הילד אומר שהוא שונא אותי כשהוא ממש כועס
להתייחס לזה כמו לאמירה של ילד "רגיל" - לא נעים, אבל לא נורא- או שיש כאן יותר משמעות?
למעשה, הוא לא אומר שהוא שונא אלא שהוא רוצה שאמות.
זה קורה במצבים שהוא מעצבן ונכנס לסוג של התקף זעם.
רק שבמקום להעצבן, לצעוק, לדפוק ראש בכרית - הוא מתכנס בתוך עצמו, חושב ואז מודיע לי שהוא רוצה שאני אמות, שיעשה מסיבה במקום לשבת שבעה וכד'.
זה התחיל לאחרונה, ואני לא יודעת איך להגיב.
אני עונה לו שזה זכותו לחשוב ככה, שאם הוא עצוב וכועס וזה מה שהוא מרגיש, זה בסדר ושאני מבינה, שרק הוא שולט על הרגשות שלו ואף אחד לא יכול לומר לו איך להרגיש. האם זה נכון או מתנשא?
בזמן שזה קורה הוא לא "מתנתק", חוסם אוזניים וכד' - אלא כן מקשיב למה שיש לו לומר.
ועוד משהו - לאחרונה נראה שהוא מנסה "לצאת מזה" ולא מצליח. הוא כועס עלי, אומר את הדברים האלה ואז נראה שעבר לו והוא מבקש לשחק איתי. ואז, לפעמים אחרי חצי שעה של משחק, הוא שוב אומר לי שהוא רוצה שאמות. ואז אחרי דקה מבקש לגמרי מיוזמתו להתפייס ולהמשיך לשחק. ואחרי עוד רבע שעה - שוב אותו הדבר.
זה מפחיד אותי, כי מרגישה שאני מאבדת שליטה: אני חושבת שהוא כבר לא כועס - ומסתבר שאני לא מבינה אותו.
להתייחס לזה כמו לאמירה של ילד "רגיל" - לא נעים, אבל לא נורא- או שיש כאן יותר משמעות?
למעשה, הוא לא אומר שהוא שונא אלא שהוא רוצה שאמות.
זה קורה במצבים שהוא מעצבן ונכנס לסוג של התקף זעם.
רק שבמקום להעצבן, לצעוק, לדפוק ראש בכרית - הוא מתכנס בתוך עצמו, חושב ואז מודיע לי שהוא רוצה שאני אמות, שיעשה מסיבה במקום לשבת שבעה וכד'.
זה התחיל לאחרונה, ואני לא יודעת איך להגיב.
אני עונה לו שזה זכותו לחשוב ככה, שאם הוא עצוב וכועס וזה מה שהוא מרגיש, זה בסדר ושאני מבינה, שרק הוא שולט על הרגשות שלו ואף אחד לא יכול לומר לו איך להרגיש. האם זה נכון או מתנשא?
בזמן שזה קורה הוא לא "מתנתק", חוסם אוזניים וכד' - אלא כן מקשיב למה שיש לו לומר.
ועוד משהו - לאחרונה נראה שהוא מנסה "לצאת מזה" ולא מצליח. הוא כועס עלי, אומר את הדברים האלה ואז נראה שעבר לו והוא מבקש לשחק איתי. ואז, לפעמים אחרי חצי שעה של משחק, הוא שוב אומר לי שהוא רוצה שאמות. ואז אחרי דקה מבקש לגמרי מיוזמתו להתפייס ולהמשיך לשחק. ואחרי עוד רבע שעה - שוב אותו הדבר.
זה מפחיד אותי, כי מרגישה שאני מאבדת שליטה: אני חושבת שהוא כבר לא כועס - ומסתבר שאני לא מבינה אותו.