הכיפה

אכן - ועלי לחדד את תשובתי....

יש חובה ברורה ללכת בכיסוי ראש, ואולם המקור לכך הוא לא מדינא, אלא ממנהג יראת וכבוד שמים. ולהלן דברי המשנה ברורה..... (1) משנה ברורה סימן ב "א - ומידת חסידות (יח) אפילו פחות מד"א ואפילו (יט) בעת השינה בלילה ויש שמצדדין לומר דאפילו ד"א (כ) אינו אסור מדינא רק להצנועין במעשיהן אבל כבר כתב הט"ז לקמן בסימן ח' דבזמנינו איסור גמור מדינא להיות בגילוי הראש ואפילו יושב בביתו עי"ש הטעם וכן כתב בתשובת מהר"י ברונא וכתב המ"א דאפילו קטנים נכון להרגילם בכיסוי הראש כי היכי דליהוי להו אימתא דשמיא כדאיתא (בשבת קנ"ד) כסי ראשך כי היכי דליהוי עלך אימתא דשמיא ודע עוד דלענין גילוי הראש די (כא) בכיסוי היד על הראש (כב) וה"ה אם מפלה ראשו שרי בגילוי הראש. ועיין בפמ"ג שכתב דלילך ד"א תחת אויר השמים לא מהני בזה כיסוי הראש ביד: ותודה לך על חידוד הדברים. ברכה והצלחה.
 
למעלה