הילת הטייס.......

cavok

New member
הילת הטייס.......

כשהייתי חניך טיס די בהתחלה הקורס ניסה מדריכי האישי להראות לי את תופעת ´הילת הטייס´ , חלפנו מספר פעמים מעל אותו ענן אך אני היחידי שלא ראה.......
אמיר.
 

cavok

New member
אמנם תעופה קלה אבל......

תמונה שמחסירה לי פעימה
 

hanani12

New member
גם לי, גם לי

אם יש קילר אמיתי הריהו זה ולא, עם כל הכבוד, הפרימדונות הצעירות על הכמה כמו ה F-15,16 וצפונה. לא היה ולא יהיה......ועוד מהפטישים
 

צחי נבו

New member
אני מניח שלא התכוונת ברצינות ../images/Emo8.gif

למרות הכל אי אפשר להשאיר את הדיון כפי שניטש, מי כמוך מכיר את התרומה המבצעית של הפלטפורמה הזו - אז והיום. אימת המצרים (מאויבינו דאז) מרגע קליטתו בסוף שנות ה-60 ועד לתפקידו (עפ"י מקורות זרים) בהשמדת מערך סוללות הטילים בבקעת הלבנון... ועוד יד הקורנס נטויה. זהו מטוס הקרב הסילוני שיוצר בכמות הגדולה ביותר לדעתי (מי יודע כמה?) למרות שרק עניין של זמן עד ש F-16 שובר את השיא עוד שנים בודדות. רק לפני שבוע ראיתי מאות כאלו שוכבים בטוסון, אריזונה. ואם כבר הזכרנו את חיל האוויר הישראלי, אפשר לשמוע סיפורים ואנקדוטות מפי שועל קרבות ותיק?
 

יורםפלד

New member
לצחי, הקורנס הזקן....

צחי שלום באמת חמור זקן.... אני אישית "מתגעגע לדור המוסטנג". לזכותי כ- 1200 ש"ט על ה- F-4E עם BLC או כנפונים בטייסת הזנב הכתום וכ- 100 גיחות מבצעיות כולל יום כיפור שם לצערי נאלצתי לעזוב אחד באויר...., כך שאני די מכיר אותו.... על מנת לקבוע (לדעתי כמובן כמו שמיקי גולן כותב) שאכן הוא כזה. לידיעתך מזמן עברה כמות יצור ה- F-16 את הקורנס.. אך שיא המוסטנג עדיין נשמר! אבל ה-F-16 ינצח במספרים בסוף. הברק, הרעם מגמדים את ביצועי המטוס הזה, וחוץ מנוסטלגיה לה אני כמובן שותף הוא כמו "המכונית הראשונה שלי". סיפורים ואנקדודות על מטוסים צבאיים לא שייכים לאתר, אולי פעם בעלפ"ה.
 

צחי נבו

New member
על מספרים ומטוסים...

למיטב ידיעתי מספר הקורנסים - 5,057. יחי המלך החדש (נץ/ברק/סופה) ! לגבי מוסטנג - מטוס ששינה את פני הזירה האירופאית כמובן, אבל לדעתי השיא הוא דווקא של יריבו (הנחות) הלא הוא המסרשמיט 109 ("סכין" בחיל האוויר): 30,000 חתיכות. אגב, מביקור באותו מוזיאון בטוסון למדתי את המספרים הבאים, לגבי מטוסה הראשון של טייסת הפטישים, B17: 12,700 יוצרו (יותר ממחציתם לא שבו). 28,000 אנשי צ"א נהרגו במטוס הזה. קצב ייצור המטוסים בארה"ב עמד בשיאו על אחד לכל 6 דקות ! תקופה אחרת, אנשים אחרים, מספרים אחרים. ולסיום, הצדק איתך. לא זה המקום לסיפורים שאולי יום אחד בעל פה נזכה לשמוע... אבל, לא ידעתי שנפל מטוס של "אבירי הזנב הכתום" (יוה"כ)!
 

יורםפלד

New member
על מספרים והסטוריה

רן שלום רב - כידוע לך היהודים לא אוהבים "הסטוריה". מאמץ רב נדרש מקרוב משפחתי לשכנע שבכלל צריך מוזאון -כמו לגוים!? . ואם כבר עושים אז רבים ביננו - יצחקי את טרנר וכו´. לצחי - 4 נפלו, אף איש צוות אויר לא נהרג , 2 נפצעו בנטישה ממטוס בוער לאחר שלא פעלה מע´ הנטישה והאש הפעילה אותה.....ואנוכי שהיה צנחן מוסמך אך נגמר בזעזוע מוח ושבר. 30,000 M-109 ? אתה יכול להראות לי איפה זה כתוב?
 

רן בג

New member
ליורם -בהערכה וידידות

כואב הלב שהמוסטנג הזה היה פעם ישראלי... איך איך נתנו לאיזה אנגלי צעיר לסלק לנו מתחת לאף חמישה מוסטנגים בלי שאף אחד יעצור בו...(1976)
 

צחי נבו

New member
הסטנד בכנף...

