הישרדות אוסטרליה עונה 5...

טוב, בואו נגמור כבר את זה. זה כמו לעשות מרתון סרטי באטמן, ולהבין מאוחר מדי שהמרתון הזה נגמר ב"באטמן ורובין". הרי זה לא יכול להיות הדבר הכי גרוע השנה, נכון? והיי, אם קטעי רקע בעונות 3 ו-4 לא הספיקו, עכשיו אפשר ליהנות מהם גם עם מתמודדים מעונות 1 ו-2! עם סיפורי הנקמה, די ברור מה יהיה הגורל של חלק מהשחקנים והשחקניות הכי מבטיחים מעונות קודמות, במיוחד פליק. השבטים עם באפים בצבע צהוב וירוק, באקודה ו-ווארנה.

מתחילים עם אתגר פרס חדש, קצת רענון אחרי שתי עונות שדי התחילו אותו דבר. אמנם זו עונת אולסטארס, אבל הטוויסט הזכיר לי את ההתחלה הצולעת של פיג'י. השבט הצהוב גם הפסיד את הפרס וגם יש בו את טרזן, שאמנם באמריקה כבר דחפו לנו לגרון מתמודדים יותר גרועים (בנג'מין, מישהו?), אבל הוא *לא* חומר לאולסטארס. יש עוד כמה בחירות תמוהות, שגורמות לי לשאול: אפילו שבעונה אוסטרלית יש יותר מתמודדים, ולכן חומר לאולסטאר טיפה יותר מוקדם, האם חשבתם שאולי עונה 5 היא קצת מוקדמת מדי למבצע הזה? הוא גם מצטרף לברית בנים חזקה בראשות דיוויד. בשבט השני, שיין מנסה לשטות בשבט כשהיא מחפשת אלילים (נראה שמורשת ראסל הגיעה סוף סוף לאוסטרליה... לצערי...) אבל הארי עולה עליה, והנרי מקבל רמז לאליל שיישתל במועצת השבט.

וואקמה, השבט הצהוב, אמנם הפסיד את אתגר הפרס אבל מוביל באתגר החסינות. אוי לא, בשבט השני יש את לי... 8-{ מה עשינו שמגיע לנו את שני ה"ראויים" באולסטארס? באקודה הפסידו חסינות, אבל לי אפילו לא על הכוונת של אף אחד. לא, השבט מעדיף ללכת על מטרה הרבה יותר גדולה - שיין או הארי. להנרי כבר יש תוכניות להשתמש באליל במועצת השבט על שיין... זו הסיבה שהודחת יחסית מהר בעונה המקורית שלך! מצד שני - לא, כי פאקינג טרזן... אני כבר מעדיף את טרזן מעונה 24.אבל בסוף הוא אפילו לא מוצא את האליל, ושיין זוכה לכבוד שהגיעו אליו רבים וטובים - להיות מודחת בין הראשונים כאיום ענק באולסטארס. תראו לאן טוני הגיע אחרי עונה שנייה די דומה.
 
פרק 2

גם ג'קי בעונה הזו?!? עם כל הכבוד לעונה 2 שבאמת הייתה מעולה, היא לא קורצה מחומר של אולסטאר, הייתי מעדיף את טסה, זיגי, שרה או אפילו אנליס על פניה. מבין כל המתמודדים שהודחו לפני המיזוג מכל העונות עד עכשיו, אני שמח שאייקיי כאן כי הוא באמת היה נבל אמיתי, וכמובן פיבי שנפלה על אחד הטוויסטים הכי גרועים בכל הזמנים. בסוף לשבט הירוק קוראים מוקוטה, לא באקודה, אוסטרליה צריכה להיות יותר עקבית עם הכתוביות והשמות, וזו בעייה שכבר ציינתי בעונה הקודמת. הנרי מצא את האליל במועצת השבט, והוא אליל חסינות לכל דבר ועניין, ללא מגבלת זמן או אותיות קטנות. מהצד השני של המפה יש את הארי, שחטף כאפה רצינית והתחיל מיד לעבוד על הקשרים החברתיים שלו, בעיקר עם ניק ושוני.

בשבט השני מנסים להדליק אש בשיטה הישנה שלא ממש עובדת (אין להם אבן אש?), יש חלוקה ברורה שכבר ראינו בהישרדות בעבר - צעירים נגד מבוגרים. בעד מי אני? המממ... בצד אחד יש את טרזן וג'קי, ובצד השני יש את פליק, דיוויד, דייזי, ברוק, וכמובן אייקיי שממש נראה כמו כריס |כתר| בונואטו רק יותר צעיר. אני לא חושב שצריך להרחיב יותר. הם גם מצליחים להדליק את האש. עוברים לאתגר חסינות פיזי, כמעט כל המתמודדים משני השבטים הם אלופים ואלופות מעונות 3 ו-4. זאק מעונה 3 גם חזר? וואט דה פאק?!? למה לא הית'?!? וואקמה זוכים, ולוקי ופיבי צריכים לבחור חמישה פריטים להביא למחנה, מנוחות ועד דגים טריים.

הם בוחרים בין השאר גם בפרס שמאפשר לשניים להצטרף לשבט היריב אם הוא זוכה בפרס, והם גם בוחרים בעוגיות, ומחביאים אותן כדי לחלוק רק עם "שק הנחשים", שככה אפשר לקרוא לברית הצעירים כי מדובר בחלק מהאסטרטגים הכי גדולים בתוכנית עד עכשיו. באופן אירוני, הברית לא כוללת את ג'ריקו, בין השאר בגלל טוויסט העוגיות שלו ובגלל שהוא אולי שחקן אפילו יותר טוב מכולם בחבורה הזו, בטח שיותר מלוקי.

