רונית ולגרין
New member
הי סיון
הבעיה המרכזית היא שהעיסוק האובססיבי בנושא מסויים (צפורים, דגלים, סוגי מכוניות וכדומה) גם לא מאפשר תקשורת רגילה וזורמת, בנושאים המעסיקים את בני אותו הגיל, (ילדים בגיל צעיר לא יהנו לשמוע הרצאה בנושא דגלים, הם יאבדו קשר ועניין מהר מאד, ופשוט ילכו..) וגם זו בעצם איננה תקשורת. לרוב הילדים נוטים להעביר, מונולוג, את המידע הקיים אצלם ומעסיק אותם באותו הרגע ולא להקשיב למה שיש לך לומר גם אם זה מתקשר לאותו הנושא. כמובן שחיזוק חיובי שלך, כל חיזוק, יכול להיות משמעותי לילד, עדין זו איננה תקשורת המתבססת על "קח ותן", אתה תקשיב לי אני אומר משהו, ואתה תתיחס למה שאני אמרתי ולא תמשיך בשלך. לכן כדאי לא להכחיד בהכרח את ההתנהגות הזו אלא למסגר אותו למקום ולזמן הנכון, ולפעמים גם למשך הנכון של ההתעסקות בנושא.
הבעיה המרכזית היא שהעיסוק האובססיבי בנושא מסויים (צפורים, דגלים, סוגי מכוניות וכדומה) גם לא מאפשר תקשורת רגילה וזורמת, בנושאים המעסיקים את בני אותו הגיל, (ילדים בגיל צעיר לא יהנו לשמוע הרצאה בנושא דגלים, הם יאבדו קשר ועניין מהר מאד, ופשוט ילכו..) וגם זו בעצם איננה תקשורת. לרוב הילדים נוטים להעביר, מונולוג, את המידע הקיים אצלם ומעסיק אותם באותו הרגע ולא להקשיב למה שיש לך לומר גם אם זה מתקשר לאותו הנושא. כמובן שחיזוק חיובי שלך, כל חיזוק, יכול להיות משמעותי לילד, עדין זו איננה תקשורת המתבססת על "קח ותן", אתה תקשיב לי אני אומר משהו, ואתה תתיחס למה שאני אמרתי ולא תמשיך בשלך. לכן כדאי לא להכחיד בהכרח את ההתנהגות הזו אלא למסגר אותו למקום ולזמן הנכון, ולפעמים גם למשך הנכון של ההתעסקות בנושא.