הכוח של המילים

הכוח של המילים

העולם נברא באמצעות מילים, אלוהים אמר, והיה כל מה שהוא אמר. אלוהים ברא אותנו בצלמו ובדמותו, כלומר עם היכולת לברוא מציאות בחיינו באמצעות המילים. כשאנחנו מבטאים מילים בעלי גוון חשוך ושלילי, המבטאים פחד, כעס ומימור, החשכה עוטפת אותנו. וכשאנו מבטאים מילים בעליי גוון מואר וחיובי, המבטאים אהבה, חמלה ושמחה האור של ישוע המשיח עוטף אותנו. למילים יש כוח, כל מילה מביעה משהו, וכשאנו מכריזים דברים, הם יתקיימו, כמו למשל, אדם שמכריז 'אני לא מאמין שאלוהים יכול לעשות ניסים'. הניסים של אלוהים לא יתרחשו בחייו, בגלל שהוא מכריז זאת. אך אם הוא יכריז באמונה שאלוהים יכול לעשות ניסים, אלוהים הוא הרופא, אלוהים עושה פלא. אותו אדם יחווה את הניסים את הרפואה ואת הפלא של אלוהים בחייו.
 

My Shepherd

New member
../images/Emo23.gifאמן שאלוהים יעזו רלנו למלא את המלים

שלנו בברכה וחיוביות. לפני כחודשיים שיתפתי באסיפת הנשים השבועית בכניסייה על נושא מאוד דומה, והוא מילת הברכה שאנו מוציאים מהפה ומהו כוחה. ואיך לשים לב למלים היומיומיות שאנו משתמשים אפילו עם הילדים והמשפחה, האם הם מלים שבאותלרומם ולעודד ולהכריז את כוח אלוהים בחיינו, או שיש בהם תסכול רב ונבואות ברע שיבוא, וב"טמטום" שהילד מראה בבית הספר לאחרונה, ועוינות השכן, והחשש שלא נצליח לגמור את החודש מרוב שיש חשבוניות וויזות לשלם.. יעקב ידע מה הוא כוחה של הברכה..ולמרות שהשיג אותה בדרך ל א פיירית, ושילם על זה מחיר כבד של 14 שנים עבודה כעבד אצל דודו.. אך הברכה הזו ריחפה מעליו בכל מקום שהלך וכל דבר שנגע בו פרח.. מצד שני עישו בחר במרמור, בנקמה, וזאת לאחר שבעצמו זלזל בכוחה של הברכה..ומכר את הבכורה שלו עבור צלחת אוכל.. וממנו - מעישו הגיעו דורות על גבי דורות של נקמנים, וממורמרים, שנלחמו פעמים רבות בישראל, והפסידו, והירודוס היה צאצא שלהם גם שניסה להשמיד את כל בני דוד בכדי להרוס את תוכנית אלוהים עם לידת המשיח, אבל גם פה השטן נכשל כי הוא חשב שיכנס ראש בראש עם אלוהים דרך הפעלת בני אדם ממורמרים שלא חיים במעגל ברכת האל. הספר הקדוש מלא בדוגמאות על אנשים שקיבלו ברכה, וכמה שהברכה הזו ליוותה אותם כל חייהם, ואלו שקיבלו קללה.. סבלו... וכמה שהיה לבלעם כוח בברכה או בקללה שהיה נותן..ואיך שאי אפשר לקלל מבורכים.. כי מי שמברך אותו האדון, לא יוכל לקלל אותו אדם!
 
אמן. דוגמאות ממש יפות

והרי אנחנו מבורכים. בכל ברכה רוחנית בשמים עפ"י מה שכתוב באגרת אל האפסים. בכל ברכה רוחנית. בישוע המשיח אנחנו מבורכים, והברכה כפי שתיארת מרחפת מעלינו בכל מקום שאנחנו הולכים, שהרי אנו נושאים את ניחוח המשיח בקרבנו. שהוא גם ריח עבש לאובדים ולאלו שבוחרים לא לחיות במעגל ברכת האל(אהבתי את הביטוי). בכל יום ובכל רגע בחיינו ניתנת לנו הבחירה אם לחיות מתוך הברכה, מתוך החסד, מתוך מידת הרחמים שמתנשאים מעל הדין, ומתוך האהבה. או מתוך האדם הישן שבנו שמלא במירמור וכעס דעות קדומות ורגשות נקמה.
 
נרדין,אפרופו קללה וברכה

בס"ד איך אמר ה' לאברהם אבינו:ואברכה מברכיך,ומקללך אאור. אך בתפילת שמונה עשרה-18 נאמר:ולמקלליי נפשי תידום. וישנן דמויות בחיינו כגון:אב ואם,וה' יתברך שאם נקללם,מות נומת(ספר שמות,פרשת משפטים. כמו כן גם מכה אביו ואמו מות יומת). ולכן לא סתם נאמר לנו בתפילת שמונה עשרה:נצור לשוני מרע ומוות וחיים ביד הלשון. ולכן בסיכום דבריי גבירותיי ורבותיי:ברכו,ברכו,ברכו ואתם תגלו שאתם גם תתברכו.
 
