הילדה הכי יפה בגן

potty

New member
הילדה הכי יפה בגן

יש למישהו את האקורדים של הילדה הכי יפה בגן?
 

Mr Peiser

New member
ת'אמת לא נראה לי כל כך מסובך להוציא

את האקורדים... אבל עכשיו קצת מאוחר ישנים. מחר בבוקר/צהרים/ערב (מתי שאני אתעורר) אני אמצא לך אותם.
 

Mr Peiser

New member
הנה האקורדים כמובטח ../images/Emo13.gif

F C Dm G Em A Dm G Em A Dm G C Fm Bb Eb Ab Dm G Dm g אני מקווה שתבין לבד איפה נכנס כל אקורד..
 

potty

New member
תודה, אבל...

זה לא זה... אני יודע שזה מתחיל ב Gmaj7 F#m7 ואז משהו שנשמע כמו Fm -5. אני מניח שניסית להוציא מזיכרון, ולא עם השיר... אם תצליח אני אשמח... תודה בכל מקרה
 

Mr Peiser

New member
אמממ

השיר מתחיל באקורד מג'ורי. בקשר לתוספות של האקורדים (F7, Fm-5) וכולי קצת קשה לי למצוא ככה משמיעה... את יכולה לנסות לשחק קצת עם האקורדים.
 

potty

New member
טוב...

תודה בכל זאת. כל התוספות של רכטר הם מה שהופכות את האקורדים ליפים כל כך.. אני אנסה עוד לבד. ואני בן, אגב...
 
התוספות...

התוספות האלה נקראות טנשנים או צלילי מתח, והן לקוחות מן הסולם. האקורדים בשירים של מתי כספי או יוני רכטר לרוב יהיו ספטאקורדים (אקורדים בעלי ארבעה צלילים) ולא אקורדים משולשים. ההצעה הכי טובה היא לנסות להוציא את הדברים האלה, ולא לבקש כל פעם מאחרים. בפעם הראשונה זה יקח מלא זמן, אבל כל פעם זה יתקצר ויתקצר, ובסוף השמיעה תהיה מספיק מפותחת כדי לא להצטרך תוים בשביל אקורדים של שירים. אורי .
 
אורי, אתה..

צודק 100% ! שהייתי בתיכון, כל שיר של כספי היה פרוייקט בשבילי, והכלי שלי זה גיטרה, לא פסנתר. אך היום, אחרי הרבה שעות של "pause,rew,play,pause,rew,play" הזמנים מתקצרים עד כדי דקות ספורות, וההנאה והסיפוק - אדירים. היום אני גם מצליח להוציא אקורדים לפסנתר בלי עזרת גיטרה, וזה אימון נטו !!! אז איש אחד, גדול ממני, אמר פעם - "לאט, לא למהר, יש זמן !" בהצלחה לכולם ! (למי שלא זיהה את האיש, שייכנס ללינק...) :)
 

shykedmi2

New member
אל תזלזל ברכטר חלילה - ../images/Emo8.gif

להוציא רכטר זה לא קל. ו"הילדה הכי יפה בגן", זה בהחלט שיר לא פשוט.
 

נירס123

New member
משהו לא ברור לי...

לא הבנתי איך מנגנים את האקורדים? כאילו אני יודע את התווים של כל אקורד אבל איך מנגנים את זה? ניגנתי את האקורדים אחד אחרי השני ו..לא הבנתי איך זה קשור לשיר? מה עשיתי לא נכון? מישהו יכול להסביר לי? ואיך בכלל מוציאים אקורדים? ומה הכוונה לאלתר? כאילו לנגן לפי שמיעה? ואם למשל אני יודע מנגינה מסויימת לפי שמיעה איך אני מוסיף לה ליווי?? תודה רבה לכל מי שיסביר לי או יפנה אותי לאיזה מקור מידע בנושא..
 

