הכרמלית תצורף לרב קו, ומה עם רכבל בת גלים?

tapuzzo

New member
הכרמלית תצורף לרב קו, ומה עם רכבל בת גלים?

עוד לא נמצא המפעיל שיפעיל את הכרמלית ככלי תחבורה לגיטימי אך ידיעות על כך הופצו על ידי שלל גופי הפרסום והיחצ"נות שמפעילה העירייה. כן, אולי כעת באיחור של 3 שנים מהפעלת נת"צ האוטובוסים יוכלו תושבי חיפה לממש את החזון המקורי של הנת"צ הזה, שהוא ישולב עם הכרמלית באותו כרטיס, ככרטיס המשך.
אך בצד נשכח אמצעי תחבורה לא פחות יעיל לגישור טופוגרפי מהכרמלית והוא רכבל בת גלים. נכון, זה לעולם לא יהיה אמצעי תחבורת המונים מכיוון שיש מעט מדי גונדולות ומקומות. ועדיין המחירים בו שערורייתיים. נסיעה חד כיוונית עולה 23 ש"ח - נסיעה של 5 דקות. והלוך ושוב 31 ש"ח. אם התגברתם על מכשול המחיר הרי לכם מכשול נוסף - שעות הפעילות. הרכבל פעיל רק מ-10 בבוקר. כך שאם במקרה אתם גרים בכרמל הצרפתי וחשבתם לרדת ברכבל ולעשות הליכה רגלית בבוקר אל תחנת הרכבת בת גלים, תשכחו מזה. וגם בערב שעות הפעילות.. אה, הוא כלל לא פועל בערב. הרכבל נסגר לפעילות בשעה 18:00 ובקיץ 19:30. הוא גם לא נגיש לנכים, לא מותאם לאופניים ולמעשה הוא בעיקר פעיל בחגים וחופשים, אז משפחות באות עם הילדים לעשות סיבוב חד פעמי ברכבל.
האם ניתן להפוך את הרכבל לאמצעי תחבורה לגיטימי? בודאי. הארכת שעות הפעילות, הוספת גונדולות, והנפקת כרטיסיות חודשיות יהפכו את הרכבל לאופציה להגיע לעבודה למי שעובד ברמב"ם, או למי שגר בשכונות החוף ולומד במכללת גורדון, למשל. בנוסף ניתן היה לפתח בעזרתו את המסלול בין מנזר סטלה מאריס לבין קרית המוזיאונים ומערת אליהו, שבמקום להפוך לעצירת חובה לתיירים בחיפה, פוסחים עליהם עקב ההזנחה הרבה.
מנשא אופניים היה מאפשר לשלב בו גם מסלולי רכיבת אופניים מהמצפור העליון אל החוף וחזרה למעלה.
נראה שהחשיבה של העירייה בקידום האמצעים הקיימים - היא איטית ובעיקר מקובעת. במקום, מעדיפים לתכנן עוד רכבל מיותר מהצ'ק פוסט, שיהפוך מיותר עוד הרבה יותר אם יבוצע מנהור של רכבות חיפה שיאפשר הקמת תחנת רכבת בנחל גיבורים, ומשם במעלית ישירות לדרך רופין. אולי יש לשקול קודם לטפל ברכבל הקיים כך שהמחירים בו יהיו סבירים, שעות הפעילות שלו הגיוניות והשימוש שלו תחבורה ציבורית ולא רק תיירות.
 
למעלה