הילוכים ברכב אוטומטי

הילוכים ברכב אוטומטי

לאחרונה עברתי מרכב ידני (קנגו) לאוטומט (מזדה). מתוך הרגל, בכל עצירה ממושכת (מעל שניות ספורות) אני משלב להילוך סרק. בעת האצה, אני מוריד הילוך ידנית ומעלה לאחר מכן. הוער לי ע"י חבר מהעבודה שזה עלול להזיק לתיבת ההילוכים. חבר אחר טען שאני דוקה חוסך בלאי (בעקר ברמזורים). מה הנכון לעשות? לשלב לסרק בעצירות אבל לא להחליף הילוכים ידנית? להמשיך כמו היום? או להפסיק עם הזזות "מיותרות" של הידית?
 

wil

New member
שימוש בהילוכים בגיר אוטומט

1. אין שום צורך להעביר לניוטרל בעת עצירה. בעצירה ממושכת (שתי דקות כשמחכים מתחת לבית של מישהו למשל) ניתן להעביר ל-N (או ל-P). ברמזורים אל תעביר. השילוב מחדש ל-D הוא בלאי מיותר. 2. לגבי האצה- בשביל זה יש את מנגנון ה-קיק דאון, אתה יכול לקבל הורדת הילוך (אם נדרשת) ע"י לחיצה חזקה על הגז בלי לשחק עם הידית. התוצאה הסופית היא הורדת הילוך, זה לא ממש משנה אם ההוראה הגיעה מהידית או מהדוושה. עם זאת, אם מדובר למשל בעקיפה בכביש דו סטרי ואתה מעוניין להכין את ההילוך הנמוך מראש כדי לחסוך את זמן ההעברה - זה לגיטימי לבצע זאת בעזרת הידית. 3. מצב בו כן יש לבחור הילוך ידנית - נסיעה בעליה כאשר הגיר לא מצליח לבחור הילוך מתאים ומשחק בין שני הילוכים (בד"כ שני-שלישי). תבחר בשבילו את הנמוך. 4. מצב בו חשוב לבחור הילוך ידנית - בנסיעה בירידה ארוכה לצורך בלימת מנוע - בדיוק כמו ברכב ידני. המטרה היא הימנעות מטיגון הבלמים (לא כדי לחסוך בלאי אלא כדי שלא יהיו במצב רותח לקראת סוף הירידה ואז תהיה בבעיה)
 
למעלה