מוקוטה זוכים באתגר החסינות, אז עד כה השבטים מאוזנים לגמרי. אחרי התלבטות לגבי הצורך לפרק את הקשר בין מואנה ומאט, דיוויד ואייקיי שוקלים את האפשרות להדיח את ג'ריקו, שזה יהיה אירוני כי זה בדיוק מה שקרה באולסטארס האמריקאי הראשון, כל הזוכים עפו מהר. אבל לג'ריקו יש תוכנית משלו, שתפרק את "שק הנחשים" ותיתן לו צ'אנס במשחק - להעביר את אייקיי ואת פיבי צד ולהדיח את דייזי. תכל'ס? דייזי קיבלה עריכה ממש טובה, אבל זה שהיא שם ופיה לא זה גם עוול. מה שלא מובן זה למה לא חשבו להעביר את דיוויד צד, הוא ודייזי היו פחות או יותר אויבים מאז שהמיזוג התחיל.

בסוף "הנחשים" נשארו נאמנים זה לזה, למרבה האירוניה שבמשפט במציאות וגם בהישרדות, וג'ריקו הודח, והעונה נותרה נקייה מזוכים.
 
פרק 3

ממשיכים עם הדינמיקה בשבט וואקמה, ו"הנחשים" מתחילים לפנות זה נגד זה. במיוחד דיוויד, שמתכנן להדיח את דייזי ככה סתם. או שזה בגלל הפלירטוטים שלה עם לוקי, סיכוי סביר שזו הסיבה האמיתית. לכו תדעו מה עובר על האנשים בעונה הזו. מה שבטוח, ההדחה תצא מהשבט שלהם. בקושי מראים את מוקוטה, אפילו כשהם זוכים בפרס וב"ידיעות" של ההישגים, או הכשלונות במקרים מסוימים, של המתמודדים בעונות המקוריות שלהם. לי עדיין "ראוי", אם למישהו הייתה תקווה שהוא יתפכח.

אתגר החסינות מערב את כדורי העץ מסין, שנראים מפחידים אבל לא קרובים להיות קטלניים כמו כדור האבן שכבר קראתי לו כמה פעמים "כדור המוות". אחרי מערכה אחרונה די צמודה, זאק (למה הוא בעונה ולא בנג'י?!?) נתן למוקוטה את הניצחון השלישי ברצף באתגר. נראה שגם אם דיוויד יעבור צד, לצעירים יש יתרון מספרי גדול מדי, אבל למאט יש אליל. דיוויד בתפקיד סוכן כפול, מלשין למבוגרים על המטרה של הצעירים. אבל נראה שהתוכנית שלו עוד יכולה לא לצאת לפועל, כי גם ברוק מוצאת אליל! ותכל'ס? זה די טיפשי לא להשתמש באליל על דייזי, בהתחשב בעובדה שהצביעו נגדה פעם קודמת.

התוכנית של דיוויד נראית הגיונית, כי ככה כל מה שהצעירים ידעו זה שמישהו הלשין, אבל לא יהיה להם מושג מי, כי בכל זאת היו שבעה קולות נגד ג'קי ומואנה. זה גם יכול בהמשך לפרק אותם לחלוטין. בסוף התוכנית של דיוויד יצאה לפועל בצורה מושלמת, ברוק השתמשה עליו באליל (איך היא יכלה לחשוב שהוא בסכנה אין לי מושג, אבל קרו דברים יותר מטומטמים בהישרדות, נכון אריק?) ודייזי הודחה.
 
פרק 4

אני עדיין חושב שההדחה של דייזי הייתה צעד מטומטם, דיוויד צריך להיות לא פחות ממדהים כדי לצאת מהמצב הזה, אם עולים עליו הוא מת מהלך. יכול להיות שהוא פיקח מספיק כדי להינצל, אבל אדם חכם לא היה מתכנן את זה מההתחלה. ביקום מקביל הוא היה יכול לבקש מברוק את האליל בשלב שזה באמת יהיה חשוב. ואם כבר מהלכים מטומטמים, מסתבר שהאליל של מאט זה האליל שהנרי מצא במועצת השבט, ועכשיו אין לו אותו. זה לא שהמיקום שלך בשבט טוב מספיק כדי להצדיק דבר כזה! זה בדיוק אותו הנרי מעונה 2, ואני לא אתפלא אם הוא יודח מאוד מהר, אולי אפילו כבר הפרק. נראה שהעריכה מכינה אותנו לקרב בינו לבין ניק.

אתגר פרס, למרות שטות מטופשת של וואקמה (ג'קי? באמת? אני לא מאמין שלי היה סיכוי, ואני הרמתי כמעט מאה קילו בדדליפט לפני הסגר הראשון), השבט זוכה בקלות, ובפרס כולם מחפשים את האליל החדש. מאט גם מוצא אותו. פאק, לפחות בן היה צריך לחכות ללילה כשכולם ישנו, וחיפש בחול וביער. למאט יש בעיקר מזל, הנרי נתן לו את האליל הראשון, ואת השני הוא חיפש עם כולם בפרס. נראה לי שאפילו ראסל לא רוצה לראות אלילים בהישרדות בנקודה הזו. באותו לילה, דיוויד מכין לו אליל מזויף. ללא ספק יש לו ראש על הכתפיים, חבל שהוא בילה את העונה הקודמת בצל של לוק.

מוקוטה מפסידים שוב חסינות, ומישל היא בקלות החוליה החלשה. הנרי מנסה להציל אותה, וזה די מובן, אבל הוא מכוון דווקא נגד שארן. זה גורם לניק לשנות את הקול ממישל להנרי, וכמו שחשבתי, הוא הולך לעוף. אבל לא כל השורדים מסכימים לתוכנית שלו, ומישל מודחת בכל זאת. שניהם גרועים, אבל מישל היא עוד מתמודדת שגורמת לי לשאול אם זה לא מוקדם מדי לאולסטארס.
 
