הילד שלי... לא יכולה לישון, אז אני

הילד שלי... לא יכולה לישון, אז אני

פה... תוהה מה יש לו, אם בכלל. הנסיך שלי בן 3 וחצי. מאז שהיה תינוק הרגשתי שמשהו "לא בסדר" איתו. דוגמאות: לא חייך עד גיל 3 חודשים כמעט, לא היה קופץ למשמע שמו כמו אחרים, הרבה "מתעלם", לא מצביע, לא מביא דברים, מסובב חישוקים במקום להשחילם על מוט וכדומה. כל פעם שהרגשתי שדי, צריך לבדוק מה עם הילד- הוא התחיל לעשות את מה שהיה לקוי וחסר. דיבור- רק בסביבות גיל שנתיים מילים בודדות. סביב גיל 3 משפטים פשוטים והרבה הרבה אקולליה (ביולי האחרון כבר הגענו למצב שכל מה שנאמר זכה להד מצידו, פעם-פעמיים ויותר). והיום: הוא מדבר יפה, אם כי עדיין לפעמים חוזר על מה שאומרים לו או על רעיון שלו. לפעמים יש לו "פנינים" כמו: צובט את אחותו הקטנה באוזניים, אני שואלת מה הוא עושה והוא עונה- "אני עושה לה חורים באוזניים, מחר תשימי לה עגילים!". אבל עדיין לפעמים מתייחס לעצמו בגוף שלישי או שמחליף "אתה" ב"אני". הכי מפריע שהוא לא ממש "משוחח"- כלומר זורק רעיונות ולא מאפשר לפתח אותם (לא עונה לשאלות הבהרה/שקשורות למה שאמר), הרבה פעמים לא עונה למה ששואלים או שאומר איזה משפט קצר ולא רלוונטי (אולי באופן אסוציאטיבי רחוק)לפעמים אני מרגישה שאני מדברת לקיר... מבין הוראות ומשתף בחוויות- אבל רק כאלו בהווה: "אמא, בואי תראי, עשיתי רכבת" ולא "היום הביאו תוכי לגן". דוגמה לשיחה אופיינית: *מה עשית בגן? *שותק. *עם מי שיחקת? *עם שי. *במה שיחקתם? *אני ועידן חברים. (פעמיים- ועידן הוא בכלל בן השכנים ולא בגן שלו...) עידן קטן ואני גדול. (גם זה פעמיים) *נכון, אבל מה עשית עם שי בגן? *שותק. *אני שואלת שוב. *עשיתי לו כואב. *למה???? *שותק. אני מתייאשת... לעומת זאת, יש לו זיכרון מצויין והרבה דמיון (חפצים, בובות, "אני סופרמן", ממציא חיות דמיוניות) אבל לא הגיע לרמה של משחקי תפקידים בקבוצה. בכלל- הוא לא משתתף במשחקי קבוצה. יש לו בגן חבר אחד איתו הוא משחק (בעיקר ריצות, נפילות וכ"ו)- וזהו. כשאנחנו נפגשים עם בני גילו הוא משחק בדרך כלל לידם ולא איתם, אפילו כשהם ממש מזמינים אותו להשתתף!!! כשהוא משחק לבד, הוא מסוגל לצרוח ולצווח תוך כדי ה"מלחמה" בין הבובות / הפירות / הפמוטים (מה שיש לו באותו רגע- תמיד נלחמים זה בזה...) ולא יעזור לי כלום- הרעש ימשיך עד שהם יועפו באויר לאן שהוא, תוך תקווה שלא על הראש של מי מאיתנו... והגמילה מהחיתול... אוי!!! סיוט שנמשך כבר 1/2 שנה כאשר רק לאחרונה הוא התחיל לשלוט וללכת לשירותים לבד- אם כי עדיין פעם בכמה ימים עושה בתחתונים. והכי מדאיג: קשר עין. רוב הזמן כשמדברים אליו או כשהוא עונה- הוא לא מסתכל עליך אלא קדימה/לצדדים. כשהוא כן יוצר קשר עין- המבט חטוף ולא מתמשך. על מה לא חשבתי? PDD, SPD, ASPERGER, ADD... היינו בפגישה ראשונית לשיחה עם פסיכיאטרית ילדים (מומלצת באתר אפ"י) ובשבוע הבא היא תראה אותו. ובינתיים, אני כל כך דואגת. מנסה כל הזמן "לבדוק" אותו מול רשימות סימפטומים. יש לו? מה יש לו? אולי לא? כל כך רוצה שיגידו לי שהוא "בסדר", "רק קצת מתעכב". מתנצלת על האורך, הצטרכתי נואשות לשתף.
 

