הכלה מזרזיר- שיתוף בנית קומבינה לאופני זנב קשיח

ariasdo

New member
הכלה מזרזיר- שיתוף בנית קומבינה לאופני זנב קשיח

אני בעיקרון רוכב כביש אתגרי הרבה שנים זה פעם ראשונה שאני כותב בפורום תפוז אופני שטח מתחילת השנה היה עלי לחץ גם מהמשפחה לעבור לשטח או לפחות לצמצם את רכיבות הכביש המטרה בפוסט שיתוף הנושא בפורום אופני שטח אני מקווה שזה יעזור לרוכבים אחרים שמחפשים אופנים זנב קשיח קרבון קלות עם גרופ הכי מתקדם מערכת הילוכים 10-51 במחיר שפוי ... לאחר בדיקה בקטעי רכיבה בחודשים האחרונים של מספר סוגי אופני זנב קשיח ממותגים שונים בסוף מטעמי מחיר- הכי זול החלטתי לבצע את הקומבינציה של השילוב באופני מרידה (אבל ניתן לעשות זאת גם במותגים אחרים - במחיר גבוה יותר ...) הבסיס לקומבינציה שלדת קרבון שמשולבת בדגמים ברמות מחרים מ 7000-15000 ₪ זה אותה שלדה כל המערכת הוחלפה לפול גרופ 12 הילוכים קסטה 10-51 - קראנק 34 SHIMANO SLX 7100 2020 מצורף תמונה של האופנים תמונה הגדלה לאזור הקראנק והקסטה תמונה של המפרט החדש מה שמופע באדום זה השדרוג ... מה שהנחה אותי זה תקציב עד 8000 ₪ - מתנה שקבלתי לקנית אופני שטח- לצמצם את רכיבות הכביש... במסגרת הזו בדקתי אצל המותגים מה אפשר לקנות בתקציב הנ"ל שלדת קרבון ומערכת 12- 10-51 הערה - לא כולם הסכמו גם במחיר הרבה יותר גבוהה לבצע שנויים שדרוגים של החלפת מערכת וגלגלים . לאחר בדיקות ראיתי שהקומבינה אפשרית רק במרידה שאר המותגים היו גבוהים במחיר ב 40% ויותר הכינוי הכלה מזרזיר בגלל שהקנית האופנים בחנות ספיד אופן יש לציין שגם רוזן מינץ נתניה נענה לנושא החלקים ששודרגו נלקחו מ 3 דגמי מרידה הבסיס שלדת הקרבון , הבולם ,הסטם , וכידון MERIDA BIG NINE 3000 ------------------------------------------------------------------- מערכת גרופ 12 הילוכים 10-51 MERIDA BIG NINE SLX-EDITIO -------------------------------------------------------------------- גלגלים , ברקסים , מוט אוכף , ואוכף מאופני MERIDA BIG NINE 6000 ------------------------------------------------------------------------- הצמיגים ב 3 הדגמים זה כנראה אותו דבר - בהמשך נבדוק מה מתאם לי ונשדרג .. ------------------------------------------------------------------------ סה"כ המחיר כולל עבודה 7700 ₪ - שדרוג פלטה מ 32 ל 34 בנפרד תוספת עד 100 ₪ סה"כ קבלתי תמורה טובה למחיר וגם התאמה לצרכים שלי מבחינת יחס העברה למהירות - 34/10 חלק מהמסלול עד שאני מגיע לשטח או חוזר ממנו הם בקטעי כביש ששם אני רגיל לרכב מהר ... בקטעי שטח מורכב אני עדיין לא מספיק טכני אבל בשבילים מסודרים אני משאיר אבק מאחור גם לצעירים אריה סדובניק
 

steiff

New member
אופני חלומות

אין כמו בניה של מפרט פרטי. ביצעתי ניתוח השתלה דומה לפני כמה שנים. שלדת ז׳ק של ג׳יאנט קרבון XTC. גלגלים שימנו XT, מערכת הינע XT 2x10 ומזלג פוקס. מחיר כולל סביב 10000 ש׳ח. האופניים הכי כיפיים שלי. למרות שאני חושב כבר הרבה זמן להפוך אותם ל-1x12המגבלה של ציר אחורי QR ורוחב 135 מ׳מ מקשה על התקנת דרייבר xD שמאפשר שימוש במערכות 12 הילוכים של SRAM. על מערכות שימנו אין בכלל מה לדבר. הן מתאימות רק לשלדות boost עם ציר אחורי 148 מ׳מ.
 

בועז בר

New member
משהו פה לא מסתדר לי כל כך...