פרק 5

בשבט מוקוטה מתפתחת ברית "ראויים" שכוללת את לי, ג'ון, זאק והנרי. הם חושבים רק על כוח פיזי, ומכוונים נגד הבנות בגלל שהן יותר חלשות פיזית. ניק, שוני והארי נמצאים בצד השני של המפה, וחותרים נגדם. שארן בטח גם תצטרף אליהם, לא בטוח לגבי לידיה. השבט זוכה בגלידה כפרס, והסוכר עולה לכולם לראש. ואז שוני מוצאת רמז לאליל חסינות! והיא גם מוצאת את האליל, לא בלי עבודה קשה.

מוקוטה מפסידים חסינות, כצפוי, והאסטרטגים של השבט נלחמים על חייהם, בניגוד לשבט וואקמה. הארי ושוני עושים הכול כדי ששוני לא תשתמש באליל, אבל במועצת השבט היא משתמשת בו בכל זאת, וטוב שכך. אנחנו רק בפרק 5, והאליליאדה חוגגת. לפחות אין יתרונות אחרים... עדיין. בסוף, מסתבר, בין שוני והנרי היה תיקו, ובלי האליל שוני כנראה אכן הייתה עפה.
 
פרק 6

בשבט וואקמה, דיוויד רשמית נחשב לסוכן כפול, אבל האם הוא יוכל לתכנן עוד בגידה מבלי להיתפס? אבל כדי לא להסתמך רק עליו, מאט מדבר גם עם לוקי. בשבט מוקוטה, זאק מדבר על הרצון לשנות את המשחק שלו. איך בדיוק אתה מתכנן לעשות את זה? אתה עדיין בברית בנים מבוססת כוח פיזי, רק שהפעם יש שם גם בנות. בשביל אתגר פרס, ההפקה הביאה את אתגר הדומינו עם אבנים יותר גדולות. לדעתי האתגר הזה אף פעם לא באמת מעניין. ולמה לא לתקוע בפרס מסחטת רגש בסגנון ישראלי? כאילו, זה באמת הכרחי? זו הנקודה שאני באמת קולט ש"תסמונת הוליווד" הכתה באוסטרליה בעוצמה.

וואקמה שוב זוכים בחסינות (מוקוטה הוא לא שבט טוב במיוחד, אה?) והבריתות נשארות כמו שהן. הפעם לידיה חוזרת לברית הכוח ושוני מקבלת את רוב הקולות, אבל בטוויסט שני המתמודדים עם רוב הקולות מגיעים לחוף הגלות, כנראה כדי להתמודד זה מול זה בהמשך כמו שהיה בעונות 3 ו-4. אבל בגלל שהפעם שני מתמודדים מאותו שבט מגיעים מאותה מועצת שבט, זה מרגיש לי קצת מסריח. אוקיי, זה תמיד הרגיש לי קצת מסריח אבל הפעם בפירוש זה מרגיש כמו התערבות הפקה. בטח גם יתקעו אתגר שבו שוני יכולה לנצח את זאק בקלות. כנראה התבאסו נורא כשלא הצליחו להציל את דייזי בעונה הקודמת אז החליטו שהפעם יוכלו לעשות בקלות וידוא הריגה לזאק.
 
פרק 7

שוני וזאק מגיעים לחוף הגלות, מה יקרה בהמשך? האם יהיה ביניהם אתגר כאן ועכשיו או שיצטרפו אפילו עוד אנשים? אבל קודם כל, מחליפים שבטים! ובסוף שוני וזאק לא מתמודדים ביניהם בשום אתגר, אלא פשוט עוברים לשבטים המעורבבים. עכשיו, מאז ההצלה של ניק וטיגן בעונה 1, די ברור שההפקה קצת מתערבת במשחק, אבל זה ללא ספק שפל חדש. השבטים מתערבבים די שווה בשווה, והשאלה היא האם שתי הבריתות מכל שבט ישתפו פעולה או שהכול ישתנה לגמרי. אבל קודם כל, יש אתגר פרס, ומוקוטה זוכים בו, וזוכים באתגר שנמצא בתיבה - שצריך קודם כל למצוא את המפתחות לפתוח אותה.

נראה שברית הכוח של מוקוטה שולטת בשני השבטים, וניק, הארי ושוני צריכים לעבוד קשה כדי לשרוד. וואקמה הולכים למועצת השבט, וחברים בו אבי, לידיה וג'ון, הארי ושוני, ברוק ופליק, איי קיי ולוקי, ומאט. חברי וואקמה המקוריים צריכים להחליט בין המחלוקות בשבט מוקוטה לשעבר. הקולות עפו לכל עבר, ואפילו מאט חטף אחד, אבל בסוף אבי הודחה עם רוב הקולות.
 
פרק 8

שבט מוקוטה לא יודע מה לעשות עם תיבת פנדורה. כמובן שאותי יותר מעניינים יחסי הכוחות שם, אבל זה ללא ספק השבט היותר "ראוי" מהשניים, לי, מואנה, טרזן, ג'קי וזאק כולם שם. אבל גם דיוויד, פיבי, ניק ושארן. בשבט וואקמה, שוני ללא ספק סיימה עם השבט המקורי שלה, והיא צריכה לבחור בין הצעירים למבוגרים משבט וואקמה המקורי. מאט עצמו בעמדה מאוד לא טובה, כל חבריו, כולל דיוויד, בשבט השני. לעומת זאת, "שק הנחשים" נשאר כמעט בשלמותו. גם לידיה וג'ון בכיף יזרקו את מאט מתחת לאוטובוס, והם אכן עושים זאת.

