שקר ????? אני בטוח שתיסוג מאמירה זו, לאחר שתקרא את ההסבר הבא
שקר ????? אני בטוח שתיסוג מאמירה לאחר ההסבר הבא.
האם קיים מכשיר מדידה הראוי לשם מד חומר ? התשובה היא לא , אין מכשיר כזה.
האם אפשר לדעת את כמות החומר של אבטיח ? התשובה היא לא.
לאדם אין יכולת טבעית להבחין "בכמות של חומר" אבל יש לו יכולת טבעית להבחין "בכמות של נפח".
אם נבקש מראובן לגשת אל ערימה של אבטיחים , ולמצוא את האבטיח "בעל כמות הנפח הגדולה ביותר" , הוא יידע מה לעשות.
ואם נבקש מראובן למצוא את האבטיח בעל "כמות החומר הגדולה ביותר", הוא לא יידע מה לעשות , ויישאר נבוך מול הערימה של האבטיחים.
צירוף האותיות נ פ ח זה שם של "דבר כמותי"
כל כמות נפח שנבחר, תמיד יש גדולה ממנה וקטנה ממנה.
צירוף האותיות ש ט ח זה שם של "דבר כמותי" אחר.
כל כמות שטח שנבחר, יש גדולה ממנה וקטנה ממנה.
צירוף האותיות א ו ר ך זה שם של "דבר כמותי" אחר.
כל כמות אורך שנבחר, יש גדולה ממנה וקטנה ממנה.
צירוף האותיות ז מ ן זה שם של "דבר כמותי" אחר.
כל כמות זמן שנבחר, יש גדולה ממנה וקטנה ממנה.
צירוף האותיות א נ ר ג י ה זה שם של "דבר כמותי" אחר.
כל כמות אנרגיה שנבחר, יש גדולה ממנה וקטנה ממנה.
זהו זה, יש רק 5 דברים כמותיים בעולם.
יש לאדם יכולת טבעית להבחין "בדבר כמותי" והוא מסוגל ליצור עבורו מכשיר מדידה.
מד אורך קיים (סרגל ), ( במד שטח ומד נפח אין צורך) מד זמן קיים (שעון) , ומד אנרגיה פסיבית קיים .
אפשר לייצר מד אנרגיה פסיבית בעזרת קפיץ פשוט.
אבטיח המונח על קפיץ , מכווץ אותו הרבה. ( הרבה אנרגיה פסיבית)
תפוז שיונח על אותו קפיץ, יכווץ אותו פחות. ( פחות אנרגיה פסיבית)
והמסקנה ברורה: כמות האנרגיה הפסיבית של האבטיח, יותר גדולה מכמות האנרגיה הפסיבית של התפוז.
הערה:
קיימת הסכמה במדע, שכמות האנרגיה הפסיבית של גוף ממשי, משקפת ביחס ישר את כמות החומר של הגוף הממשי.
אבל כלל לא בטוח שיש דבר כזה, "כמות של חומר" וכלל לא בטוח שרעיון השיקוף הכמותי הוא נכון.
ואם זה המצב, ( אז צירוף האותיות ח ו מ ר זה מלל חסר פשר) ואין כל טעם להציג חוק שימור כמותי לגבי חומר.
לעומת זאת יש טעם רב להציג חוק שימור כמותי לגבי אנרגיה.
בחוק שימור כמותי לגבי אנרגיה אקטיבית , כולנו מבחינים בקלות.
יש הרבה הופעות לאנרגיה אקטיבית , וכולן כפופות לחוק שימור כמותי.
רק האנרגיה הפסיבית לא משתתפת בחוק השימור הזה.
א.עצבר