אפרת מכון אגם
New member
הילד לא מדבר...
בני בן שנה ו-11 חודשים. אומר רק אבא כמילה מלאה ויתכן עוד כמה חצאי מילים (אבל אני לא בטוחה שהוא אכן מתכוון). הילד שומע מצוין, מבין הכל טוב מאד, מבצע הוראות מורכבות בקלות (לפי הרופאה ההתפתחותית - מעל הממוצע לגילו), מתפתח תקין בשאר התחומים (למעט איחור קל בהליכה - התחיל בגיל שנה וחצי), מתקשר מצוין בג'סטות, הבעות פנים וגוף, עושה קולות של חיות, מדבר ג'יבריש. חשוב לי לציין שכשאומרים לו "תגיד משהו" (תגיד אמא למשל) אז לפעמים הוא מסרב באופן אקטיבי (עושה לא עם הראש) - אולי זה משמעותי לכם האם לקחת אותו לאבחון של קלינאית תקשורת? אני מתלבטת אם לחכות עוד קצת ולתת לזמן לעשות את שלו או לטפל בזה כבר בצורה פעילה. בסך הכל הילד לא נראה מתוסכל מדי, הוא מתקשר מצוין עם ג'סטות ויש לו מערכת תקשורת לא מילולית כל כך ענפה שאני לא בטוחה מה לעשות. אולי כי מבינים אותו כל כך טוב הוא לא מרגיש צורך להתאמץ? (יש דבר כזה?) אשמח מאד לתשובה ולהמלצה
בני בן שנה ו-11 חודשים. אומר רק אבא כמילה מלאה ויתכן עוד כמה חצאי מילים (אבל אני לא בטוחה שהוא אכן מתכוון). הילד שומע מצוין, מבין הכל טוב מאד, מבצע הוראות מורכבות בקלות (לפי הרופאה ההתפתחותית - מעל הממוצע לגילו), מתפתח תקין בשאר התחומים (למעט איחור קל בהליכה - התחיל בגיל שנה וחצי), מתקשר מצוין בג'סטות, הבעות פנים וגוף, עושה קולות של חיות, מדבר ג'יבריש. חשוב לי לציין שכשאומרים לו "תגיד משהו" (תגיד אמא למשל) אז לפעמים הוא מסרב באופן אקטיבי (עושה לא עם הראש) - אולי זה משמעותי לכם האם לקחת אותו לאבחון של קלינאית תקשורת? אני מתלבטת אם לחכות עוד קצת ולתת לזמן לעשות את שלו או לטפל בזה כבר בצורה פעילה. בסך הכל הילד לא נראה מתוסכל מדי, הוא מתקשר מצוין עם ג'סטות ויש לו מערכת תקשורת לא מילולית כל כך ענפה שאני לא בטוחה מה לעשות. אולי כי מבינים אותו כל כך טוב הוא לא מרגיש צורך להתאמץ? (יש דבר כזה?) אשמח מאד לתשובה ולהמלצה