היכן המסילה הירושלמית עתידה להתחבר למסילה המזרחית?

טורו123

New member
תהיה חייבת להיות קשת כלשהי, השאלה היכן היא תהיה.
באיזור מחלף לוד, מחלף נשרים או במקום אחר?
 
תהיה חייבת להיות קשת כלשהי, השאלה היכן היא תהיה.
באיזור מחלף לוד, מחלף נשרים או במקום אחר?
למיטב ידיעתי חסרות שם קשתות חיבור ומכל מיני סיבות ואילוצים גם לא ניתן להקים אותן שם.
בחיבור מסילת 431 (מחלף הנשרים) אמורות להיות קשות שיאפשרו קו ב"ש ירושלים אבל אני לא יודע אם גם יהיו קשתות שיאפשרו פניה צפונה לכיוון לוד ומשם למסילה המזרחית.

בתכנון ארוך טווח יותר יש את מסילת עוקף לוד שכנראה תכלול גם את כל החיבורים הנדרשים, וכן דיור משמעותי באזור רג"מ (אזור התעשיה של רמלה+גזר+מודיעין ממזרח לרמלה) ובמסגרת מתחם הדיור הזה יהיו חיבורים לכל הכיוונים, אז בטווח הארוך כנראה כן יהיו חיבורים שיאפשרו רכבת מהירה עוקפת תל אביב בין ירושלים לחיפה, אבל זה עוד עשורים קדימה.
 

Ccyclist

Well-known member
תהיה חייבת להיות קשת כלשהי, השאלה היכן היא תהיה.
באיזור מחלף לוד, מחלף נשרים או במקום אחר?

כיום יש חיבור הפוך - לוד - נתב"ג.

אני חושב שהחיבור המלא יהיה חלק מפרוייקט עוקף רמלוד.
 

קבצים מצורפים

  • ותל-לוד.jpeg.jpg
    ותל-לוד.jpeg.jpg
    KB 390 · צפיות: 21
  • Screenshot_20250220_111112_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20250220_111112_Samsung Internet.jpg
    1.1 MB · צפיות: 21

Ccyclist

Well-known member
למה לחבר את פלשת לשורק? איזה שימוש לנוסעים או למטענים יהיה לזה?

מסילת שורק עד בית שמש היא מסילה שימושית. חיבור לפלשת יכול לאפשר קו בית שמש - אשדוד שיהיה שימושי בין השאר לציבור החרדי. המסילה המזרחית והחיבורים אליה יחברו הרבה יעדים פריפריאלים שכיום נשענים על האוטובוסים.
 

מנחם403

Active member
מסילת שורק עד בית שמש היא מסילה שימושית. חיבור לפלשת יכול לאפשר קו בית שמש - אשדוד שיהיה שימושי בין השאר לציבור החרדי. המסילה המזרחית והחיבורים אליה יחברו הרבה יעדים פריפריאלים שכיום נשענים על האוטובוסים.
על פי סקרים וגם על פי נתוני השימוש בקווים של אלקטרה אפיקים מבית שמש לאשדוד- הביקוש החרדי בין הערים איננו גבוה ואפילו נמוך יחסית. כך שלא עתיד להיות חיבור בין פלשת לשורק למטרה זו, אלא באמצעות החלפה בלוד כפי שיש כיום. עיקר ההצלחה בביקוש חרדי לנסיעות הן בנסיעות לבני ברק וירושלים, שהם מרכזי התעסוקה והמסחר החרדיים
 

Ccyclist

Well-known member
על פי סקרים וגם על פי נתוני השימוש בקווים של אלקטרה אפיקים מבית שמש לאשדוד- הביקוש החרדי בין הערים איננו גבוה ואפילו נמוך יחסית. כך שלא עתיד להיות חיבור בין פלשת לשורק למטרה זו, אלא באמצעות החלפה בלוד כפי שיש כיום. עיקר ההצלחה בביקוש חרדי לנסיעות הן בנסיעות לבני ברק וירושלים, שהם מרכזי התעסוקה והמסחר החרדיים

