yuval yelin
New member
היסטוריה של נתב"ג
בהמשך לשירשור הקצר שהיה כאן בפורום ובהמשך לשירשור הארוך ב - VATIL הנה עוד קצת פרטים על ההיסטוריה של נתב"ג. המקור לפרטים הוא אבא שלי שהיה פקח טיסה בנתב"ג בשנים 1963-1968. אז ככה. כאשר התחילו להגיע לארץ המטוסים הכבדים, היה צורך להאריך את מסלול 29/11. כפי שניתן לראות בתצ"א בVATIL המשך המסלול מגיע לנחל (איילון לדעתי). פרויקט כזה, בשנות החמישים, היה מסובך מדי, ולכן הוחלט על בניית מסלול חדש ארוך, הוא מסלול 30/12. בשנות השישים מסלול 30/12 היה המסלול העיקרי כאשר בתחילת שנות השישים המטוסים שהמריאו ממסלול 30 היו ממשיכים ישר עד ל - LL (לימה לימה) ויוצאים לים. הסטרטוקרוזר, לדוגמא, היה חוצה את LL בערך בגובה 1200 רגל - נמוך מאוד. להזכירכם, כיום, מטוסים הנוחתים על מסלול 12 בנתב"ג חוצים את LL בערך בגובה של 2000 רגל. כמובן שמעבר המטוסים מעל תל אביב היה גורם לרעש רב, שלא לדבר על כך שעם הכנסת ה - 707 הפך לבלתי נסבל, ואז הוחלט על כך שהמטוסים הממריאים על 30 יפנו שמאלה לכיוון 26 ויחצו את חוף הים מעל בית הקברות בחולון. בתקופה של אבא שלי מסלול 29 היה בשימוש של מטוסים בינוייים. היה גם את מסלול 02/20 ששימש בעיקר מטוסים צבאיים. לאבא שלי זכור מקרה של 707 של TWA שהמריא על מסלול 20 בגלל שהיתה רוח דרומית של 30 קשר. מסלולים 26/08 ו - 03/21 נבנו בתחילת שנות ה - 80. בתקופה של אבא שלי, מטוס שנחת על מסלול 30, היה צריך להסתובב וליסוע על המסלול בחזרה כל הדרך (בגלל שלא היה מסלול הסעה). דבר זה היה מעכב נחיתות אחרות על אותו מסלול. בתחילת שנות ה - 90 סללו את מסלול ההסעה K (מקביל ל - 30/12). אם מישוה מעוניין הוא יכול לעתיק את השירשור ל - VATIL. אני פשוט לא רשום שם. שבת שלום. יובל.
בהמשך לשירשור הקצר שהיה כאן בפורום ובהמשך לשירשור הארוך ב - VATIL הנה עוד קצת פרטים על ההיסטוריה של נתב"ג. המקור לפרטים הוא אבא שלי שהיה פקח טיסה בנתב"ג בשנים 1963-1968. אז ככה. כאשר התחילו להגיע לארץ המטוסים הכבדים, היה צורך להאריך את מסלול 29/11. כפי שניתן לראות בתצ"א בVATIL המשך המסלול מגיע לנחל (איילון לדעתי). פרויקט כזה, בשנות החמישים, היה מסובך מדי, ולכן הוחלט על בניית מסלול חדש ארוך, הוא מסלול 30/12. בשנות השישים מסלול 30/12 היה המסלול העיקרי כאשר בתחילת שנות השישים המטוסים שהמריאו ממסלול 30 היו ממשיכים ישר עד ל - LL (לימה לימה) ויוצאים לים. הסטרטוקרוזר, לדוגמא, היה חוצה את LL בערך בגובה 1200 רגל - נמוך מאוד. להזכירכם, כיום, מטוסים הנוחתים על מסלול 12 בנתב"ג חוצים את LL בערך בגובה של 2000 רגל. כמובן שמעבר המטוסים מעל תל אביב היה גורם לרעש רב, שלא לדבר על כך שעם הכנסת ה - 707 הפך לבלתי נסבל, ואז הוחלט על כך שהמטוסים הממריאים על 30 יפנו שמאלה לכיוון 26 ויחצו את חוף הים מעל בית הקברות בחולון. בתקופה של אבא שלי מסלול 29 היה בשימוש של מטוסים בינוייים. היה גם את מסלול 02/20 ששימש בעיקר מטוסים צבאיים. לאבא שלי זכור מקרה של 707 של TWA שהמריא על מסלול 20 בגלל שהיתה רוח דרומית של 30 קשר. מסלולים 26/08 ו - 03/21 נבנו בתחילת שנות ה - 80. בתקופה של אבא שלי, מטוס שנחת על מסלול 30, היה צריך להסתובב וליסוע על המסלול בחזרה כל הדרך (בגלל שלא היה מסלול הסעה). דבר זה היה מעכב נחיתות אחרות על אותו מסלול. בתחילת שנות ה - 90 סללו את מסלול ההסעה K (מקביל ל - 30/12). אם מישוה מעוניין הוא יכול לעתיק את השירשור ל - VATIL. אני פשוט לא רשום שם. שבת שלום. יובל.