היכן כדאי ללכת ללמוד QA?

עמית ו

New member
הממ....

לא יכול לומר שאני מכיר את התחום מספיק כדי לדעת את התשובה, הלוח של AllJobs טוען 6-13, ולמיטב ידיעתי הוא מגזים. איפשהו בין 7 ל10 אלה המספרים שיושבים לי בראש.
 

GRAYhound38

New member
רגע רגע רגע....

אם אתה לא מכיר את התחום מספיק... איך ענית לי את התשובה ההיא?
מה הרקע שלך אם כך?
 

GRAYhound38

New member
היכן כדאי ללכת ללמוד QA?

בגיל 42 ללא רקע במחשבים, לפי מבחנים פסיכוטכניים הומלץ לי ללכת על QA.
האם כדאי ללכת לאחד המקומות הגדולים ?
 

עמית ו

New member
בקלות

אני לא מכיר מספיק את תחום המשכורות וכמה מקובל לשלם. אני כן בודק תוכנה כבר אוטוטו עשור. ספציפית, התחלתי את דרכי עם תואר במדעי המחשב, אז סקאלת השכר שלי הייתה שונה.
לגבי הערכות המשכורת, אין לי סט נתונים שלם מאוד או גדול מאוד, הוא מבוסס על כך שאני מדי פעם נתקל באנשים שעשו קורסים כאלה ומצאו עבודה, ושומע מהם מה נחשב למשכורת מכובדת בעיניהם. זה לא מדד מדוייק ב100%, אבל הוא נותן מושג כללי (לצורך העניין, כשיצאתי מהאוניברסיטה, בוגרי התואר שסיימו איתי סיפרו ששכר התחלתי של 15K הוא פחות או יותר הממוצע, ולכן כשקיבלתי הצעת שכר של 9K אפילו לא עצרתי לחשוב פעמיים. כשאנשים שכרגע נמצאים בקורס בדיקות באחת ממכללות הפח מספרים לי שהם מקווים להגיע ל10-11 כמשכורת ראשונה, אבל יסכימו גם ל8, זה נותן לי מושג כלשהו לגבי המשכורות שזמינות בשוק).
 

GRAYhound38

New member
מנסה להבין את ההתנגדות...

אז אתה קורא לזה פח משום שזה לא תואר מדעי המחשב?
אתה אומר שמי שאין לו תואר מדעי מחשב לא יוכל להיות טוב בעבודה הזו?
 

עמית ו

New member
אנסה להסביר

אני קורא לזה פח, כי מי שמסיים את ההכשרה הזו מקבל אפס כישורים רלוונטיים לתחום העבודה שהקורס מתיימר להכשיר אליו.
כי הדבר היחיד שאני יכול לדעת על בוגר קורס הוא שיהיו לו כמה רעיונות שגויים על מה המטרה שלו בעבודה ויהיה צריך לחנך אותו מחדש.
כי מבזבזים את הזמן של הסטודנטים ב"ללמוד" כל מיני באזזוורדס שלוקח עשר דקות ללמוד בעבודה (למשל, רוב הקורסים מציעים "ידע בג'ירה". המכשול היחיד שניצב בפני ילד בן 12 שינסה להפעיל את המערכת הזו ברמה הנדרשת הוא שהממשק באנגלית. מקום עבודה שמסנן לפי הקריטריון הזה עושה צעד תמוה מאוד, בלשון המעטה).
כי מבזבזים את הזמן של הסטודנטים ב"פרוייקטים" חסרי משמעות ("הכנתי תוכנית בדיקות לאתר אקראי שמצאתי באינטרנט, ואז מצאתי שם 30 באגים" - בכל פעם בה אני שומע על כזה דבר, אני רוצה להכות את מי שנתן להם את התרגיל המטומטם הזה).
כי מבטיחים לסטודנטים ידע שאי אפשר ללמד בכזה קורס קצר (ספציפית, תכנות. ומילא תכנות, במקום לעבוד על תכנות נכון, מה שלוקח זמן ומאמץ, מלמדים אותם להזיז דפדפם עם סלניום. זה שקול ללתת לילד לשחק בCodemonkey).
והכי חשוב - כי אין סינון. לא בכניסה ולא ביציאה. כל מי שרוצה יכול להתחיל את המסלול, וכל מי שמתחיל גם יקבל תעודת סיום קורס.
&nbsp
&nbsp
האם אי אפשר להיות טוב בלי תואר? אפשר. אני עובד עם כמה אנשים שאין להם תואר במדעי המחשב והם מצויינים במה שהם עושים - בדיקות או פיתוח. השאלה שנכון יותר לשאול היא האם נראה לך סביר שאדם שתפקידו הוא "בודק תוכנה" לא לדעת איך תוכנה עובדת?
אילו הייתי מכיר תוכנית הכשרה טובה לבודקי תוכנה בארץ, הייתי שמח להמליץ עליה. לצערי, אני לא מכיר כזו.
 

GRAYhound38

New member
אז אם כך..

המצויינים שאתה עובד אתם לא למדו בארץ? מה משך הקורס שלמדו והיכן?
&nbsp
 

עמית ו

New member
אה, זה פשוט

הם לא למדו בדיקות תוכנה. לרובם יש רקע בתכנות - מהצבא או מהבית. לא לכולם יש קורות חיים שהייתי מזמן לראיון סתם ככה, אבל פה נכנס האלמנט של מזל, או של חברים מבפנים שעוזרים למצוא התאמה במשרה הראשונה.
&nbsp
איזו הכשרה יכול לעשות מישהו שאין לו רקע ולא היה ב"מקומות הנכונים" בצבא כך שהסיכוי שיקראו לו לראיון גבוה? התשובה היחידה שאני מכיר היא תואר רלוונטי מאוניברסיטה טובה. שאר ההכשרות טובות יותר או פחות, אבל עם קשיים בהתחלה.
 

עמית ו

New member
אז ככה

כנראה שהמקום שכדאי לך ללכת אליו זה המקום שעשה לך את המבחנים הפסיכוטכניים ולתת איזה כאפה למי שנתן לך את ההמלצה הזו, כי אין לו מושג ירוק על מה הוא מדבר, ולא יפתיע אותי אם הוא מנסה למכור לך משהו.

בגדול, בלי רקע בתחום, זה מורכב אם עברת את גיל 35, כי הסטארט-אפים המאגניבים שמלאים בילדים בני 22 שהשתחררו הרגע מהצבא לא ייקחו אותך בגלל שהם מניחים קשה לשלב "זקנים" בחברה הצעירה, דינמית ותוססת שלהם. חברות גדולות ומסודרות לא ייקחו אותך כי אין לך הכשרה וכישורים רלוונטיים (אין בארץ שום קורס בדיקות שנותן כישורים רלוונטיים למקום העבודה) וגם מקומות שיסכימו לקבל אותך יציעו לך את אותו שכר שמציעים לבוגר קורס בן 22, ולא בטוח שזה מתאים לך.

אם בכל זאת מתאים לך לקחת את ההימור ולנסות להחליף לתחום בו "תאריך התפוגה" שלך מתקרב וקורות החיים שלך יעברו סינון מפלה בלי שיש לך ניסיון או ידע שיכול לפצות על זה, אין הבדל בין המכונים השונים מבחינת רמת החומר (שגם כך תלוייה במדריך יותר מאשר במכון, וגם עם מדריך מעולה החומר עדיין פח), אז כדאי לבדוק מי מתרברב באחוזי השמה גבוהים יותר.

בכל מקרה, בהצלחה.
 
למעלה