אריאל אריאלי
Member
היסט פאזה ברמקולים
מיד אחרי מלחמת יום הכיפורים, ב1973, הענקתי לעצמי מתנה ע"ח מענק השיחרור למי ששרתו יותר משישה חודשים במילואים - רכשתי לעצמי זוג רמקולים של B&O - שאם אני זוכר נכון, הדגם היה Beovox P40.
מה שייחד את הרמקולים האלו הייתה צורת החזית "השבורה" שלהם, היוצרת מעין קשת קעורה.
בהסבר שניתן לבחירה בצורה המיוחדת הזו, דובר על כך כי יש חשיבות לכך כי הפאזה של הקול היוצא מכל שלושת האלמנטים של הרמקול: הבאס, המיד והטוויטר, חייבת להיות בלי היסט, כלומר, באפס סטיית פאזה. ולשם כך, כל סלילי הקול חייבים להימצא במישור אחד ביחס למאזין.
ובאמת, אחד המאפיינים הטונאליים של הרמקולים האלו, הייתה "שקיפותם" שהזכירה במידת מה, רמקולים אלקטרוסטאטיים (רק שחסר היה "הברק" של הצליל של האלקטרוסטאטיים).
והנה, לאחרונה, הגיע אלי פרסום של רמקולים חדשים, המשמשים כמוניטורים (אך, יכולים גם לשמש כרמקולים High End להאזנה ביתית) באולפני הקלטה ודאבינג להפקות קולנועיות: Bluehorn System.
לינק למאמר:
https://meyersound.com/product/bluehorn-system/
אריאל אריאלי
מיד אחרי מלחמת יום הכיפורים, ב1973, הענקתי לעצמי מתנה ע"ח מענק השיחרור למי ששרתו יותר משישה חודשים במילואים - רכשתי לעצמי זוג רמקולים של B&O - שאם אני זוכר נכון, הדגם היה Beovox P40.
מה שייחד את הרמקולים האלו הייתה צורת החזית "השבורה" שלהם, היוצרת מעין קשת קעורה.
בהסבר שניתן לבחירה בצורה המיוחדת הזו, דובר על כך כי יש חשיבות לכך כי הפאזה של הקול היוצא מכל שלושת האלמנטים של הרמקול: הבאס, המיד והטוויטר, חייבת להיות בלי היסט, כלומר, באפס סטיית פאזה. ולשם כך, כל סלילי הקול חייבים להימצא במישור אחד ביחס למאזין.
ובאמת, אחד המאפיינים הטונאליים של הרמקולים האלו, הייתה "שקיפותם" שהזכירה במידת מה, רמקולים אלקטרוסטאטיים (רק שחסר היה "הברק" של הצליל של האלקטרוסטאטיים).
והנה, לאחרונה, הגיע אלי פרסום של רמקולים חדשים, המשמשים כמוניטורים (אך, יכולים גם לשמש כרמקולים High End להאזנה ביתית) באולפני הקלטה ודאבינג להפקות קולנועיות: Bluehorn System.
לינק למאמר:
https://meyersound.com/product/bluehorn-system/
אריאל אריאלי