הכותל והשכינה.
שלום לחברי הפורום היקרים. "מעולם לא זזה שכינה מכותל המערבי". וכדי שלא נתלהב יותר מידאי מפרשים בדרך כלל שמדובר בקיר המערבי של המקדש עצמו, ששם היה קודש הקודשים. אומנם לפי זה היה מספיק לכתוב מעולם לא זזה שכינה ממקומה, אך חז"ל השתמשו דוקא במושג כותל. "וַיַּסֵּב חִזְקִיָּהוּ פָּנָיו אֶל-הַקִּיר וַיִּתְפַּלֵּל" וחז"ל מדגישים שדוקא פנה לקיר כי שם שורה שכינה, ולכן כשאדם מתפלל צריך שיפנה לקיר ושלא יחצוץ דבר בינו לבין הקיר. והשאלה: למה? למה שכינה מקושרת לקיר? או מה משמעותו של קיר באופן כללי? תודה לעונים
שלום לחברי הפורום היקרים. "מעולם לא זזה שכינה מכותל המערבי". וכדי שלא נתלהב יותר מידאי מפרשים בדרך כלל שמדובר בקיר המערבי של המקדש עצמו, ששם היה קודש הקודשים. אומנם לפי זה היה מספיק לכתוב מעולם לא זזה שכינה ממקומה, אך חז"ל השתמשו דוקא במושג כותל. "וַיַּסֵּב חִזְקִיָּהוּ פָּנָיו אֶל-הַקִּיר וַיִּתְפַּלֵּל" וחז"ל מדגישים שדוקא פנה לקיר כי שם שורה שכינה, ולכן כשאדם מתפלל צריך שיפנה לקיר ושלא יחצוץ דבר בינו לבין הקיר. והשאלה: למה? למה שכינה מקושרת לקיר? או מה משמעותו של קיר באופן כללי? תודה לעונים