shykedmi2

New member
שאלות קצת מבולבלות -

אני לא יודע למה אתה מתכוון בשאלה: "איך מנגנים את האקורדים". עקרונית, האקורדים אמורים להיות מחולקים לתיבות. זאת אומרת, לדוגמא: C |G |C |. המשקל הוא כאילו 4\4 (וגם זה אמור להיות מצויין בדף אקורדים נכון), ואז זה אומר שכל 4 פעימות אתה צריך להחליף אקורד. רק מה? יש הרבה אנשים שהחליטו שהתיבות בשבילם הם לא הכרחיות, אז הם פשוט רושמים את האקורדים, ואתה תשבור את הראש מתי להחליף כל אקורד. אבל זה בד"כ ילדים קטנים עושים, אז אני לא יודע אם זה בכלל העניין. אז עקרונית, אמור להיות לך מצויין המשקל של השיר בתחילת הקטע, כך שתדע כל כמה פעמות לשנות את האקורד. אם לא, תקשיב לדיסק ותראה מתי מתחלף כל אקורד (למרות שזה לא פתרון כל כך טוב, כי הרבה פעמים לא רושמים את כל האקורדים, ואז אתה שומע שהשתנה האקורד, אבל אתה לא יודע למה, ואז אתה מנגן את האקורד שבכלל אמור לבוא אחרי זה, ואז יש בלאגן אחד גדול). אם לא התייחסתי נכון, תקן אותי, ואשתדל לענות לך נכונה. איך מוציאים אקורדים? טוב, עקרונית אתה מקשיב לשיר שאותו אתה רוצה להוציא, ומקשיב לכל מה שהולך שם ורושם את מה שאתה שומע. כמובן שבפעמים הראשונות אי אפשר להגיע לרמת דיוק אבסולוטית (וגם לא אחרי הרבה פעמים האמת). אז מה שעושים זה דבר ראשון מוצאים את הסולם. אתה מנגן כמה אקורדים מהשיר (פלוס מינוס) ורואה שאתה נמצא במקום הנכון, ולא כל אקורד שאתה מנגן הוא בכלל לא קשור למציאות. מגשש ומגשש, והרי בהרבה שירים זה חוזר על עצמו. לא רכטר לסוגיו. אם תיקח לדוגמא שירים של בריטני ספירס ותוציא אותם, זה יהיה אימון מצויין, ואני לא צוחק. לאט לאט השמיעה מתחדדת. ותתפלא, גם בדברים כאלה אתה תטעה (ואתה לא תדע שטעית לרוב, רק עוד הרבה זמן). ולאט לאט מאמנים את האוזן לשמוע יותר דקויות. המצב האופטימלי הוא שאתה שומע את הבאס בבירור, ושומע את האקורד שמעליו, וכמובן את דרגות המתח שלו. אני יודע לעשות את שני הדברים הראשונים, ולעיתים מוצא גם דרגות מתח, אבל בזה יש לי קצת חולשה - אני לא תמיד מזהה. יש אנשים כפייתיים ומדהימים שיודעים להגיד אחד על אחד איזה אקורדים נוגנו בדיוק, וזה גם יישמע אותו הדבר. מדהים. אלתור. אלתור, עקרונית, הוא מושג שמשוייך לג'אז, ומשמעו להמציא מנגינות על גבי מנגינה קיימת. זאת אומרת, יש לך את החלק הראשון שהוא השיר (אכספוזיציה אם תרצה), ועל אותם אקורדים של השיר, אתה מנגן מנגינות חדשות פרי דמיונך. זוהי ההגדרה המוסיקלית העיקרית לאלתור. נגינה לפי שמיעה נקראת שמיעה יחסית, לא אלתור, כפי שכמה אנשים נוהגים לכנותה, באופן לא מוצדק. איך אתה מוסיף למנגינה ליווי? פה אמורה להכנס המוסיקליות שלך. כמובן שאתה חייב לדעת את האקורדים. עכשיו, מבחינת הליווי עצמו. אתה צריך להקשיב הרבה למוסיקה, ולראות איך אתה מנגן קצב על הכלי. זאת אומרת, נגיד יש שיר עם תזמורת של 27 נגנים, ואתה רוצה לנגן את השיר הזה לבד. אז אתה צריך להבין את הקצב ולברר מה אתה צריך לעשות על הפסנתר כדי שמה שאתה מנגן יישמע דומה מבחינת הקצב למה שנשמע בדיסק. ברור מאליו שאתה חייב קודם לדעת איך אתה מלווה קודם בלי מלודיה. אחרי זה אתה מנסה להוסיף את המלודיה (וזה לא כל כך קל), וזהו. אני, מבחינת הנגינה שלי, משתייך לאסכולת רמי קליינשטיין, אלטון ג'ון ובילי ג'ואל (איך אפשר אחרת?) - כמובן שלא ברמה שלהם, אבל באסכולה. הייתי מציע לך להקשיב לאמנים האלה (שהם פסנתרנים גאוניים שמפורסמים בנגינה שלהם - קליינשטיין הושפע מג'ואל וג'ון - ואני הושפעתי מקליינשטיין, ככה שבעקיפין ג'ואל וג'ון הגיעו גם אליי) ולראות איך הם עושים את זה. זה ממש לא קל. ליווי הוא תורה שלמה. אני טוען שמדובר באחד הדברים החשובים במוסיקה, שחשוב לדעת איך לעשות טוב. אני מקווה שהצלחתי לענות לך ולא בלבלתי אותך יתר על המידה, כי בסה"כ שאלת שאלות די כלליות שהיה קשה להתייחס אליהם, אבל אני מקווה שעזרתי במשהו. בהצלחה. שי
 
למעלה