שאלה לא פשוטה.
ויש על זה פירושים על דרך הקבלה (כמו ברמב"ן על אתר) אבל מה שנראה לי פשט : ראשית כדאי לקרוא את הפסוקים הבאים מספר מלאכי : "ועתה, אליכם המצוה הזאת--הכוהנים. אם-לא תשמעו ואם-לא תשימו על-לב לתת כבוד לשמי, אמר יהוה צבאות, ושילחתי בכם את-המארה, וארותי את-ברכותיכם; וגם, ארותיה, כי אינכם, שמים על-לב. הנני גוער לכם, את-הזרע, וזיריתי פרש על-פניכם, פרש חגיכם; ונשא אתכם, אליו. וידעתם--כי שילחתי אליכם, את המצוה הזאת: להיות בריתי את-לוי, אמר יהוה צבאות. בריתי הייתה איתו, החיים והשלום, ואתנם-לו מורא, וייראני; ומפני שמי, ניחת הוא. תורת אמת הייתה בפיהו, ועוולה לא-נמצא בשפתיו; בשלום ובמישור הלך איתי, ורבים השיב מעוון. כי-שפתי כוהן ישמרו-דעת, ותורה יבקשו מפיהו: כי מלאך יהוה-צבאות, הוא. ואתם סרתם מן-הדרך, הכשלתם רבים בתורה; שיחתם ברית הלוי, אמר יהוה צבאות. וגם-אני נתתי אתכם, נבזים ושפלים--לכל-העם: כפי, אשר אינכם שומרים את-דרכיי, ונושאים פנים, בתורה." וכן ניתן לראות בדברי אנשי שכם על בני יעקב : "הָאֲנָשִׁים הָאֵלֶּה שְׁלֵמִים הֵם אִתָּנוּ וְיֵשְׁבוּ בָאָרֶץ וְיִסְחֲרוּ אֹתָהּ וְהָאָרֶץ הִנֵּה רַחֲבַת יָדַיִם לִפְנֵיהֶם אֶת בְּנֹתָם נִקַּח לָנוּ לְנָשִׁים וְאֶת בְּנֹתֵינוּ נִתֵּן לָהֶם." כאשר המשמעות של "שלמים" שם היא "כנים" מלשון כנות (בצירי). בפסוקים בספר מלאכי הקב"ה אומר כי היתה בריתו עם הלווים והכהנים והם היו הגונים ומפרשים את התורה בדרך ישרה -"בשלום ובמישור הלך איתי". שלום גם כן מלשון "כנות" כמו בדברי אנשי שכם , המילה "מישור" מלשון יושר. לכן "בשלום ובמישור הלך איתי" - כמו "בכנות וביושר הלך איתי" לעומת זאת אותם האנשים אשר אליהם מלאכי מדבר בדורו , נושאים פנים בתורה שלא כהלכה ומפרשים אותה שלא ביושר ושלא בכנות. לכן לדעתי "הנני נותן לו את בריתי שלום" , הכוונה היא שהקב"ה נתן לפנחס את ההבנה הישרה ברצון ה' , וכנראה הכוונה לנבואה. כמו שאם אדם שלם עם חבירו , אז הוא כנה עם חבירו ולפני חבירו גלויות תעלומות ליבו , כך גם פנחס לפני הקב"ה. הקב"ה כביכול מגלה לו הכל , ואין דבר נסתר ממנו. וככתוב בספר עמוס : "כִּי לֹא יַעֲשֶׂה אֲדֹנָי יְהוִה דָּבָר כִּי אִם גָּלָה סוֹדוֹ אֶל עֲבָדָיו הַנְּבִיאִים". וזוהי מידה כנגד מידה - כי פנחס השיב את חמת ה' מישראל , וקירב בכך את ישראל אל הקב"ה. בזכותו הקב"ה "השלים" עם ישראל. לכן גמולו הוא השלום עם הקב"ה. להיות קרוב אל הקב"ה עד כדי כך שידע כל רצונו. (לא ראיתי פירוש זה בשום מקום , אשמח אם אמצא לו מקור . . .)