הילד "מכור" למחשב

reoben

New member
הילד "מכור" למחשב

שלום לכולכם. רציתי להתיעץ ולקבל חוות דעת לגבי "התמכרותו" של בני למחשב. בני בן ה-4.5 מאוד אוהב לשחק במחשב. זה התחיל בעידודי עם משחקים חינוכיים ומהר מאוד (בעקומת למידה מטורפת) הוא גולש באינטרנט ונכנס לכל מיני אתרי משחקים. הוא כבר לא מבצע פעולות משחק אחרות (פאזלים, ספרים וכיוב') ואני ממש גורר אותו לטיולים ולפעילויות אחרות. חשוב לציין כי עד שעה 16:00 הוא בגן, לומד ופעיל והגננת מאוד מרוצה מהתקדמותו. ועכשיו לשאלה: אני אישית לא רואה פסול במחשב. הוא נחשף לשפה האנגלית, מפתח קורדינציה ומצליח להפתיע אותי בחריפות שלו והאוטודיטקטיות שלו. אמא שלו בלחץ!!!! מודאגת מזה שהוא לא עושה דברים "לימודיים". מה דעתכם ???
 

alonlhv

New member
לשים גבולות

כאמא לשלושה ילדים, אחד מהם בן 10 ומכור למחשב מגיל קטן, אנחנו תמיד הגבלנו אותו לשעה ביום ואז זה לא נורא. חשוב להתחיל את זה מגיל קטן כי הרגלים רעים קשה לשנות. מה גם שבגיל מאוחר יותר הם הולכים לחברים וגם שם משחקים במחשב אז זה מצטבר לעוד שעות מחשב. אני הייתי מעדיפה שלא ישחק בכלל אבל לישומי מחשב שהוא יודע יש יתרון כשצריך להכין עבודות לבית הספר (מימנות שאין לאחותו שלא משחקת במחשב כמעט בכלל). בקיצור, לדעתי לתת לשחק קצת גם אם יותר קל לתת להם לשקוע במחשב ולנו לשקוע בעיתון....
 
מסכימה עם אלון

באחת התוכנית לימור אמרה שמחשב זה כמו ממתקים, צריך להגביל, זה מפתח וזה הדור והוא רואה אותנו עושים אותו הדבר, אבל עודף שעות מחשב גורמות ל נזק בגב, היפראקטיביות, חוסר תקשורת, צילמנו תוכנית בנושא כדאי לך לראות.
 

oritcho8

New member
תגובה

היי. שמי אורית ואני סטודנטית לייעוץ חינוכי בגיל הרך ואשמח להגיב לסוגיה אותה הצגת. ממה שכתבת אני מבינה שבנך הוא ילד בעל התפתחות תקינה המותאמת לגילו ומותאמת לסביבה הטכנולוגית בה אנו חיים כיום. אין ספק כי בימינו קיים מגוון רחב ביותר של משחקי מחשב ואינטרנט ומטבע הדברים הילדים סקרנים לגלות עוד ועוד ונשאבים במהירות אל תוך העולם הוירטואלי. אני מסכימה איתך שאין פסול במחשב. משחקי המחשב השונים יכולים לפתח תחומים רבים אצל הילד וכמו שכתבת, אוטודידקטיות בגיל 4.5 היא מיומנות שתוכל לתרום לבנך רבות בהווה ובעתיד. הנקודה המשמעותית כאן היא המקום שלך כהורה שמציב גבולות לילדו ואופן הצבתם, כלומר המינון של הישיבה מול המחשב. אפשר להחליט יחדיו כמה זמן ביום הוא מקדיש למחשב, ולהראות לו על השעון מתי מתחיל ונגמר הזמן כשהוא מתיישב. אם הילד מתעקש על המחשב, כאן נכנס התפקיד שלך בלהגיד לו "לא" ולתת לו אלטרנטיבות אחרות לבחור מתוכן, כדי להימנע ממצב שבו אתה "גורר" אותו לפעילויות אחרות. אותו ה"לא" צריך להיאמר באמפתיה כלפי הילד ולא בצורה של ציווי. להיות אמפתי כלפיו, להגיד לו שאתה מבין שהוא רוצה לשחק במחשב אבל החלטנו שחצי שעה ביום זה זמן המשחק במחשב. הבחירה באחת האופציות האחרות למשחק צריכה לבוא ממנו. גם אם יתמרמר בהתחלה, הוא צריך ללמוד שלשחק במחשב זה מותר וכיף אבל לא בתור העיסוק היחיד. אני לא חושבת שלא אשתך ולא אתה צריכים להיות באיזשהו סוג של לחץ לגבי הדברים ה"לימודיים" אלא כפי שציינתי, הנקודה המרכזית כאן לדעתי היא הצבת הגבולות. בשלב ההתפתחותי זה הילד מבין יותר ויותר את העולם סביבו וכיצד הוא מתנהל בו, לכן זהו הזמן להבהיר מה מותר ומה אסור על פי הגבולות שאתם מציבים לו. מקווה שתרמתי, אורית.
 
למעלה