7800₪ זה סה"כ לביג9 3000 כולל שידרוג? המחיר של big9 3000 הוא 7000, אז כל השידרוג סה"כ = 800₪? אם כן - אז זה מחיר ממש זול! בעצם כולל זיכוי מלא על החלקים המקוריים שהוסרו? הברקסים לפי המפרט זהים למקור בדגם ה-3000. למה לבחור חישוקים רחבים יותר? במקור הם 2.0 מ"מ רוחב פנימי וזה מספיק לצמיג עד 2.3. אתה מתכנן על צמיג רחב יותר? אני עם ביג9 3000, כעת עם צמיגי 2.0 טיובלס של קונטיננטל, מת על הגלגול החופשי הקליל שלהם, הבדל מוחשי לעומת ה-2.2 במקור ומשלם במודע מחיר בעבירות בקטעים חוליים. גם נתון המשקל לא מסתדר לי... במקור ה-3000 שוקלים 11.5 ק"ג. חישוקים רחבים יותר ו-12 הילוכים לעומת 11 מאותה סדרה, אמורים להוסיף מעט במשקל, לא? לפי הפירוט שלך הצלחת להוריד ק"ג שלם... איך? אשמח להרחבה, ותודה על השיתוף!
 

ariasdo

New member
השלמות להסבר - כולל תוספות

במקור הבקשה שלי הייתה לקחת את השלדה MERIDA BIG NINE 3000 את שאר החלקים בקשתי קחת MERIDA BIG NINE SLX-EDITIO עבור זה ספיד אופן הציע 7800 ש"ח כולל פלטה 34 רוזן מינץ נתניה הציע 8100 ₪ כולל פלטה 34 אחרי שהאופנים היו מורכבות ראיתי שהגלגלים אחרים כתוב Expert הוסבר לי שהגלגלים של ה 3000 לא מתאמים ל 12 הילוכים 10-51 לכן נלקחו מדגם יותר יקר כולל החלפת נאבה מתאימה ... את המפרט אני כתבתי על סמך מה שהבנתי מספיד אופן יכול להיות שהגלגלים יותר צרים שלקחתי האופנים ברכב ,פורק הגלגל הקדמי הרגשתי שהוא ממש קל לי נראה שהגלגלים שיש לי יותר יקרים וקלים אני הבדוק שוב את הרוחב במדידה ... מערכת 12 הילוכים היא חדישה הרבה יותר - גם מבחינה טכנולוגית נראה לי שגרופ 12 שוקל פחות מאשר מערכת גרופ 11 שנחשבת למיושנת אבל לא בדקתי בנוסף מוט אוכף ואוכף קצת יותר קלים את הנתון למשקל האופנים קבלתי בטלפון מספיד אופן כאשר גמרו להרכיב הם אמרו ששקלו אותם זה נשמע לי הגיוני.כאשר דגם האלומניום עם מערכת 12 MERIDA BIG NINE SLX-EDITIO שוקל 11.8 ק"ג בנוסף אני מצרף תמונות ל 2 קירות שאני בחודשה האחרון כמעט כל יום בערב מטפס כמה פעמים ... המקום זה תל אסור ליד עין עירון מצורף לינק https://he.wikipedia.org/wiki/תל_אסור אריה סדובניק
 

בועז בר

New member
תודה על הפירוט. נשמע אחלה עסקה

ושידעת בדיוק מה אתה רוצה וצריך
 

בועז בר

New member
מעניין... עברתי על נתוני המשקל הרשמיים של מרידה

מסתבר שההבדל בין שלדת אלומיניום לקרבון יוצא סה"כ 400 גרם במכלול האופניים השלמים. השוויתי את ה-SLX אדישן (אלומיניום) מול ביג9 3000 (קרבון) https://www.merida-bikes.com/en/bike/556/bignine-slx-edition https://www.merida-bikes.com/en/bike/41/bignine-3000 &nbsp וחוץ מההשוואה הזו עניין אותי מה באמת המשקל בפועל, אז שקלתי את האופניים שלי (ביג9 3000) שעל הנייר שוקלים 11.5 ק"ג ועל המשקל עוד ק"ג אחד = 12.5. נשמע הגיוני בהחלט, כי 'על הנייר' זה מידה M בלי פדלים ובטח בלי חומר בצמיגים, ואצלי מידה L פלוס קצת מיתקונים (פנסים, צופר, מושב חלופי, והרבה חומר איטום בצמיגים). &nbsp מה שנשאר פחות הגיוני בעיני הוא ההבדל המזערי בין הקרבון לאלומיניום = 0.4 ק"ג לעומת הבדל מאוד משמעותי במחיר = מעל 40%
 

nightjar

New member
כמה כבר אפשר לרדת מחלק שבכל מקרה שוקל בערך קילו וחצי?

שלדת ז"ק אלומיניום סבירה שוקלת כ 1.5 ק"ג.. שלדת קרבון סביב קילו אחד. זה הבדל עצום באחוזים, אבל יש גבול לכמה שאפשר לגלח ממשקל האופניים הכולל ולסיים עם מוצר שתסמוך עליו בשביל נידח (שלא לדבר על המחיר)
 