נרדין,אפרופו עשיו שונא ליעקב...

בס"ד אז נאמר בתורה:לא תתעב(תשנא)אדומי(כינוי אפשרי עפ"י התורה לנוצרי)כי אחיך הוא. לא תתעב מצרי,כי גר היית בארצו.(דברים,פרק כ"ג,פסוק ח'). ועל ה' נאמר:והוא רחום,יכפר עוון ולא ישחית,והרבה להשיב אפו ולא יעיר כל חמתו.
 

My Shepherd

New member
../images/Emo23.gifהיי אחדות../images/Emo13.gif אדומי לפי התורה נתפס כנוצרי?

נוצרי של ימינו? או שיש פרשנות אחרת .. אשמח להסבר..כי לכאורה זה נשמע כלכך לא נתפס.
....! הרי הנוצרים הם בני אלוהים כמו היהודים המאמינים המשיחיים, ומאמינים בבנו היחיד ישוע מלך המלכים, שנשלח למות למעננו ולגאול מחטאינו ולתת לנו הזכות להיכנס לקודש הקדשים בזכות הדם הטהור, ובזה קיבלנו חיי נצח באמונתנו בו..
 
יש האומרים שהכינוי:אדומי הוא לאינדיאנים

בס"ד שהם בעלי גוון עור אדום,ומכאן זה אפשרי שילקח התאור. הנביא ירמיהו,פרק ד',פסוק ט"ו,המושג נוצרים מופיע מפורשות והנה הפסוק:הזכירו לגוים,הנה השמיעו על ירושלים,נוצרים באים מארץ המרחק,ויתנו על ערי יהודה קולם. ואי לכך ובהתאם לזאת הנוצרים מוכרים מזה ימים ימימה בתורה ואולי אם לדייק,אז בנביאים.
 

My Shepherd

New member
../images/Emo23.gifאבל שוב הכינוי נוצרי של אז

לא נשמע שקשור בכלל למושג נוצרים של עולמנו היום...מסכים? וממ..מה בעלי עור אדום..אמורים להצביע..?
 

My Shepherd

New member
../images/Emo23.gifוזה הציטוט המלא:

تثنيه23: .7 لا تكره ادوميا لانه اخوك لا تكره مصريا لانك كنت نزيلا في ارضه. 8 الاولاد الذين يولدون لهم في الجيل الثالث يدخلون منهم في جماعة الرب דברים כ"ג : ח לֹא-תְתַעֵב אֲדֹמִי כִּי אָחִיךָ הוּא לֹא-תְתַעֵב מִצְרִי כִּי-גֵר הָיִיתָ בְאַרְצוֹ׃ ט בָּנִים אֲשֶׁר-יִוָּלְדוּ לָהֶם דּוֹר שְׁלִישִׁי יָבֹא לָהֶם בִּקְהַל יְהוָה׃
 
אמן על הברכות...

נצור לשוני מרע ומוות וחיים ביד הלשון, לקוח מספרי משלי ומתהילים. יש לי שאלה לגבי תפילת שמונה עשרה, שנראה על פי הדברים שכתבת שהיא מעודדת אנשים לברך. איך זה הדבר שבו זמנית היא אומרת שלמינים לא תהה תקווה? ובכך מטילה קללה. גם אם הקללה חסרת כל משקל, כיוון שאנחנו מבורכים בכל ברכה רוחנית בשמים, ויש לנו את התקווה הגדולה מכל - ישוע המשיח. (הרי מבחינת הדת האורתודוקסית- אנחנו המאמינים בישוע המשיח נחשבים למינים)
 
שמע יעקב ידידי,לא חשבתי על זה../images/Emo13.gif

בס"ד אני רק יודע ויכול לומר לך שאני נוהג עפ"י הכלל:הוי דן כל אדם לכף זכות(פרקי אבות). ישנו גם הפסוק מתהילים שמוקרא בהגדה של פסח וכך הוא אומר:שפוך חמתך אל הגוים אשר לא ידעוך,ועל ממלכות אשר בשמך לא קראו(מזמור ע"ט). אתה היטבת לתאר קונפליקט שנמצא במקורות כפי שקיימים עוד ניגודים רבים,ואם תרצה אביא דוגמאות. אני מעדיף את שמכווין אותנו משלי ג:דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום. עץ חיים היא למחזיקים בה ותומכיה מאושר. שיהיה לנו יום נהדר יעקב
 
למעלה