הכו את הניוב!

ThunderBird

New member
הכו את הניוב!

אני בן 18, 4 חודשים לפני גיוס ונחשו מה? אף פעם לא היו לי אופניים בחיים! אני יודע לרכב, כמובן, אבל תמיד הייתי בקטע של רולר בליידס, גם הייתה לי תקופה של סקייטבורד. קיצר, עכשיו משום מה החלטתי שאני רוצה להיות מומחה ברכיבה(הרכיבה שלי לא משהו... צברתי אולי 3 שעות אופניים בכל החיים), מכאן שאני צריך אופניים. אם תוכלו להמליץ לי על אופניים טובים, שלא יכאבו בכיס(עוד 4 חודשים גיוס...), אני אשמח. ובבקשה בלי מונחים מקצועיים, אבל אם כן אז תסבירו בבקשה כי אין לי מושג חוץ מפדלים וברקס.
 

oren_hershco

New member
תראה

לא ציינת מה אתה רוצה לעשות עם האופניים: רק בכביש, רק בשטח וכו´. אבל אם מיומנות הרכיבה שלך לא גבוהה בשלב זה, אופני הרים למתחילים הם הפתרון. ראה את תשובתי לזוג המתחילים. אורן
 

לוק21

New member
כמו שאמרו לך, אתה צריך לחשוב מה....

אתה מתכוון לעשות איתם, כי תחום האופניים הוא רחב, מכביש, עד קרוס קאנטרי, לדאון היל,לאופני עיר, ואופני טיולים. בעיקרון, בשביל לרכב בעיר, כל אופניים עד 1200 שקלים יהיו מספיקות, למרות שיש אופניים שמותאמות במיוחד לרכיבה עירונית. לרכיבה בשטח, תצטרך להשקיע לפחות 1500 שקלים, שיתנו לך אופני מתחילים ברמה. וצבא זה לא סוף העולם, אני את ההתמכרות שלי לאופניים התחלתי דווקא בתקופת הצבא, שהייתי יוצא הביתה פעם בשלוש שבועות. גיוס נעים.
 

ThunderBird

New member
אז ביתר פירוט

אני יותר חושב לכיוון של אופני כביש, כי רמת הרכיבה שלי לא משהו, אבל בכל זאת אחרי שאני אשתפר קצת אני רוצה לצאת לשטח. אז יש דבר כזה אופני כביש-שטח בפחות מ-2000 ש"ח?
 

לוק21

New member
אממ עם אופני כביש רוכבים רק בכביש.

אבל עם אופני שטח, זנב קשיח, אפשר עוד לרכב בכביש, אבל אין מה להשוות לרכיבה בכביש עם אופני כביש אמיתיות, הגיאומטריה שונה, הגלגלים שונים, וגם ההילוכים. אז זו החלטה שלך, אני הייתי ממליץ עם אופני כביש, כי לדעתי זו הרכיבה האמיתית, אבל בשטח יש לך יותר אפשרויות, וגם תוכל לעלות לכביש.
 

ThunderBird

New member
אני אלך על כביש...

אני אלך על כביש, לא חסרים כאלה בארץ. עכשיו על מה אתה ממליץ?
 

לוק21

New member
החלטה נכונה לדעתי, גם מבחינת כושר..

וגם מבחינת הכיף של רכיבה מהירה ורצופה גם לבד וגם בתוך פלוטון ענק של מלא רוכבים, אפילו שיש כאן כאלה שלא יסכימו איתי. הכל תלוי בתקציב שלך, אני התחלתי לרכב בכביש על אופני נשים (שמצאתי דרוקות ושיפצתי) שקטנות עלי בכמה מידות, והייתי עושה איתם רכיבות "ארוכות" יחסית, עד שהבנתי שזה מה שאני אוהב, וזה מה שאני הולך להשקיע בו, אז השקעתי את כל הכסף שחסכתי בצבא ולפניו, וקניתי שילדה של לוק ברמה גבוהה, עם חלקים פשוטים ולאט לאט שידרגתי אותם. אבל אתה בתור מתחיל לא חייב לקנות משהו ברמה הכי גבוהה, הכי טוב זה להסתובב בחנויות מומלצות, ולראות מה יש להם להציע, עדיף עם מישהו שמבין, ושתנסה ללמוד כמה שיותר על הנושא.
 

