הכפלת כביש עוקף ב"ש ושני מחלפים חדשים
במיוחד למנהל הפורום ויצירת הפאר האיטלקית שלו: 260 מיליון שקל יושקעו בהרחבת כביש 40 - עוקף באר שבע בסוף השבוע פורסם מכרז ראשון בשיטת ה"תכנון-ביצוע", בו הקבלן המבצע אחראי גם על תכנון הכביש. מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים, אלכס ויז'ניצר: השיטה הוכחה בבריטניה כחוסכת עלויות ותורמת לקיצור לוח הזמנים החברה הלאומית לדרכים פרסמה בסוף השבוע את המכרז לשדרוג כביש 40 - עוקף באר שבע לדו מסלולי ודו נתיבי. הפרויקט, בהשקעה מוערכת של כ-260 מיליון שקל, יקשר את צומת גורל עם צומת אוהלים, בתוואי שאורכו 18 ק"מ, המאפשר כיום נסיעה בנתיב אחד לכל כיוון. זהו המכרז הראשון אותו מפרסמת החברה הלאומית לדרכים בשיטת "תכנון ביצוע", (Design build) בה הקבלן אחראי גם על התכנון המפורט של הכביש וגם על הביצוע. מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים אלכס ויז'ניצר: "הוספת נתיב נסיעה בכביש תסייע למאבק בתאונות הדרכים, שחלקן נגרם כתוצאה מעקיפות מסוכנות בדרך חד נתיבית". במסגרת הפרויקט שימשך כשנתיים וחצי , יורחב קטע הכביש ולאורכו יוקמו 2 מחלפים חדשים, במקום 3 הצמתים הקיימים: מחלף חטיבת הנגב במקום צומת חטיבת הנגב וצומת תל שבע (שיאוחדו) ומחלף שרה במקום צומת שרה. לדברי מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים, אלכס ויז'ניצר, "כביש 40 המשודרג ושני המחלפים החדשים שיבנו לארכו, יבטיחו את זרימת התנועה וימנעו את עומסי התנועה הקיימים כיום בצומת חטיבת הנגב, צומת שרה וצומת אוהלים". "החברה הלאומית לדרכים קיבלה החלטה לשנות את שיטת ההתקשרות הנהוגה בפרויקטים הגדולים ולעבור לשיטת ה"תכנון-ביצוע". השיטה נועדה להעביר את כלל אחריות התכנון והביצוע לקבלן, כאשר התשלום נעשה על פי אבני דרך בעלות ערך כלכלי, הנדסי ותחבורתי במידת האפשר, במועדים ובסכומים קבועים מראש. התשלום בשיטה זו מבטיח כי המזמין משלם עבור תפוקה ולא על חומרים והתקדמות. המזמין בשיטה זו לוקח עליו את סיכוני העמדת האתר הטיפול בתשתיות, ממצאים וכוח עליון בעוד על הקבלן סיכוני התכנון ההקמה והפסקת העבודות מצידו. עבודה בשיטה זו בבריטניה הוכחה כתורמת לחיסכון בעלויות ולקיצור לוחות הזמנים לפרויקט. בחברה הלאומית לדרכים ציינו כי העבודות בפרויקט כוללות העתקת תשתיות, רמזור, התקנת תאורה, שיפורים בטיחותיים ושדרוג מערכות הניקוז. כחלק מעבודות הפיתוח הנופי ישולבו בפרויקט פסלים סביבתיים של גמלים מבטון. במהלך הביצוע לא צפויות הפרעות מיוחדות לתנועה שכן במרבית הקטעים העבודה תבוצע מחוץ לכביש הקיים. לפרטים נוספים: שלומית ארדן, יועצת תקשורת 054-7667567
במיוחד למנהל הפורום ויצירת הפאר האיטלקית שלו: 260 מיליון שקל יושקעו בהרחבת כביש 40 - עוקף באר שבע בסוף השבוע פורסם מכרז ראשון בשיטת ה"תכנון-ביצוע", בו הקבלן המבצע אחראי גם על תכנון הכביש. מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים, אלכס ויז'ניצר: השיטה הוכחה בבריטניה כחוסכת עלויות ותורמת לקיצור לוח הזמנים החברה הלאומית לדרכים פרסמה בסוף השבוע את המכרז לשדרוג כביש 40 - עוקף באר שבע לדו מסלולי ודו נתיבי. הפרויקט, בהשקעה מוערכת של כ-260 מיליון שקל, יקשר את צומת גורל עם צומת אוהלים, בתוואי שאורכו 18 ק"מ, המאפשר כיום נסיעה בנתיב אחד לכל כיוון. זהו המכרז הראשון אותו מפרסמת החברה הלאומית לדרכים בשיטת "תכנון ביצוע", (Design build) בה הקבלן אחראי גם על התכנון המפורט של הכביש וגם על הביצוע. מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים אלכס ויז'ניצר: "הוספת נתיב נסיעה בכביש תסייע למאבק בתאונות הדרכים, שחלקן נגרם כתוצאה מעקיפות מסוכנות בדרך חד נתיבית". במסגרת הפרויקט שימשך כשנתיים וחצי , יורחב קטע הכביש ולאורכו יוקמו 2 מחלפים חדשים, במקום 3 הצמתים הקיימים: מחלף חטיבת הנגב במקום צומת חטיבת הנגב וצומת תל שבע (שיאוחדו) ומחלף שרה במקום צומת שרה. לדברי מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים, אלכס ויז'ניצר, "כביש 40 המשודרג ושני המחלפים החדשים שיבנו לארכו, יבטיחו את זרימת התנועה וימנעו את עומסי התנועה הקיימים כיום בצומת חטיבת הנגב, צומת שרה וצומת אוהלים". "החברה הלאומית לדרכים קיבלה החלטה לשנות את שיטת ההתקשרות הנהוגה בפרויקטים הגדולים ולעבור לשיטת ה"תכנון-ביצוע". השיטה נועדה להעביר את כלל אחריות התכנון והביצוע לקבלן, כאשר התשלום נעשה על פי אבני דרך בעלות ערך כלכלי, הנדסי ותחבורתי במידת האפשר, במועדים ובסכומים קבועים מראש. התשלום בשיטה זו מבטיח כי המזמין משלם עבור תפוקה ולא על חומרים והתקדמות. המזמין בשיטה זו לוקח עליו את סיכוני העמדת האתר הטיפול בתשתיות, ממצאים וכוח עליון בעוד על הקבלן סיכוני התכנון ההקמה והפסקת העבודות מצידו. עבודה בשיטה זו בבריטניה הוכחה כתורמת לחיסכון בעלויות ולקיצור לוחות הזמנים לפרויקט. בחברה הלאומית לדרכים ציינו כי העבודות בפרויקט כוללות העתקת תשתיות, רמזור, התקנת תאורה, שיפורים בטיחותיים ושדרוג מערכות הניקוז. כחלק מעבודות הפיתוח הנופי ישולבו בפרויקט פסלים סביבתיים של גמלים מבטון. במהלך הביצוע לא צפויות הפרעות מיוחדות לתנועה שכן במרבית הקטעים העבודה תבוצע מחוץ לכביש הקיים. לפרטים נוספים: שלומית ארדן, יועצת תקשורת 054-7667567