך למנגנון פקידותי מסריח ולשכונות חדשות וזה לא בסדר. אבל רואים גם ניצוצות של בסדר של שיפוץ התשתיות והכבישים בהרצל-ז'בוטינסקי שמשופצים כרגע. אני לא מדבר כמו שום פוליטיקאי אלא מבטא את ראיית העניינים כאן.אתה רוצה שאני אדבר בשפה נמוכה ואגיד:"קטעים,מגניב,אחלה,סבבה" כל הזמן?מה אתה רוצה בדיוק? בכלל התלונות שלך כאן כבר עולות על העצבים.מהרגע שנכנסת לפורום(בלי להגיד שלום אפילו) אתה רק מקטר ומתלונן.
 

cold fire1

New member
אמ.. תסלח לי על הביטוי הברברי

אבל אני לא מוצא לנכון להגיד את זה אחרת, מה שאת טוען פה, הוא אולי טיעון שיש בו מן ההגיון, אבל בעיקר פלצנות לשמה..
 

space1

New member
נצלש - ../images/Emo41.gifעוד חודש אחד בלבד!../images/Emo41.gif

שמתם לב לשלט שמבשר על שיפוץ רחוב רוטשילד? "תחילת עבודות - ינואר 2004 סיום משוער - יוני 2004" המממ... עוד חודש יסיימו שם הכל?? בעצם, לא התחילו שום דבר...
 

mem99

New member
שטויות! זה מחייה את מרכז העיר

המרכז של ראשון הוא הנכס האמיתי שלה. בתור מי שגר במרחק הליכה (שכונת אברמוביץ) אני מאוד נהנה שיש כל כך הרבה חנויות, מתקנים ואולמות בלי לנסוע לשום מקום. טוב שבנו את היכל התרבות במקום הנוכחי ולא העבירו אותו כמו את שאר נכסי העיר לשטחים במערב שהיו דורשים השקעה בכבישים חנייה ותחבורה ציבורית. העברת בינייני הציבור למשולש ז'בוטינסקי היא לא רלוונטית בגלל שהקרקע שם פרטית וגם כי זה יהרוג את ממרכז העיר. אני לא מת על ניצן (מסיבות אחרות) אבל מספיק להתבכיין.
 
חולק, אבל מכבד

תודה על תשובה עניינית. בחרתי לענות רק על כאלה למרות שהשתמשת בביטויים כמו - שטויות ומספיק להתבכיין. צריכים לדעת לכבד דיעות, אפילו הן שונות מדעתך. את דעתי הבעתי. היכל תרבות שמכבד את עצמו צריך להיות בשטח גדול יותר, להיראות מרחוק על כל יופיו עם דרכי גישה נוחות וחניות. נכון, יש להיכל התרבות חניון, אבל להכנס אליו ברכב זאת בעיה רצינית. נסעתי לשם אתמול בערב. ההיכל מפואר מאד וגם יפה, אבל זה לא מספיק. נוח לך כי אתה הולך ברגל. לא כולם במצבך.
 

mem99

New member
תשובה מפורטת + התנצלות

ראשית, אני מצטער על הביטויים שהשתמשתי בהם. שנית, הרשה לי לענות לך לעניין: תכנון עירוני נע בין כזה שמיועד בעיקר להולכי רגל לבין כזה שמיועד בעיקר לרכבים. הגישה האמריקאית המסורתית מציבה את כלי הרכב במרכז ואילו האירופית מציבה את הולכי הרגל. בראשון יש שעטנז. כל גוש המרכז (אברמוביץ, מערב ישן, כצנלסון, גן נחום) בנוי בצורה מצויינת להולכי רגל. עוברים לאורכו שלושה צירי תנועה מרכזיים (ז'בוטינסקי, הרצל, רוטשילד) שמכילים תחבורה ציבורית מהירה וטובה ובמקביל אליהם רצועות של גנים ציבוריים. לעומת זאת, שכונות מסויימות במזרח וחלק משכונות המערב נבנו כשכונות לכלי רכב בלבד. מעט שכונות במערב נבנו במודל השכונתי שהוא פשרה שאומרת שבתוך השכונה אפשר להסתדר ברגל ומחוצה לה בכלי רכב. עכשיו נשאלת השאלה מה לעשות עם מבני ציבור שהם מעל לרמת השכונה. אפשר לראות בראשון שתי דוגמאות מהתקופה החדשה: 1. היכל התרבות (ובאופן דומה גם בניין העירייה החדש): נבנו במרכז העירוני בעל נגישות סבירה לכלי רכב ונגישות מצויינת לתחבורה ציבורית והולכי רגל. 2. קריית הלאום (בתי המשפט ומשרדי הממשלה) שיש לה נגישות טובה מאוד ברכב אבל בעייתית מאוד להולכי רגל ולתחבורה ציבורית. שיירות הולכי הרגל שצועדי את הקילומטר המפריד בין קריית הלאום לתחנה המרכזית מדגימים את בעייתיות זו. כמי שדוגל בתרבות התכנון האירופית אני שמח לגור באיזור שנעים ונוח להולכי רגל. לפני חמש שנים, כשחברתי (אשתי היום) ואני חיפשנו מקום לגור בו (שנינו התגוררנו רחוק מרשל"צ) התחבורה הציבורית והקרבה לאזור מסחר ובילוי ברגל היתה קריטריון משמעותי בעיינינו. רק בשביל להסביר את דעתי. בימים אלו אני בוחן הצעת עבודה בעיר בצפון המטרופולין באיזור תעסוקה שאינו נגיש כלל בתחבורה ציבורית. כתוצאה מכך, למרות שרוב האיזור לא מאוכלס, הוא פקוק בכניסותיו וביציאותיו בשעות הבוקר ומוקצים בו שטחי חנייה מופרזים. בביניין הספציפי בו ממוקמת החברה יש 8 קומות משרדים ושלוש קומות חנייה כאשר כל קומת חנייה כפולה בשטחה מקומת המשרדים. כלומר שטח הבניין מחולק ביחד של 4:3 בין השימושים הפונקציונליים שלו לבין החנייה! ברור מאליו שרכב חברה הוא תנאי הכרחי במקום כזה ושאנו לא נוכל להמשיך ולהסתדר עם רכב אחד. אינני תומך בראש העיר ואפילו לא הצבעתי עבורו אבל אני חושב שראשון חייבת לשמור על מדיניות התכנון הישנה שלה. מאיר :->
 
למדתי ממך

שלום מאיר קצת מאוחר אבל "יותר טוב מאוחר מאשר..." יש פה נסיון מעניין ויפה להלביש תיאוריה על הנעשה. כתבת ברור והבנתי מהר. יש לי רק כמה הסתייגויות: דברת על רצועות של גנים ציבוריים: אנא החכימני. חוץ מ"גן המושבה" שקטן לחצי בתקופה האחרונה (לארחר הוצאה ענקית של כ 7M ש"ח) לא מכיר גנים נוספים. דברת על קרית הלאום: נגישות קשה לתחבורה. אז למה הקימו שם את התחנה החדשה? דבר נוסף. נראה לי שכתושב מרכז העיר אתה מתייחס לנוחיות התושבים הגרים בו. מרבית התושבים גרים במזרח ובמערב. האם גם להם מרכז העיר נוח? לסיכום: אוהב את משפט המפתח שלך שאינך תומך במאיר השני.
 
למעלה