ולכן בשבט מוקוטה, חברי הברית שלו מנסים להציל אותו. מואנה במיוחד מתבלטת לטובה, השאר... "ראויים" שצריכים לעוף אחד אחד. אבל הפעם, שניים יעופו. ההפקה ממשיכה עם סיפורי הנקמה שלה... זה כל מה שיש לעונה הזו להציע? הקאסט גם ככה מלא פילרים שמצביעים בעיקר על כמה שזה מוקדם לעשות אולסטארס, זה מה שחושבים שיעניין את הצופים? אם העונה הקודמת התחילה קצת להריח מכל מה שרע בניו סקול, העונה הזו מתחילה להרגיש ברמה ישראלית, ואני לא מתכוון לאיי הפנינה והפיליפינים. אז לידיה מכוונת נגד מאט, דיוויד מכוון נגד ניק, כשקולות יכולים גם ללכת לכיוון לידיה וג'ון, ומואנה ופיבי.

מועצת השבט הפכה למסחרה שהזכירה לי את עונה 34. בסופו של דבר, לראשונה באוסטרליה, העברתי קדימה לשלב הקראת הקולות. לידיה ופיבי קיבלו את מירב הקולות... והולכות להתמודד בקרב הדלקת אש. אז בשביל מה כל הבלגאן לעזאזל? אלה כבר שתי הצבעות, טכנית שלוש, שהלכו לגמרי לעזאזל בגלל טוויסטים מטומטמים ומיותרים. אני לא יודע אם אני אמשיך עם העונה הזו עד הסוף. פיבי ממשיכה, לידיה מודחת, פיהוק. העונה הזו מוזרה.
 
פרק 9

אני בנקודה שאני לא יודע אם בא לי להמשיך. כל הטוויסטים הדפוקים מזכירים לי את אותה מועצה נוראה שבה סירי הודחה בתור ברירת מחדל, רק בגלל שהיא היחידה שלא היה לה חסינות, אליל או יתרון. והעונה נמרחת כמו מסטיק. זה משהו שקל לסבול לאורך 15 פרקים של 40 דקות, אבל 25 פרקים של 75 דקות?! יש לי דברים יותר טובים לעשות בחיים שלי. בכל מקרה, אתגר הפרס הוא מכירה פומבית, השנייה שאני זוכר שמתקיימת בשלב השבטי. הקודמת הייתה בתאילנד, אחת העונות הכי גרועות אי פעם. מה זה אומר לגבי העונה הנוכחית?

בשבט וואקמה, מאט וג'ו עובדים יחד כדי לנסות להוציא את לוקי מהמשחק, אבל כמעט כל שאר השבט בברית איתו מהיום הראשון! בשבט השני, דיוויד לא סומך יותר על פיבי בגלל שלא הצביעה יחד איתו, ומואנה ושארן יכולות לנצל את זה כדי לכרות ברית איתו. הוא גם מוצא עוד אליל. אבל הוא לא ישתמש בו הפעם, כי וואקמה הפעם הפסידו חסינות. שוב. מאט משתמש באליל שלו במועצת השבט, אבל הברית של לוקי מפצלת קולות, וג'ון מודח.
 
פרק 10

עדיין יש מלא מתמודדים מיותרים העונה, מה ששוב גורם לי לשאול, מה בדיוק בער לאוסטרליה לעשות עונת אוסלטארס אחרי ארבע עונות בלבד?!? אמנם היו להם כבר 95 מתמודדים לבחור (בגלל שלוק התמודד שוב בעונה 4), אבל באמריקה הרכיבו קאסט של 18 מתוך 112 אפשרויות! בכל מקרה, עכשיו למאט אין אליל ואין בני ברית, והוא צריך לפלג בין הברית השולטת או לעוף. בשבט השני, פיבי נשארה במשחק אבל דיוויד כבר לא סומך עליה. די ברור בנקודה הזו שזוכה גבר, דיוויד, ניק או לוקי. חוץ משוני ומואנה, המין הנשי מחוץ לתחרות.

מוקוטה זוכים שוב, באתגר פרס שבו צריך להגיע ראשונים לדגל במים, בשחייה. הפרס שלהם הוא דוכן עוגות, אבל בנקודה הזו ברור לכולם שיהיה שם רמז לאליל. פיבי מוצאת אותו ראשונה. אחרי זה וואקמה שוב מפסידים חסינות, והעריכה מכינה אותנו לקרב בין ברוק ופליק. זו כבר הפעם הכמה שהמניע להדחה היא נקמה? רביעית? חמישית? בארץ לא הייתי מתפלא על זה, אבל לא הייתי נוטה לקפוץ על ההזדמנות לתייג את האוסטרלים כנקמנים, במיוחד שהפעם מדובר על אחרי ארבע שנים. אבל הקרב יצטרך לחכות - בינתיים מאט מודח, כצפוי.
 
פרק 11

פיבי ממשיכה לסמוך על דיוויד ואפילו חולקת איתו רמז לאליל, אבל התחושה אינה משותפת. והאם עכשיו, ששבט וואקמה הוא ברית אחת גדולה, הם סוף סוף יצליחו? בינתיים, באתגר הפרס, התשובה היא כן! לא ניצחון מוחץ, לא מארש טורקי על גמל, אבל ניצחון בהחלט. ומואנה שוב פולטת את המילה שמתחילה באות נ' בעקבות הגילוי על ההדחה של מאט. לא נמאס כבר? מה לגבי החלטות אסטרטגיות נבונות? אחרי זה, דיוויד עושה בשבט מה שפיבי לא מצליחה ומוצא את האליל, שוב. הוא ללא ספק אחד השחקנים הכי טובים שהיו אי פעם. הוא, לוק ושיין.