כילד קראתי את הספר (לילדים) "הרפתקה בטייסת"... מסופר שם כיצד שני ילדים (מהשיכון) ממריאים עם המטוס ישר מהסטנד... באותה העת זה לא נראה לי מוזר... בכל אופן, על הסטנד של טייסת הקרב הראשונה עמד בזמנו המסרשמידט המדובר! מטוס הקרב הראשון (האמיתי) של חיל האוויר. באתר של חיל האוויר פורסמה עבודת מחקר על הקריירה שלו בחיל האוויר, מודה שלא טרחתי לקרוא אם כי בד"כ הן רציניות ומעמיקות. יורם, את המטוס "גנב" טרנר בתקופתך (מ"ט) או לפני?
 

יורםפלד

New member
המסרשמידט של 101

כשהגעתי לטייסת הוא היה בהתפוררות קשה,הורדנו, ועשינו לו "חידוש" בטייסת תחזוקה (איציק זה היתה אתה או כהנה?) 1984. לאחר זמן טרנר פנה אלי וביקש לקחת אותו למוזאון (יחיד, אחרון, לא ישמרו אחריך, להסטוריה..) היות וראיתי איך "טופל" כשהגעתי, חשבתי שכך צריך! טרנר לא גנב אותו ובשום דרך לא היה יכול לקבלו ללא הסכמת מ"ט 101 כל שהוא.
 

צחי נבו

New member
תראה איזה צירוף מקרים/סגירת מעגל...

התחלנו וסיימנו ב 109 הוותיק (בחיל האויר טס דגם צ´כי). לא התכוונתי ברצינות לגבי ה"גניבה"... אפילו כיום מצבם של דור המטוסים הזה, למעט ההרווארד והספיט, למיטב זכרוני, אינו מהמם... אבל כנראה שזה מה שאפשר לעשות בכסף שיש. ובהקשר להודעה אחרת שלי, 4X-ARC היה הרווארד ששכב במשך שנים בחניה המערבית בהרצליה (קרוב לעמדת התדלוק, מוסב למטוס ריסוס אם אינני טועה) ואני מאמין שהוא חבר במוזיאון כיום (היתה תקופה שבה טסו שני הרווארדים, אחד כחול/צהוב והשני - צהוב). באותה תקופה שכנו לא הרחק משם מספר מטוסי אוונג´ר שמהם נבנה אחד הנמצא במוזיאון (לא בכושר טיסה).
 

רן בג

New member
הקמת עמותה חדשה...

במסגרת העמותת החדשות שקמות לפרקים בארצנו -לאור התכתובת האחרונה כאן- הגיע הזמן להקים את עמותת "מתנגדי מטוסי העבר שלא טסים". משימת עמותה זו תהיה לאתר את אותם ספיטפיירים, מוסטנגים וכו´ שאנשים רעי לב משתמשים בהם לתצוגה סטטית בכל מיני מוזיאונים, להשמישם במלאכת כפים התנדבותית ולהחזירם למקומם הטיבעי-לאויר. בביקור לפני זמן קצר במוזיאון בהמילטון-קנדה קבלתי חומר על תוכנית בשם "אמץ לך מטוס" . במסגרת זו תורמים זמן או כסף ע"מ להיות חברים ב"חבורת הספיטפייר" או "חבורת המוסטנג" וכו, העסק עובד, ולמוזיאון זה יש היום כ-10 מטוסים בכושר אוירי כאשר לחלק מהם (בוננזה,ראפיד,סטירמן) יכולים חברי החבורות להצטרף לטיסה תמורת סכום פעוט.(דיברנו על זה פעם. לא?) להמשיך לחלום!! בפקודה !! (לפחות כל עוד אני כאן.) ד"א- אם נוכל לרשום עמותה זו כ"ישיבה" אולי נוכל לקבל איזו הקצבה יחודית אחת או שתים???
 

צחי נבו

New member
אני נרשם ל"עמותת הפייפר" ../images/Emo66.gif

בואו נעשה אחד ועוד אחד. נמצא מחליף לפייפר? נמצא. אני מניח שבעוד זמן לא רב יוצעו המטוסים למכירה ! אם נוכל לקנות מטוס כמה חבר´ה ביחד... נשמע מעניין ואולי גם לא יקר. אגב, מישהו יודע אם אחזקתו יקרה במיוחד? ציפוי בד...
 
עמותה של "ישיבת מלאכי שמים"

הי רן. את הרעיון הזה, כמדומני שהעלית בעבר כאן בפורום. אני בטוח כי באמצעות הסניף הישראלי של ה- EAA, נצליח לתמוך ולעזור ביישום הרעיון (ואם לא זה - אז בשביל מה עוד?
). ייקח לנו עוד מעט זמן עד שנסיים את כל תהליכי הרישום (מעניין כי לרשם העמותות בארץ לוקח שבועות לקרוא תקנון - והוא חייב להיות כתוב עברית כי אנגלית אינם קוראים). אבל, איך שלא יהיה, זה בהחלט חלק מהפעילות שאנו מאמינים, צריכה להתמך ע"י ה- EAA. אריאל אריאלי סגן נשיא EAA ISRAEL #1346
 
למעלה