הירושלמים נלחמים ברכבת הקלה

הירושלמים נלחמים ברכבת הקלה

כתבת וידאו בגלובס:
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000744490

אחרי ששמעתי כל מיני סיפורי אימה מחברים ומהעיתונות, נראה לי שבסיטיפס עדיין לא מבינים את המשמעות של לעבוד עם ציבור. בתור אחד שעבד עם ציבור בחברת תחבורה ציבורית, אני יכול להגיד בפה מלא שאם בסיטיפס חושבים שהם יכולים לחנך את הנוסעים ע"י מלחמת עולם של דוחות ופקחים, אז הם טועים בגדול. ואם קורה מצב שבו מאות נוסעים ששילמו על הכרטיס מקבלים קנס - אז אין ספק שהבעיה היא אצל סיטיפס ולא אצל הנוסעים (גם אם לא פעלו בדיוק ע"פ ההוראות). נקווה שיסיקו שם מסקנות.
 

amit1270

New member


 

yairp4

Active member
ההתנהלות של סיטיפס ביזיונית

גם אם הם יתקנו עכשיו את המדיניות שלהם ויתחילו להתייחס לנוסעים בצורה ראויה הנזק כבר נעשה, ויעבור הרבה זמן עד שאפשר יהיה להתחיל לתקן אותו, אם בכלל. אבל סיטיפס ממשיכה להתעקש שהיא בסדר גמור והנוסעים הם האשמים בהכל, ומשקרת בגלוי על נושאים כמו תקינות מכונות הכרטיסים והתנהלות הפקחים. עם גישה כזאת לא פלא שהתחבורה הציבורית נשארת רק לאלה שאין להם ברירה וגם הם ימצאו את הדרכים לרמות את סיטיפס.

הבעיה בזה היא שמבחינת הציבור סיטיפס והרכבת הקלה הן אותו הדבר, וכל סטיגמה רעה שנדבקת לסיטיפס אוטומטית מוצמדת גם לכל רק"ל באשר היא, מה שבהכרח יפגע בכל פרוייקט עתידי בירושלים בפרט ובישראל בכלל.
 

rochshimjr

New member
סיטי פס היא מקרה קלאסי של חוסר אחריות ציבורית

מה ז"א? האוצר חתם עם סיטיפס על הסכם שבסופו של דבר עקף את העירייה ונתן לחברת סיטיפס רישיון הפעלה ללא פיקוח עירוני וללא הרבה מגבלות שיביאו לידי שירות מפוקח יותר. אינני יודע מי הפקיד שנמצא באוצר אבל הבעיה מתחילה שם - אבל לא נגמרת...
לאחר מכן מה שקרה הוא שהעירייה התעקשה ללחוץ על סיום עבודות הרכבת הקלה של סיטיפס (ירושלים נראתה בתקופת העבודות כמו קוסובו בתקופת המלחמה). ואכן העבודות הסתיימו אבל העירייה מסרבת להביא לביטולו/להפר את ההסכם להפעלת סיטיפס, שלא היא חתמה עליו, כי זה יעלה מאות מיליוני שקלים שיצאו מהעירייה בגין תביעות צפויות מצד סיטיפס בעניין.

אם משווים על מאזניים מה כדאי? לשלם עוד מיליארד שקל על תביעות כדי שהציבור בירושלים באמת יוכל להשתמש ברכבת או להשאיר את המצב כמו שהוא - נראה שכדאי לשלם את מיליארד השקלים...אבל יש כאן שיקול נוסף והוא לקיחת אחריות על כספי ציבור. מה ז"א? במנגנון ארגוני כמו עירייה היחיד שיכול לקבל החלטה כזו (ולהצדיק אותה ע"י יח"צ מתאים) בלי שיפטרו אותו באופן מיידי הוא ראש העיר. אבל אבוי ב-2013 שנת בחירות והוא לא רוצה/מפחד מהמהלך

ולכן תושבי ירושלים ימשיכו להינות משירות לא מפוקח/גרוע/מביש...

בברכה,
קבוצת הרוכשים הירושלמית
https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dGdzVTBNQkdlRDZFQndfdDVabk82Tmc6MQ#gid=0
http://youtu.be/Ck8q6lRH-GA
 
למעלה