עם הכפלת מקטע רחובות - יש פוטנציאל טוב לקו בית שמש - אשרלון ללא האיילון. קו רוחב כזה יכול לשרת כל מני אוכלוסיות כולל הביקוש החרדי שוודאי שישנו בין בית שמש לאשדוד. מדובר באוכלוסייה הולכת וגדלה ואם אפשר לשנות את דפוסי הנסיעה שלה לאמצעים רבי קיבולת - המערכת רק תרוויח מכך.
 

קו 415

Active member
עם הכפלת מקטע רחובות - יש פוטנציאל טוב לקו בית שמש - אשרלון ללא האיילון. קו רוחב כזה יכול לשרת כל מני אוכלוסיות כולל הביקוש החרדי שוודאי שישנו בין בית שמש לאשדוד. מדובר באוכלוסייה הולכת וגדלה ואם אפשר לשנות את דפוסי הנסיעה שלה לאמצעים רבי קיבולת - המערכת רק תרוויח מכך.
אני חושב שהדבר הכי טוב שיכול לקרות למגזר החרדי זה תכנון והתאמת מערכת תחבורה מסילתית למגזר.
כיום הקו הזה מפעיל כמויות של נסיעות שישי והרב נסיעות באמצע שבוע, תכנון נכון כמו של ירושלים-אלעד-פתח תקווה-בני ברק/כרמיאל.
אם תכנון שמתאים לאוכלוסיה יכול לשרת את המגזר בצורה טובה, תוך מתן פתרון נגישות גדולה.
וביצוע התאמות לשירות עירוניים בקצוות
 

Ccyclist

Well-known member
אני חושב שהדבר הכי טוב שיכול לקרות למגזר החרדי זה תכנון והתאמת מערכת תחבורה מסילתית למגזר.
כיום הקו הזה מפעיל כמויות של נסיעות שישי והרב נסיעות באמצע שבוע, תכנון נכון כמו של ירושלים-אלעד-פתח תקווה-בני ברק/כרמיאל.
אם תכנון שמתאים לאוכלוסיה יכול לשרת את המגזר בצורה טובה, תוך מתן פתרון נגישות גדולה.
וביצוע התאמות לשירות עירוניים בקצוות

הבשורה החשובה ביותר למגזר החרדי תהיה המסילה המזרחית ותחנת אלעד. המסילה מיועדת להתחבר גם למסילת כביש 70 לטבריה, היא תחובר למסילה מבית שמש, למסילה מאשקלון, בעתיד מתוכננת גם מסילה מערד לקו הראשי שכמובן יתחבר למסילה המזרחית בלוד. יחד עם חיבור לקו לחיפה וצפונה וחיבור לירושלים - המסילה המזרחית תאפשר נסיעות רבות קיבולת בין ישובים פריפריאליים כולל כאלו שיש בהם קהילות חרדיות.
 

שלום 202

Active member
על פי סקרים וגם על פי נתוני השימוש בקווים של אלקטרה אפיקים מבית שמש לאשדוד- הביקוש החרדי בין הערים איננו גבוה ואפילו נמוך יחסית. כך שלא עתיד להיות חיבור בין פלשת לשורק למטרה זו, אלא באמצעות החלפה בלוד כפי שיש כיום. עיקר ההצלחה בביקוש חרדי לנסיעות הן בנסיעות לבני ברק וירושלים, שהם מרכזי התעסוקה והמסחר החרדיים
 

מנחם403

Active member
יתכן שקצת הרחקתי לכת כשאמרתי שהביקוש יחסית נמוך. הוא לא נמוך, אבל עיקר הפיצוץ באוטובוסים אלו הוא בסופי שבוע, כפי שניתן לראות גם בקישור שהעלית.
 
למעלה