הילוכים קופצים....

tamiryyy

New member
הילוכים קופצים....

יש לי טאוקלי 2005 בני שנה בערך... לאחרונה נתקלתי בבעיית הילוכים קופצים בגלגלי שיניים מקדימה. הלכתי לטיפול ואמרו לי שהשרשרת סיימה את חייה מזמן.. החלפתי שרשרת לשימנו HG 73 וגם את הגלגל שינים האמצעי מקדימה כי הסתבר שגם הוא נטחן. אך ברכיבה אתמול התחילו לקפוץ לי הילוכים בקסטה!! משהו מעצבן לגמרי בעיקר בשלושת גלגלי שיניים הגדולים. שאלתי היא: האם הגיוני להחליף את כל המערכת ככה תוך שנה?? או אולי יש בעיית התאמה בין השרשרת לקסטה שהיא מסוג: SRAM PG-950 9 speed ד"א אני לא רוכב המון (בערך שעתיים בשבוע) אבל אני רוכב הרבה בעליות מסולעות מה שמעמיס על מכלולי ההנעה דיי הרבה לדעתי.. (אני 80 ק"ג) אודה על כל תשובה
 

The ROD RANner

New member
גלג"שים גדולים

אם אתה רוכב חזק בעליות, וכנראה עובד עם הרבה כוח - סל"ד נמוך - אתה שוחק הן את השרשרת והן את הגלג"שים מקדימה - שם מופעל המאמץ. במקרה כזה, כדאי להחליף את כל שלושת הגלג"שים מקדימה. בקסטה האחורית, אין בד"כ בעיה בהחלקת הילוכים. דבר נוסף, בדוק את המעביר האחורי והאוזן. יכול להיות שקיבלו מכה וקצת התעקמו. בהצלחה
 

goory

New member
אין שום סיבה להחליף את כל שלושת

גלגלי השיניים מקדימה, למה צריך הוצאה גדולה ומיותרת ללא צורך? בד"כ אם היה איחור בהחלפת שרשרת אז יש סיכוי גבוהה מאוד שיש להחליף את הקסטה ויתכן שיהיה צורך להחליף אחד מגלגלי השיניים מקדימה (לרוב זה שאתה משתמש בו הכי הרבה), אם בודקים את מצב השרשרת מידי פעם(500-800 ק"מ) ניתן לדעת את מצבה ולחסוך החלפת קסטה אחת ל 2 שרשראות לפחות .
 

iritim

New member
תגובה...

מה שהחלפתי זה רק את הגלגל שיניים האמצעי מקדימה כי הוא ממש היה גמור. אני משווה את זה לנסיון שלי באופנועים ואפשר לראות שגלגל שיניים גמור אבל מאחורה אפילו השוותי לתמונות של הקסטה כחדשה ואין כ"כ הבדל... האם אוזן או מעביר עקום יכול לגרום לקפיצה נקודתית כ"כ... אני רק רוצה לציין שאין בעיה עם העברת ההילוכים אלא רק תחת עומס זה קורה לי...
 

tamiryyy

New member
עוד קטנה אחת?...

עד כמה הקפדה על החלפה בזמן של השרשרת תוכל למנוע או לאחר את החלפת הקסטה והגלג"ש מקדימה?... כי לדעתי שחיקה זה שחיקה ואולי עדיף "למשוך" קצת עם שרשרת ואח"כ להחליף את כל המערכת קומפלט
 

goory

New member
שרשרת ברמת דאור אמורה להחזיק בין

1000-1500 ק"מ, מחיר כ 100 ש"ח קסטה אמורה להחזיק עם החלפה בזמן של שרשרת כ 2 שרשראות( 2000-3000 ק"מ) תלוי ברמת התחזוקה של השרשרת עלות קסטה 9 רמת דאור כ 200 ש"ח, פלטות מקדימה מחליפים רק אם הם עקומות וגורמות לציין-סאק ולא ניתן לישר אותן או אם הם קופצות בלחץ על השרשרת מחירם נע בין כ 60 ש"ח לפלטה קטנה ועד לכ 200 ש"ח פלטה קגולה ברמה טובה. תעשה לבד את החישוב הכלכלי אם כדאי להחליף הכל קומלפט כל פעם. אם זו תיהיה ההחלטה שלך תביא את מה שאתה מוריד מהאופניים כל פעם (יהיו לי קצת חלקי חילוף....
).
 