וואקמה מנצחים גם בחסינות, סוף סוף, ודיוויד מתכנן להדיח את פיבי. אני חושד שמישהו מושפע קצת יותר מדי מתור הזהב של ראסל, התיכנונים שלו מעולים, הסיבות שלו להדחות טיפה פחות מוצאות חן בעיניי. אבל הוא עכשיו ללא ספק השחקן הכי טוב בהישרדות אוסטרליה, מדלג על פני לוק ושיין בצעדים קלילים. ניק נאלץ להשתמש בקול הכפול שלו, אבל מצליח רק לכפות תיקו, ובהצבעה השנייה, בלי הקול הכפול, פיבי מודחת. שוב אין סיבה לחשוד בדיוויד, והכול הולך חלק.

בינתיים העונה עם הכי פחות שרך עודף מבחינת ליהוקי אולסטארס היא עונה 1, לצערי בפרק הבא כמעט בטוח תהיה עוד הדחה על מישהו מעונה 1, לדעתי זו תהיה פליק, שהייתה מעולה בעונה הראשונה שלה אבל הפעם, כנראה, פשוט לא באה לשחק.
 
פרק 12

טוב, די ברור שדיוויד ומואנה בגמר, השאלה מי עוד איתם שם, ולפי הוידויים של כולם לגבי שארן, אני מניח שזו היא. ניק חושב עדיין שהיא לא בגדה, סיכוי סביר שהבא לעוף משבט מוקוטה יהיה הוא. אבל זה כנראה יהיה רק בעוד פרק או שניים, הפרק כנראה תודח פליק, והעריכה לא ממש נותנת מקום לספק. וכן, וואקמה מפסידים חסינות. לוקי כרגע נמצא בכיס הקטן של ברוק, והוא יעשה כל מה שהיא תגיד לו לעשות.

אבל לא כל הברית נעולה על לבגוד בפליק. איי קיי עדיין רוצה להדיח את חברי מוקוטה לשעבר, ובעיקר הארי. אני ממש לא אתנגד, למרות שפליק פשוט לא באה לשחק העונה. להארי יש יתרון שמבטיח לנו פרק ללא הדחה, למרות שאני מאמין שפרק כזה יהיה הרבה יותר קצר מהרגיל. בסוף הארי לא משתמש ביתרון שלו, וכולם, אפילו איי קיי, מצביעים נגד פליק. עכשיו אפשר בבקשה להפסיק עם הנקמות?
 
פרק 13

ממשיכים לדחוף לנו את קונספט הנקמות לתוך הגרון, עד לרמה שאני מרגיש שההפקה מכתיבה לשורדים מה לומר, אולי אפילו בצילומי השלמה. אני גם לא שמח מהיתרון של הארי, שפירושו פרק שבוודאות יהיה ללא הדחה, ואולי זה יהיה הפרק הזה ממש. הוא ושוני גם לא שכחו מניק, שכרגע נמצא די לבדו בשבט מוקוטה. אבל אחרי זכייה של מוקוטה בפרס, שכוללת גם חטיפה של מתמודדים מהשבט השני, שוני זוכה לחלוק איתו אסטרטגיות שוב. הם ללא ספק יהיו במיעוט במיזוג מול הברית הגדולה של דיוויד, מואנה, טרזן, ג'קי ושארן, אלא אם ברוק, לוקי ואיי קיי יעבדו איתם בעיניים עצומות.

אתגר החסינות משנה מעט את הפורמולה, אבל זה עדיין אותו אתגר שלעולם לא יוכל להיות מעניין. מה בוער להפקות ברחבי העולם להמשיך ולהביא את אותו אתגר משעמם? לפחות הצליחו להפוך אותו לקבוצתי, בניגוד לגאבון ששם שברו לגמרי את הכלים כדי להפוך את המשחק על מרקוס וברית הבצל. וואקמה זוכים שוב בחסינות, והקרב הוא בין דיוויד וניק. אבל האם הארי הספיק לתת לניק את היתרון שלו?

במקום דיוויד, ניק רוצה להדיח את זאק. אבל כולם, כולל כולם, תומכים בדיוויד, וניק מודח פה אחד.
 
פרק 14

אפשר לומר שהפרה-מיזוג היה נוראי, כן? הקאסט מאוד דפוק, גם אם היו רק ארבע עונות, למה טרזן וג'קי כאן ולא, למשל, טסה במקום ג'קי? ובמקום טרזן הייתי מעדיף כמעט את כולם, אפילו את ג'ארד, או אפילו אדם שהודח שני! ואם כבר מדברים על מודחי פרה-מרג', איפה הית' באמת? מה זאק עושה פה? זאק הוא אולי המתמודד שאני הכי שונא באוסטרליה, אבל בגלל שהוא לא פולט את פניני המיזוגניה שלו הוא קצת נסבל בינתיים. פליק לא קיבלה וידוי עד שהיה צריך להכין את הקרקע להדחה שלה, איי קיי גם לא בלט מספיק, ובאמת שאני לא רוצה לשמוע את המילה "נקמה" בחודש הקרוב. אני מעדיף להכניס את עצמי לבידוד של חצי שנה.

