הכסף יישאר קבור: זו הסיבה שבגללה אף פעם לא יהיה פה מטרו

כשלוגי

Active member

הרעיון להקים רשת מטרו שתהיה אחראית להסעת 2 מיליון איש ביממה הוא באמת פנטסטי. אבל רגע: כשתקציב המדינה חנוק וגירעוני, כשהציבור לא מסוגל לספוג הכבדה נוספת בעול המיסים וכשסקטורים שלמים מוציאים את עצמם מיצרנות עבור המשק - מהיכן בדיוק יגיעו 200-300 מיליארד שקל?​

 

Ccyclist

Well-known member

הרעיון להקים רשת מטרו שתהיה אחראית להסעת 2 מיליון איש ביממה הוא באמת פנטסטי. אבל רגע: כשתקציב המדינה חנוק וגירעוני, כשהציבור לא מסוגל לספוג הכבדה נוספת בעול המיסים וכשסקטורים שלמים מוציאים את עצמם מיצרנות עבור המשק - מהיכן בדיוק יגיעו 200-300 מיליארד שקל?​


אם רוצים להוזיל את המטרו צריך להסתכל על קו M3 ולשקול התאמות מסויימות. באזורים הבינעירוניים עדיף שהקו יהיה קרקעי, אולי על סוללות ועם גשרים כך שיהיה אפשר לבנות סביבו פיתוח עתידי תוך הפרדה מפלסית. יתכן שאפשר לשקול את שינמוך הקו לרק"ל ברת הסבה למטרו או למסילה היקפית של רכבת ישראל.

את פרוייקט מסילות 5-6 המיותר לדעתי של רכבת ישראל אפשר לבטל לטובת M4.

אלו החסכונות האפשריים.

שיפור אפשרי נוסף הוא חיבור תחנות השרון לאיילון - או בהיפוך כיוון הלולאה וקיום רכבת שאטל בין בני ברק לאוניברסיטה (בימינו המעבר לרק"ל בקריית אריה תדיר מאד) או בהארכת רכבות ממסילות 1-2 שמסתיימות כיום בהרצליה אל תוך מסילת השרון עד תחנות כפר סבא או ראש העין צפון.

מבחינת התועלת - יש לחשב את הנזק המצטבר למשק מהיעדר מערכת מטרו בגוש דן, הליבה הכלכלית של המדינה. את הנזק אפשר להעמיד מול טענות העלות.

שעות בדרכים מהוות נזק כלכלי למדינה.
 
למעלה