הכנה למבחני אבחון

malaka ke

New member
הכנה למבחני אבחון

שלום שירן וברכות על הפורום!
אני בתהליך חיפוש עבודה וזומנתי למבחני אבחון במכון . הבנתי שיש אפשרות לעשות הכנה למבחני האבחון – האם זה כדאי? ההכנה לאבחון כרוכה גם בעלויות כספיות לא מבוטלות וגם בהפסד ימי עבודה (ולתרץ את בקשת החופשה במקום העבודה הנוכחי) – מה מומלץ ? האם לגשת לאבחון ללא הכנה או להשקיע כסף וזמן ולעשות את ההכנה לאבחון ?
 
מבחני אבחון לקבלה לעבודה

שלום מלכה ותודה על הברכה לפורום החדש - מקווה שתמצאי את התשובות מועילות.
אני כן ממליצה למועמדים לעשות הכנה לאבחון. במיוחד כאלו שמעולם או מזמן - לא עשו כזה אבחון. גורם ההפתעה מאוד משמעותי ליכולת להצליח במבחנים האלו. אם את באה מוכנה, כשאת יודעת לקראת מה את הולכת - אין ספק שתצליחי יותר. גם בהכנה לאבחון עושים סוג של "תרגול" וכל המבחנים האלו, בדומה לפסיכומטרי, ככל שאת מתרגלת יותר התוצאות שלך יכולות להיות טובות יותר.
אם את רוצה את המשרה - שווה להשקיע.
אם זו משרה מבוקשת, בחברה טובה - אפשר להניח שיהיו מספר מתמודדים על המשרה. סביר להניח שחלקם לפחות יבואו אחרי הכנה. ואם לקחת בחשבון את התחרות על המשרה - ברור שכאלו שיבואו עם בטחון וניסיון יכולים להצליח יותר. אם תעשי הכנה לאבחון זה בהחלט יגדיל את הסיכויים שלך בהתמודדות על המשרה.
אני ממליצה לך לברר עם המעסיק הפוטנציאלי לאיזה מכון מתכוונים לשלוח אותך לאבחון וכמובן לבחור מכון אחר (לא ללכת לאותו מכון שהמעסיק שולח אותך ).
אני גם ממליצה לך לעשות סקר שוק - מחירים, השקעת הזמן (יש מכונים שההכנה היא יומיים ויש מכונים שעושים קיצור דרך לחצי יום - מה שיתאים לך , תבחרי) ומה כל מכון נותן בתמורה. זה משתנה ממכון למכון.
אני מציעה להתייחס לאבחון בכובד ראש. העלויות למעסיק ששולח מועמדים לאבחון אינן שוליות... זה עולה לו כסף רב... בד"כ נשלחים מספר מועמדים לאבחון לאותה משרה והעלות הכספית מצד המעסיק גבוהה. זה סימן שהוא מאמין בתוצאות האבחון/בשיטה.
כמובן שאפשר גם לגשת ללא הכנה ויש אנשים שעושים זאת. אבל אם אף פעם לא עשית אבחון - לא מומלץ. אם בעבר הלא רחוק כבר נבחנת במכון - תוכלי לנסות לגשת לאבחון גם בלי הכנה.
 
למעלה