הי, אני חדש

AnastaciaFan

New member
הי, אני חדש

הי אני חדש פה בפורום, יצא לי לדפדף בו קצת, לא יותר מידי, אבל ממה שכבר קראתי - פורום חובבני מאוד. יש כמה מומחים, אבל כל השאר, בורים מאוד בכל הנושא. אני מנגן באורגן כבר 8 שנים, ובפסנתר (קצת, רק שנה). ***לא רוצה לפגוע במישהו*** מה שאני מתכוון לומר, זה שהפורום מאוד חשוב, ונותן תשובות לשאלות רבות, אבל משום מה אני מרגיש כאילו הפורום, חובבני משהו, אין כאן, חוץ מ-2/3 שמבינים באמת, משהו שיכול לקחת את הפורום קדימה, ו2 או 3, זה לא מספיק. יש שאלות, שלפי דעתי מנהל הפורום צריך לעשות להן איזשהו מאגר מידע, בקשר לסוגי אקורדים, בניית אקורדים, סולמות מינוריים, מז'וריים, סולמות מיוחדים (חיג'אז/חסידי, בלוז...), הרמוניה,הסטוריה של המוסיקה לסוגיה, מידי... אני אפילו חושב שכדאי שכל אחד ייקח על עצמו לחבר איזשהו קטע בנושא מסויים (בואו נגיד בתוך קובץ WORD, לדוגמא), ובסוף מישהו יאחד את כל הקטעים, ויעלה לפורום, שכל מי שיש לו בעיה קטנה, שיוכל לפנות לשם. בפורום נוכל לנהל דיונים בקשר לזה, ואם יש שאלות חשובות יותר, אז שהן יכנסו לופרום. אפשר גם להסב את הפורום לתחום קצת יותר רחב, לשיקולכם. בקשר למעגל הקווינטות - היה לי אותו פעם, אני אחפש, אם אני אמצא, אני אעלה אותו לפורום פה.
 

AnastaciaFan

New member
סליחה שתקפתי אתכם...

לאחר התעמקות נוספת, ראיתי שהפורום דווקא די נחמד, וזה שהוא חדש - אז בכלל, כל הכבוד. סליחה!!!!!!!
 

קניידעל

New member
מה הבעיה למצוא את מעגל הקוינטות?

פשוט לוקחים את דו ומתחילים לעלות בקוינטות ורק בגלל שאני אוהב אותכם דו->סול->רה->לה->מי->סי->פה#->דו#->סול#->רה#->לה#->מי#->סי#(שתודות לבאך הוא בעצם גם דו, וככה לא נכנסנו ללופ האינסופי של פיתגורס) ולמי שחיפש לאן נעלמו כל הבמולים, אז הנה גם מעגל הקוורטות דו-פה-סי במול-מי במול- לה במול- רה במול- סול במול- דו במול- פה במול- סי במול כפול- מי במול כפול- לה במול כפול- רה במול כפול (שכמו שאמרנו, תודות לבאך הוא בעצם גם דו בקר) עכשיו- באופן עקרוני זה לא טעות להגיד שסי במול כפול, לדוגמא הוא בעצם שווה ערך ל-לה, אבל מבחינה הרמונית זה לא נכון, בגלל שקוורטה מתוך הגדרה היא מרחק של שלוש תווים, ולא הגיוני שבאותו סולם יהיה לנו גם לה במול וגם לה בקר. וזהו ביי
 

tseliot

New member
רק תיקון קטן-

סליחה על הדקדקנות, אבל בעיני זה חשוב- באך לא המציא את טכניקת הכיוון אליה התכוונת, כיוון מושווה, אלא רק כתב את הwell tempered clavier, שמורכב מפרלוד ופוגה בכל סולם, כדי להביע את שמחתו על הכוונון המושווה. אני לא יודע מי כן המציא את הכוונון, מה שכן- גזלת ממנו את הקרדיט
 

elad2040

New member
אם אני לא טועה

הכוונון שבאך כתב בשבילו הוא הכוונון הממוזג ולא המושווה, שבו החלו משתמשים רק במאה העשרים.
 
למעלה