היפרדות ביטנית (ובקע)?

bifer

New member
היפרדות ביטנית (ובקע)?

שלום רב!
נראה לי שיש לי היפרדות ביטנית. איך אפשר לדעת אם יש גם בקע?
ומה אפשר לעשות לכך? כלומר האם אופציה רק ניתוחית? אולי אפשר בעזרת פזיותרפיסטית? נראה לי שחוץ מהסתכנות בניתוח, לא בטוח כלל שהשרירים יתחזקו.
מלבד כאבי הגב ואולי גם חשיבות לדעת לגבי כושר שאני עושה כמה פעמים בשבוע.
האם רצוי ללכת תחילה לכירורג (או בכלל לפלסטיקאי) שמתמצא בזה כדי שיאבחן ויציע פתרונות? או שאפשר ללכת ישר לפיזיותרפיסטית (נדמה לי שצריך כזאת שמיוחדת לרצפת האגן וליוגה)? האם היא יכולה לאבחן זאת ולתת פתרונות לשפר את זה בלי ניתוח.
ראיתי שאתם מקבלים מטעם מכבי אבל לא בב"ב אלא בנתניה.
אני לומדת לנגן בחליל ומנגנת בו כשנה. היות שצריך בכלי זה כבכל כלי נשיפה לשלוט מאוד בשרירי בטן ושיהיו חזקים כדי לתת תמיכה לצליל לנשיפה. אני חוששת שזה יפריע לי להשתפר בנגינה. אני עובדת על זה לבד עם החליל ולפעמים זה די כואב, שפתאום השרירים הללו נכנסים לפעולה.
יתכן שפיזיותרפיסטית יכולה פשוט לומר לי מה הדרך הנכונה בשבילי לעבוד עם השרירים האלה ולנשום, אולי בצורה אחרת מהדרך הרגילה, אולי עלי פשוט להכניס את הבטן פנימה ולכווץ את שרירי רצפת האגן כדי להשיג שליטה, לעומת הדרך הרגילה שזה לשחרר את הבטן החוצה כדי לאפשר מקום לאוויר חדש ומשם לעבוד עם שרירי הבטן. ובשביל דרך זאת צריך שרירי בטן חזקים ומחוברים היטב.
אני מעדיפה לא ללכת באופן קבוע עם חגורת בטן כדי לפתור את הבעיה הזאת בדרך שתחייב את שרירי הבטן לעבוד ולנסות להחירם למקומם. ואומרים שלא כדאי ללכת באופן קבוע עם חגורת בטן כמו שעושות כאלה שיש להן היפרדות פנימית שאני מכירה אותן.
בתודה מראש! וישר כוח!
 

bifer

New member
תודה על התגובה פרטים בפנים

תודה על התגובה המהירה.
אני בת 49 ללא לידות.
 
איך להתייחס להתפרדות שרירים

התפרדות שרירים נמצאת ברוב האכלוסיה פרט לצעירים ולא נחשב כבעיה שצריך לטיפול או התיחסות פרט למקרים חריגים. הרבה לא יודעים בכלל שיש עד שרופא מראה להם איך שהבטן בולט בקו אמצע בזמן שמתרוממים משכיבה. יש חלוקי דיעות אם פיזיוטרפיה יכולה לעזור. לאחרונה פיתחו שיטות ניתוחים חדשות איך לחזק את השרירים לפרסקופית דהיינו ע"י חורים קטנים עם או בלי תוספת רשת. התעמלות זה דבר בריא. אני בעד.
 
למעלה