אבל כבר היו עונות עם פרה-מיזוג נוראי - סמואה, קרמואן, פאקינג פיג'י - שהשתפרו מאוד מהאמצע ולקראת הסוף. האם זה יכול לקרות גם כאן? תלוי בהפקה ותלוי במי שהוא בקלות המתמודד הכי טוב שנשאר בעונה - דיוויד. הוא סילק את כל המתמודדים שיכלו ליצור קשר עם הברית הקודמת שלו, ועכשיו נראה שזה ברור שהוא הולך לפנות נגדם. וכולם קונים את השקרים שלו בלי לחשוב פעמיים, כולל שוני והארי שמעולם לא היו איתו באותו שבט. קצת קשה לחשוב שמישהו יחסית שחצן בוידויים יכול לשחק את המשחק החברתי כל-כך טוב, אבל גם ססטרנינו היה די שחצן בוידויים. לא כולם סירי, שרק אלוהים יודע איך אפשר לא לאהוב אותה (זוכרים את חנה ושירלי, דרך אגב?).

המיזוג מתחיל באתגר פרס, בו זוכה לי, והוא זוכה ביתרון באתגר החסינות. אבל היתרון לא עוזר לו, כי מדובר באתגר שיווי משקל נטו, לא סיבולת או כאב, ושוני זוכה בו. אבל מוקוטה רוצים להדיח את לוקי בכלל. אז זה ההמשך של העונה, פאגונגינג? והנקמות ממשיכות. אפילו אצלנו לא שמעתי את המילה הזו כל-כך הרבה פעמים, ובואו לא נשכח כמה ארוכות עונות ריאליטי אצלנו. מישהו באמת קונה את החרא הזה? לוקי מודח, ואני שוב שואל את עצמי אם להמשיך ולראות את העונה עד הסוף.
 
פרק 15

ומסע הנקמות ממשיך |חבול| לא יודע כמה גרועה העונה הזו ביחס לכל החרא שיש לאמריקה להציע, אבל דוחפים לנו את כל קונספט הנקמה ברמה שכמעט מרגישה ישראלית כבר. זה מתחיל להרגיש כאילו ההפקה דוחפת למתמודדים מילים ואומרת להם מה לומר בוידויים, אולי אפילו צילומי השלמה. תראו את כל האסטרטגים הגדולים... והאסטרטגים הפחות גדולים... זה מה שמשכנע אותם?! לא לעשות את המהלך הנכון שיוביל אותם לגמר ויקרב אותם למיליון (חצי מיליון דולרים אוסטרליים, אבל וואטאבר)?!? אני לא חושב ששמעתי וידוי אחד על "זה המהלך שהכי טוב לי אסטרטגית" וכד'. הכול נקמות ונקמות! איך אני אמור להרגיש עם הקטע הזה? בערך כמו שהרגשתי עם כל הקטע האנטי-אסטרטגי בגאבון, שהתייחס למשחק כחטא. במילים אחרות - גועל נפש. רק על זה אפשר לומר שהעונה גרועה.

בכל מקרה, דיוויד רוצה להדיח את הארי רק בגלל שהוא הגיע רחוק ממנו בעונה המקורית... אני מצטער, אני לא קונה את הסיבות האלה! זה בולשיט! לא ייתכן שזה כל מה שמניע אותם! יכול להיות שמהברית הזו יצא שריד שמצליח להסית חלק מהברית זו נגד זו, כמו כריס, או במקרה הכי גרוע, יטחן קצת חסינויות אבל לא ישנה את המפה הפוליטית, כמו טרי. אבל בגדול הולך להיות בפרקים הקרובים פאגונגינג. כאילו שהעונה לא גרועה מספיק. ברוק זוכה בחסינות, והשבט הולך ישר למועצת השבט, בלי אפשרות לתכנן שום דבר. בכללי זה טוויסט שאני שונא, כי זה פוגע בשחקנים החברתיים ולא נותן להם להשתמש בכישורים שלהם.

בכל מקרה, בניגוד לשאר הסרחים העודפים, מסתבר שלי כן למד מהטעות שלו, וכן הולך לתחמן ולשקר העונה. מי היה מאמין? אבל יש עוד המון מעאפנים וגרועים שלא אמורים להיות בעונה הזו, וכולם משרתים את דיוויד. ג'קי כמעט, כמעט מודחת, אבל רוב הקולות עדיין הולכים נגד הארי, והוא מודח. אני קרוב לאבד תקווה.
 
פרק 16

יכול להיות שהזמן מסך הנדיב שלי מקבל עכשיו מכין אותנו להדחה שלו? בכל מקרה, כל ה"ראויים", וזאק, שאפילו יותר גרוע, נמצאים עם דיוויד וזה ממש לא מוצא חן בעיניי. כמובן, אם הגולדן גוד עד כדי כך חכם, הוא יבין שה"ראויים" נמצאים ברוב בברית שלו, וייעזר בשארית וואקמה כדי להדיח חלק מהם לפני כן, ורצוי שיתחיל עם זאק קודם כל, מתמודד דוחה שהלוואי ולא היה חוזר. שוב פעם, איפה בנג'י, איפה הית' וכו'. קצת מזכיר לי עונת אולסטארס ראשונה בצד השני של העולם, אבל איכשהו העונה הזו עדיין מצליחה להיות פחות גרועה מתאונת הרכבת שהיא עונה 8 האמריקאית, ואפילו זאק ולי לא קרובים להעלות בי את הבחילה שאני מרגיש כשאני צופה שוב בשבט שפירע.

באתגר הפרס השבט מתחלק לשתי קבוצות, ובפרס זכתה הקבוצה הירוקה של דיוויד, שארן, זאק, ברוק ומואנה. בפרס מחכים להם גם מכתבים מהבית, ואיתם מגיעה מסחטת רגש שלא הייתי צריך לסבול במשך הרבה מאוד זמן, ועוד אורחים לא רצויים - קטעי הצגה. לראשונה זה הרבה זמן, פשוט הרצתי קדימה חמש דקות שלמות. כרגע אני בעיקר שואל את עצמי איך לעזאזל עונה 40 הייתה כל-כך טובה, כי היא בערך הדבר היחיד בשנה הזו שהוא לא חרא גולמי. אוקיי, היא והאלבום החדש של AC/DC.