כנראה, הפסיקו ללמד פיסיקה בבה"ס...

התפקיד של מערכת ההינע הוא להעביר את הכח מהמנוע (זה אתה) לגלגל. לפיכך, לפי הכללים הפיסיקאליים המקובלים, בכל נקודה על שרשרת שנמצאת במתח (בין כל 2 גלגש"ים נתונים) - מופעל אותו עומס. כמו כן, ככל שיש יותר שיניים בגלגל שיניים כלשהו - כך העומס על כל שן קטן. כלומר, יש סבירות גבוהה יותר לשחוק את הקסטה לפני הפלטות הגדולות מקדימה (זה גם הסיבה שלרוב, הפלטות הגדולות מקדימה עשויות אלומיניום...). הדבר החשוב ביותר: אין שום צורך להחליף חלק שהינו תקין. אם הבן אדם אומר שהחליפו לו רק פלטה אמצעית והבעיה שלו זה בקסטה, אז למה אתה מייעץ לו להחליף את שאר הפלטות מקדימה כפתרון?!?!
 

JacB

New member
../images/Emo45.gif צודק!

הבעיה היא, שהפסיקו ללמוד פיסיקה, אבל מסבירים מה שלא יודעים במסגרת מבצע להפצת שגיאות. חבל.
 

roirosenthal2

New member
איך קופצים??

קופצים השרשרת מחליקה מעליהם או שקופצים עוברים מהילוך להילוך? אם השרשרת מחליקה מעליהם או שזאת שחיקה קיצונית בשילוב עם שרשרת חדשה למרות שלרוב הגלגל"ש הקטנים נשחקים קודם כי הכוח מפוזר עליהם פחות טוב. ההערכה שלי היא שהאוזן שלך מעט עקומה ויכול להיות שיש לך שמיניות באחד מגלגלי השיניים מאחורה (לא צריך להחליף - צריך רק פטיש, אזמל ויד טובה) בדוק אם יש לך גלגל"ש שרוקד במיוחד מאחורה כשאתה מסובב את הפדלים מהר בפרילוף. כמו כן בדוק את מצב המעביר ומצב האוזן - הייתי ממליץ לך לקפוץ לחנות שיישרו/יבדקו את האוזן עם המכשיר שלהם רק ליתר ביטחון..
 

tamiryyy

New member
משהו מוזר...

אחרי ששברתי את הראש עם ההילוכים הקופצים לקחתי את האופניים לחנות חלפתי קסטה והבעיה נפתרה... אפילו שהקודמת נראת סבבה לגמרי ההילוכים עדיין קפצו... מוזר! הקסטה הישנה עדיין אצלי ואני אנסה לראות מה זז שמה... תודה לכל העונים
 
לא תמיד ניתן לראות בעין

שחיקה בקסטה. ישנן שיניים שמכורסמות בזויות שונות, וקשה להשוות. בעקרון, עליך לבחון את השקעים בין השיניים. אם השקעים הם בעלי רדיוס קבוע ואחיד - אין שחיקה. לאומת זאת, אם השקעים דומים יותר לאמבטיות מוארכות (לרוב, במצב כזה השיניים עצמן יהיו חדות/שפיציות יותר) - להחליף. הדרך לבדוק: תעלה עליה עם הפעלת עומס. אם זה קופץ - הקסטה הישנה נשחקה. לגבי השאלה שלך: מתי להחליף?, אז ברמת חלקים של דאור ומעלה, אם מחליפים בזמן, לפעמים ניתן לעשות 3 שרשראות על אותה קסטה (ונתקלתי כבר במקרים של 4 ו-5...). לגבי הפלטות מקדימה: אם תחליף בזמן - קרוב לוודאי לא תחליף פלטות מקדימה אף פעם (יקח לזה שנים להישחק, ועד אז אתה כבר תשדרג את האופניים). הטריק הוא: לא לפספס את נקודת האל-חזור. תבדוק התמתחות שרשרת לעתים קרובות. חינם בכל מוסך ראוי...
 
למעלה