ariasdo

New member
תלוי אך בודקים את השקילה - הדרך שאתה בודק לא …

נכונה כמסקנה להפרש משקל השלדות בתגובה שאתה משווה שקילה הבדל בין 2 סוגי אופנים באופנים הנ"ל יש עוד הבדלים שמשפיעים כמו גרופ המערכת דגם שלדת האלומיניום שוקל יותר כ 680 גרם לפי ספיד אופן ... לפי פרסומי מרידה שלדת למידה M שלדת האלומיניום שוקלת כ 1800 גרם ושלדת הקרבון שוקלת כ 1100 גרם לכל מותג בדרך כלל יש סדרות של אופנים מאלומיניום או קרבון - דגמים בהתאם למחיר שהבסיס זה השלדה שהדגם עולה במחיר הוא מקבל חלקים טובים , יקרים וגם קלים יותר... דגם האלומיניום הזה הוא ייחודי שילוב מערכת גרופ 12 ( ביחס למחיר זה ממש עסקה טובה. ) .. MERIDA BIG NINE SLX-EDITIO בדרך כלל בכול המתגים ההבדל בין דגם אלומיניום לדגם הקרבון הזול ביותר זה כ 3000 ₪ מינמום בתנאי ששאר החלקים דומים או שווה ערך ... ההיגיון שמנחה את כל המותגים כאשר דגם סדרתי עולה ברמת החלקים המחיר עולה ועולה לדוגמא במרידה הדגם הסדרתי 7000 יש את אותה שלדת קרבון מחיר האופנים עולה מעל 100% ביחס לדגם ה 3000 ההבדלים הורכבה מערכת 12 ברמת XT ועד מס' חלקים ופרטים יותר טובים .כמו גלגלים בולם וכו.. הערה השוואת מחיר גרופ מערכות 12 של שימנו בין XT ל SLX ההבדל הוא רק כ 500 שקל ... אריה סדובניק
 

בועז בר

New member
הבנתי... (שיש לי עוד הרבה מה ללמוד בתחום)

אבל התובנה העיקרית שלי היא ש"האדם שבטנק ינצח"
&nbsp ועיקר הגאווה שלי היא יותר על ה-20 ק"ג שהורדתי מעצמי
ופחות על עשרות או מאות הגרמים שניתן לחסוך ב"טנק". &nbsp יחד עם זאת, כשרכשתי את דגם הקרבון במחיר לא מבוטל עבורי (אימפולסיבי, מה לעשות?!) קצת התייסרתי על ההוצאה על כלי שהוא לכאורה 'אוברקיל' רציני יחסית לרמת הרכיבה שלי, אבל ככל שעובר הזמן אני לומד להעריך את האופניים האלה ואת היכולות שלהם, ופשוט נהנה מכל רגע של רכיבה, ואני רוכב יום יום מעל שעתיים
 

steiff

New member
400 גרם הפרש במשקל שווים המון כסף

מבלי להיכנס לדיון על היתרונות והחסרונות של אלומיניום מול קרבון מול פלדה או טיטאניום... ככל שרמת הרכיבים עולה - היחס בין הפרש המחיר להפרש המשקל עולה. בסוף אתה משלם 20% פרימיום עבור רכיב ששוקל בדיוק אותו הדבר אבל מצופה באיזו מתכת אקזוטית שמשפרת משהו. אז 400 גרם זה הפרש משמעותי מאד שבהחלט שווה את הפרש המחיר (למי שהמשקל הוא רכיב משמעותי עבורו) ואם נוסיף לזה גם יתרונות אחרים שיש לקרבון מול אלומיניום הנה ההסבר מדוע רוכבים מוכנים לשלם יותר. אגב, בין ״מוכנים״ ל״צריכים״ ועד כמה גילוח המשקל באמת משמעותי לרוכב לא תחרותי - זה כבר נושא לדיון אחר.
 

בועז בר

New member
מה באמת היתרונות של קרבון לעומת אלומיניום? חוץ מהמשקל כמובן

 

steiff

New member
חוזק, קשיחות וגמישות

למרות ששני המדדים האחרונים סותרים זה את זה, סידור כיווני הסיבים מאפשר לשלוט בגמישות ובקשיחות בהתאם לצורך ולכיוון המבוקש.
 

steiff

New member
חישוקים רחבים

לא ברור לי באמת מהשרשור מה רוחב החישוקים, אבל הנטיה בשנים האחרונות היא חישוקים רחבים. זה מגיע יחד עם צירים Boost רחבים מלפנים ומאחור (110 מלפנים במקום ה-100 ה״מסורתי״, 148 מאחור במקום ה-135/142 ה״מסורתי״) וזאת כדי לאפשר צמיגי ״פלוס״ רחבים 2.5-3 שלא מצליחים להשתחל לשלדות קלאסיות. צמיג רחב מצריך גם חישוק רחב על מנת ״לשבת״ במקום ולאפשר לצמיג להיאחז לדופן החישוק. מנסיוני הצנוע - שימוש בצמיג רגיל (2.1-2.3) על חישוק רחב לא משפיע לרעה על התנהגות הצמיג. מאידך - חישוק רחב לרוב יהיה קשיח יותר, ויוכל (חשוב לבדוק באתר היצרן) לשאת משקל גדול יותר. באופן מפתיע - חישוק רחב יותר לא בהכרח יהיה כבד יותר, ואם כן - אז לא ביחס ישר להפרש הרוחב. הפרופילים של חישוקי מתכת רחבים הם לרוב נמוכים יותר כך שהמשקל הכולל נשאר כמעט ללא שינוי.
 
למעלה