הילוכים 1x11 או 2x11 ?

graphe60

New member
הילוכים 1x11 או 2x11 ?

בהנחה תוספת המשקל של המעבר והקסטה הנוספת לא משחקת תפקיד.
מדוע אנשים בוחרים ב-1x11? הרי במערכת כפולה יחסי התמסורת מאפשרים
לעבוד בצורה יותר טובה ולנהל את האנרגיה המושקעת בצורה יעילה יותר בהיבטי
עליות-ירידות.
מה דעתכם?
 

steiff

New member
אם כבר, אז יש גם 1/12

למה פלטה יחידה מקדימה?
1. בגלל החיסכון במשקל. פחות פלטה, פחות מעביר, פחות ידית, פחות כבל.
2. בגלל פשטות התפעול. ידית אחת בלבד. לא צריך לזכור על איזו פלטה אתה. אין נפילת שרשרת בהעברת פלטה.
3. בגלל קלות התחזוקה.

בעניין יחסי ההעברה: בפועל אתה מקבל יותר בקצוות, אבל מבחינת סה׳כ יחסי העברה יש לא מעט חפיפה כד שלמרות שיש 22 הילוכים יש לך בערך 15 יחסי העברה. מערכת 1/12 נותנת לך אותו טווח יחסי העברה כמו 2/11. 500%.

תכלס לא באמת צריך יותר מפלטה אחת עם קסטה שנותנת טווח יחסי העברה של 400-500%
קסטות 1/11 הן לרוב 10-42 או 11-42 או 11-46.
קסטות 1/12 הן 10-50.
מספיק לגמרי לרוב המכריע של מצבי הרכיבה.
לא מספיק לרוכב כביש תחרותי.
 
למעלה