oren_hershco

New member
לאאאאא ! ! !../images/Emo4.gif

אין ממש מבחר לאופני כביש במחירים נמוכים, והם מצריכים מיומנות רכיבה יותר גבוהה בכביש מאשר אופני הרים, עקב כך שהם פגיעים יותר לבורות. חוצמזה, רכיבה בפלוטון, על כביש ציבורי, לרוכב שמגדיר את עצמו "עם 3 שעות נסיון" היא סכנת מוות. פלוטון צפוף ומהיר מצריך מיומנות גבוהה (כפי שיעידו כל הטריאטלטים שמתנגשים מדי פעם בגלגל האחורי של הרוכב מקדימה . .) אורן
 

gilSoffer

New member
איזה טעות!

אין כמו אופני הרים!! קח ז"ק (זנב קשיח) וככה אתה יכול גם לעבור לכביש לפעמים מה שלא תעשה, אל תקח אופני כביש....אתה נורא תתבאעס מהרכיבות...זה משעמם ולא מאתגר.. טוב בכל אופן, מקווה שתשמע לעצתי..
 

לוק21

New member
רכבת פעם כביש? איך אתה יכול ...

להשוות רכיבה עם ז"ק בכביש, לרכיבה עם אופני כביש? וגם רוכבי ההרים הכי גדולים, עושים את רוב האימונים שלהם בכביש. ולא יודע איפה רכבת ועם מי, אבל משעמם לדעתי זה לא.
 

ThunderBird

New member
המממ...

אתם ממש עוזרים לי להחליט פה... אז ברצינות 2000 ש"ח איזה אופניים לקנות??????
 

oren_hershco

New member
אין הרבה מבחר (לגבי חדשים)

אופני הרים עם מתלה קדמי פשוט (אולי תמצא בלי מתלה, אבל זה בטח יהיה דגם מלפני מס´ שנים) ושלדת אלומיניום. יש הרבה חברות, אין הרבה הבדלים - הכל יוצא מאותם 3 - 4 מפעלים בטאיוואן או בסין. ה upgrade המעניין היחיד, אם אתה לא רוצה לרדת לשטח, הוא להחליף כבר בעת הקנייה לצמיגי כביש טובים, כמו אלו של Continental. שום דבר לא משפיע יותר על התנהגות האופניים מסוג הצמיגים ולחץ האוויר שבתוכם (את צמיגי כביש לאופני הרים ניתן לנפח עד 80-90 PSI. אורן
 

steiff

New member
תלך על כביש? הכביש יסע עליך!

השתגעת? מספיק אתה הולך לסכן את חייך בצה´ל שלוש שנים אתה רוצה להתאבד מתחת גלגלים של משאית לפני שתגיע לטירונות? לך לשטח עם זוג אופני ז´ק. הם יקחו אותך גם ברחובות וגם בשטח. תתרחק מהכבישים אם חייך יקרים לך. נכון שיש בארץ יותר כבישים מאשר גבעות ושטחים פתוחים, אבל גם מאלו לא חסר והאתגר הטכני לדעתי הרבה יותר מעניין ומגוון ממה שיש לכביש להציע. אבל פתחת פה מלחמת דת בין השטיחונים לכבישונים וברור שלא תוכל לשכנע את המשוכנעים. בכ´א ב 2,000 ש´ח אתה מוצא אופני הרים עם מסגרת אלומיניום, משכך קדמי ומערכות סבירות. נסה את ה"מרידה 500" או "ראלי A600" או "TREK 4500". אפר גם זוג משומש - תקבל מערכות ברמה גבוהה יותר תמורת מחיר נמוך יותר. דרך אגב - למרות שעוד לא התחלת את הטירונות - תתחיל להתרגל לקסדה על הראש מהיום. על אופניים לא עולים בלי קסדה!
 
למעלה