נונינה

New member
לאמא המודאגת..................

קודם כל טוב שיש לך תור לאבחון מקצועי. אחרי אבחון כזה אפשר להתחיל לפעול וללמוד את הבעיה והדאגה לא עוברת אבל מתחלפת מפחד מהלא נודע לטיפול בקושי מובן......... ממה שאת כותבת, ואני לא אשת מקצוע, אלא אמא לילד "פדד קל" יש לילד שלך בעיה לא גדולה בתחום קשר ותקשורת. ויש היום הרבה דרכים לתמוך בו ולסייע לו. מאוד חשוב לדעתי שתמצאי גם דרך לתמוך בך !!! לא קל לגלות שילד יש בעיה גם אם היא לא כבדה וגדולה, ואם תעזרי לעצמך תוכלי לעזור לו יותר. בהצלחה.
 
אני מרגישה שזה PDD...

איך זה מתבטא/התבטא אצל בנך בגיל 1/2 3 ?? מה זאת אומרת PDD קל? ומה עושים באיבחון? אני חוששת שמול אדם זר הוא ישב וישתוק כמו דג, תןך בהיה בחלל... זה מה שקורה בסיטואציות חדשות לו. מה יהיה? איך היא תאבחן? אני חוששת שהרושם שיווצר חמור מהמציאות. הצילו! הרבה שאלות, אני יודעת, אבל אשמח לתגובות.
 

נונינה

New member
קשה לי לאמר היום איך בדיוק

היה בני בגיל 3.5. וגם הילדים מאוד שונים אחד מהשני כך שאי אפשר למדוד השיגים ולהשוות על מנת לקבל אבחון...בגיל שלוש הבן שלי כבר אמר מילים וגם צרופי מילים אבל בקמצנות, הוא לא אמר דברים לשם הכיף אלא רק לסיפוק צרכיו ונמנע מקשר עם ילדים. עם מבוגרים לא. מאבחן טוב הוא אדם חם ורגיש שמצליח ליצור אצל הילד מוכנות לשיתוף פעולה, ולעיתים אכן האבחון דורש מספר פגישות. גם אם הרושם יהיה קשה מהמציאות זה לא נורא, מקסימים תוכלו לדווח על התקדמות גדולה בתקופה הטיפול הראשונה. האבחון נעשה תוך נסיון למשחק משותף עם הילד ואז רואים גם את רמתו המשחקית, את תשומת הלב שלו לסביבה, את יכולתו המילולית, את יכולתו לשיתוף פעולה, אפילו דברים קטנים שאולי היום את לא יודעת לשים אליהם לב כמו - האם הוא מרים אליך עיניים לקבל "אישור" כאשר אדם זר לו מציע לו משהו.......כמו שעושים הילדים "הרגילים". אני ממליצה על הצוות של רמת חן לאבחון אם אתם מהמרכז. יש גם בתל-השומר צוות טוב. בהצלחה.
 

תירתיר2

New member
המקרה שלכם מזכיר לי את שלי...

לבני שהוא היום בן 5 היו ויש עדיין מאפיינים דומים לשל בנך. כדאי לאבחן ולו בשביל השקט הנפשי, וגם אם תקבלי תשובה שאכן בנך נחשב כלוקה מבחינה תקשורתית, תוכלי להתגייס לקרב ולהתחיל לטפל בו! כדאי למצוא קלינאית תקשורת שמתמצאת בספקטרום ה-PDD ומאוד מומלץ גם לאבחן-ריפוי בעיסוק ואת האספקט הרגשי. הטיפולים עוזרים, אמנם לא מיידית אבל עם הזמן נראה שיפור. גם הידע שאנו ההורים קונים בטיפול הוא מאוד חשוב, כי בזכות טיפים והעלאת המודעות, ניתן להפוך את הבית (שהוא המקום שבו הילד נמצא הכי הרבה- וכמובן המקום המשמעותי ביותר בשבילו...) לסביבה תקשורתית יותר. בעניין גמילה כדאי להיאזר בסבלנות, זה לוקח "אצלם" יותר זמן, כי אצלם הצד החברתי של "אני גדול ויכול כמו כולם" לא ממש משחק תפקיד. הרבה הצלחה וכוחות נפש...
תירתיר
 
למעלה