ואז לי (שפתאום מזכיר לי בצורה מפחידה את טילטיל) מקבל הודעה טרגית מהמשפחה ומחליט לפרוש מהתחרות. אבל יש עוד חצי שעה לפרק! מה בדיוק קורה פה? מסתבר שלצד הפרישה שלו, תהיה כנראה עוד הדחה. מקווה שהחצי שעה הזו לא תהיה מבוזבזת. אתגר חסינות מקורי ודי מעניין, חוץ מזה שהוא עוד אתגר סיבולת שלא באמת קורה בו כלום. שוני שוב זוכה בחסינות! עד עכשיו זכו בחסינות רק נשים! ועכשיו נשארו תשעה, ושוני צריכה למשוך רק שניים מהברית של דיוויד. האם היא תצליח, למשל, להעביר את ג'קי וטרזן צד? אבל זה כמעט לא משנה, כי מסתבר שלא אחד, לא שניים, אלא שלושה יישלחו לחוף הגלות. מה זה החרא הזה?!? אז ברוק, אייקיי ומואנה כולם בגלות עכשיו, ומתוכם שניים יחזרו באתגר? אני לא בטוח שהבנתי אפילו מה קורה, חוץ מזה שיש כאן התערבות הפקה הכי בולטת שראיתי מאז תחרות הריקודים באיים הקאריביים.
 
פרק 17

עדיין ממש לא מובן לי מה הולך לקרות עכשיו, רק מובן לי שההפקה כבר לא בוחלת בשום אמצעי כדי להציל את מקורביה, שזה חרא שבאמריקה ראיתי רק במעט מאוד עונות, וכולן גרועות (איי קוק, גאבון, אפשר להחשיב את אי הגאולה כי כל העונה הייתה משחק מכור אחד גדול). זה לבד משאיר את העונה הזו בבוטום של כל העולם. בכל מקרה, עוד שלושה יגיעו לגלות הפעם, מה שדי מוציא מהגלות את הקונספט כשרוב המתמודדים שנשארו שם. לא מובן לי אפילו מה ההפקה מנסה לעשות, אולי חוץ מלבדוק את מי היא רוצה לסלק מהמשחק ולתפור אתגר שיחסל אותו סופית.

אני גם חייב להגיד שאני לא יודע כמה אני אוהב את דיוויד. לפעמים הוא נשמע כמו גירסה צעירה יותר של ראסל בתחילת דרכו, כששרף את הגרביים ורוקן את המימיות. האם הוא באמת כמו ראסל, את זה יכריעו המושבעים אם הם יצביעו לעז שתשב לידו בגמר במקומו, וכרגע העז הזו יכולה להיות רק מואנה או שארן. אני לא רואה את זאק, טרזן או ג'קי בגמר, ואני בטח לא רואה מהפך בקרוב, וחבל. זה כבר גורם לי לשאול למה לעזאזל אני רואה את העונה הזו עד הסוף, אבל כמובן השאלה הזו אפילו לא הייתה עולה לולא הפרקים באוסטרליה היו כל-כך ארוכים. הפרק הנוכחי באורך של 50 דקות, והוא אחד הקצרים! אפילו סדרות של HBO לא נמשכות כל-כך הרבה!

שארן זוכה בחסינות ודיוויד מתכנן כל מיני תוכניות, אבל הראשונה שבהן היא לשלוח את זאק לאי הגלות עם שוני. שוב. אלא שמסתבר שניהולי הגלות הפעם יותר מסובכים משיקולי הממשלה, ואולי זה גם בגלל שההפקה הוגנת בערך כמו ראש הממשלה, אולי אפילו פחות. אחרי כל הבלגאן, יכול להיות שרק אחד מבין השישה יסולק סופית. זאק, שוני וג'קי נשלחים כולם לאי הגלות, ואני טומן את הראש בין הידיים. תעלולי ההפקה עוברים כל דבר שאי פעם נעשה בהישרדות אמריקה, ומגיעים אי שם בין BB13 הבזיונית ל-BB9 העוד יותר בזיונית.
 
פרק 18

אז בסופו של דבר, כל השלושה שלא הגיעו לאי הגלות חסינים ממועצת שבט שתהיה עכשיו... ומי שכן באי הגלות מתמודדים על חזרה בטוחה למשחק, אבל במועצת השבט הקרובה יודח רק אדם אחד. אז אני צועק בקול: בשביל מה לעזאזל היה כל הבלגאן?!? כל הסחבת, כל הווג'ראס, התערבות הפקה ברמה שלא נראתה חוץ מבושרדות האיים הקאריביים בכבודה ובעצמה, שתי מועצות שבט שבהן אף אחד לא הודח סופית, רק כדי שמי שכן קיבלו קולות יתמודדו ביניהם ב...מועצת שבט נוספת. טמטום שחוצה כל תוכנית ריאליטי שראיתי אי פעם (אולי חוץ מ, כאמור, שתי העונות הגרועות ביותר של האח הגדול - טוויסט הפיינל 6 המטומטם בעונה 13 והאוגרים בעונה 9, מי שראה הולך לחטוף PTSD מיד), ומרגיש כמו הפוליטיקה הישראלית.

