Ccyclist
Well-known member
ככה משלבים בין מערכות מסילתיות. הכניסה לרכבת התחתית היא אלמנט צמוד ככל האפשר לתחנת הרכבת הארצית. ברוב המקרים שעשיתי צילום מסך מדובר בכניסה מתוך האולם הראשי של תחנת הרכבת הארצית, במקרים אחרים מדובר במבנה ממש ברחבת הכניסה. בדוגמה של המבנה המודרני המעוגל - קומת הקרקע היא אולם הנוסעים החדש שלתחנת קינגס קרוס (ואטרקציית העגלה והינשוף של הארי פוטר, במיקום שונה לחלוטין מהמיקום בסרט) ובקומת המרתף ישנו אולם כניסה לתחתית.
לא מעבר לכביש של 6 נתיבים, לא במקחק 400 מטרים והליכה ארוכה ברחובות או דרך קניון, אלא ממש במתחם תחנת הרכבת הארצית עצמה.
זה הסטנדרט המקובל גם במקומות אחרים באירופה. תחנת המטרו היא נספח צמוד של תחנת הרכבת הארצית.
רק חכמי חלם שלא החליפו אי פעם מהרכבת הבינעירונית למטרו במדינה מפותחת יכולים להפריד כך בין תחנות הרכבת לתחנות הקו האדום.
מבחינתי רציפי תחנות האיילון צריכים לכלול מדרגות למטה למעבר תת קרקעי ישיר ככל האפשר לתחנות הרק"ל והמטרו העתידי. לישראל יש יתרון אחד - מערכת התימחור הארצית - שמבטל את הצורך במחסומי כרטיסים במעבר בין הרכבת הארצית לעירונית. יתכן שכמו בקריית אריה תהיה הצדקה בעמדת ביטחון בין רציפי הרק"ל לתחנת רכבת ישראל.
לא מעבר לכביש של 6 נתיבים, לא במקחק 400 מטרים והליכה ארוכה ברחובות או דרך קניון, אלא ממש במתחם תחנת הרכבת הארצית עצמה.
זה הסטנדרט המקובל גם במקומות אחרים באירופה. תחנת המטרו היא נספח צמוד של תחנת הרכבת הארצית.
רק חכמי חלם שלא החליפו אי פעם מהרכבת הבינעירונית למטרו במדינה מפותחת יכולים להפריד כך בין תחנות הרכבת לתחנות הקו האדום.
מבחינתי רציפי תחנות האיילון צריכים לכלול מדרגות למטה למעבר תת קרקעי ישיר ככל האפשר לתחנות הרק"ל והמטרו העתידי. לישראל יש יתרון אחד - מערכת התימחור הארצית - שמבטל את הצורך במחסומי כרטיסים במעבר בין הרכבת הארצית לעירונית. יתכן שכמו בקריית אריה תהיה הצדקה בעמדת ביטחון בין רציפי הרק"ל לתחנת רכבת ישראל.