אם כבר מדברים על ישראל, הנה מואנה מכניסה סופית את סיפורי הסינדרלה גם לאוסטרליה. היא וברוק חוזרות למשחק, והארבעה האחרים... מה בדיוק? מה זה הדבר הזה שאני רואה עכשיו, ומה הקשר בינו לבין הישרדות? אבל המצב החדש באי הגלות אידיאלי כדי ששוני ואייקיי יעבירו את ג'קי וזאק צד. אז בגלל שהפייבוריטים של ההפקה לא עברו שלב מיד, יש עוד אתגר שבו עוד מישהו אחד יחזור למשחק. ההפקה ממש חונקת את הסוס עם המושכות בנקודה הזו. המישהו הזה הופכת להיות מישהי - ג'קי. אני מניח שההפקה ניסתה להציל את שוני, אז הלך לה הכי גרוע שאפשר. אבל בנס (להפקה), במועצת השבט הברית של דיוויד מפצלת קולות, וכתוצאה מכך זאק הודח. ברוך שפטרנו, לפחות עשרה מקומות יותר מדי. עכשיו אפשר לתת למשחק פאקינג להתנהל?
 
פרק 19

אז אחרי פרק מבוזבז לחלוטין ועוד אחד... פחות מבוזבז, זאק הודח ועכשיו שוני יכולה בכיף להעביר את טרזן וג'קי צד ולהדיח את דיוויד, מואנה ושארן. אבל מבחינה עריכתית, אין לאף אחד מחוץ לשלישייה הזו סיכוי להיות בגמר. וכמובן, דיוויד הוא דיקטטור. הוא דיקטטור שצריך להשתמש בראש והוא אחד השחקנים הכי חכמים בעולם, אבל אני ממש שונא את העריכה שלו העונה. ושוב המילה שמתחילה באות נ' קופצת לה בכיף, אפשר לחשוב שחזרנו לעונה ישראלית, ולא סתם עונה ישראלית אלא עונה ישראלית ברמה של האיים הקאריביים. ג'קי היא כרגע היחידה שדיברה על מה שטוב לה כדי להתקדם במשחק, כל השאר, כולל שוני, נוקמים. אולי אם מערכת החינוך תיסגר, הבלגאן ייגמר? כי זה באמת ברמה של ילדים בגן.

דיוויד זוכה בפרס, ולוקח איתו לפרס את שארן ומואנה. למה לא את שארן וג'קי?!? מה מונע מטרזן לעבור צד? הוא "ראוי", כמובן, אבל זה לא בלתי אפשרי! וכמובן, הוא מכוון נגד ג'קי, ושוקל גם לפנות נגד שארן. הפראנויה שלו מזכירה לי מישהו, מישהו מאוד חשוב במדינה הזו, אבל אני לא בטוח מי... ;-) אבל בסוף הוא גם זוכה בחסינות. יהיה קשה לבחור מישהו שאני מעדיף בעונה הזו, אבל עם כל המשחק המעולה שלו, יש מצב שבסוף זה לא יהיה דיוויד.

במועצת השבט, ג'קי עברה צד רשמית, אבל טרזן לא עבר צד, וכך, אחרי חמש עונות איכותיות, נוצר התיקו הראשון באוסטרליה. במקום לפנות לאבנים, החליטה השלישייה להדיח את ג'קי.
 
פרק 20

בזכות המהלך שלה במועצת השבט, שארן עכשיו בעמדת כוח מוחלטת. כמובן, היא גם יכולה להפוך לכריסטי הבאה ולעוף עכשיו. ולא רק זה, היא גם עורכת דין - אחד המקצועות היותר מושמצים בהישרדות. זה בטח משנה אם מישהו הוא תובע או סנגור, אבל אם לשפוט לפי הספרים של ג'ון גרישם, להיות עורך דין, לפחות באמריקה, זה משחק מלוכלך כמעט כמו הישרדות. ובדיוק בגלל זה עורכי דין הם הרבה פעמים שחקנים גרועים - הם מנסים לשקר למען השקר עצמו ומפסידים לאנשים שהמקצוע שלהם הוא לשרת את פשוטי העם. אופיר ואריק מאיי הפנינה של ישראל הם הראשונים שקופצים לי לראש, אבל בטח יש עוד עשרות דוגמאות.

ברוק זוכה בחסינות, והשלישייה מצביעה נגד דיוויד, כשדיוויד כנראה הולך להצביע נגד שוני. אבל העריכה בנתה את דיוויד ומואנה חזק מכדי לגרום לי להאמין שיש צל של סיכוי ששארן תצביע נגדם. דיוויד נותן את האליל שלו לשארן, ואני מאמין שבזאת הוא קונה את אמונה. בהישרדות יש נחשים, חולדות, נמיות (צדות נחשים) ועוד סוגים דומים של אסטרטגים... אבל דיוויד, דיוויד הוא החלילן מהמלין. כל הנחשים והחולדות רוקדים לחלילו.

ועכשיו אני שואל, האם זה שכמעט יש פאגונגינג זה מה שפוגע בעונה? לא נראה לי. תכל'ס, גם בסין כמעט והיה פאגונגינג, שהופר רק על ידי ההדחות של ז'אן-רובר וג'יימס. הסיבה הייתה ונשארה העריכה, שהרסה כל חלקה טובה. דיוויד פשוט עושה רושם של אדם הרבה פחות נחמד, וגם פחות חכם, מאשר טוד, והעריכה גורמת לי לחשוב ש"מה הצעד שמקרב אותי למיליון" הוא לא מה שהוא חושב עליו. התשובה, כמובן, היא אותה מילה שמתחילה באות נ'. מתי היא תיגמר? שוני הודחה ויחד איתה כל רמז לתקווה למשהו מעניין העונה. תכל'ס, מבחינה אסטרטגית נטו, זו לא העונה הכי גרועה בעולם, אבל העריכה שלה איומה.
 
למעלה