הלהקות ש גרמו לי לקנות מגברי ענק ורמקולים

mr redimmer

New member
הלהקות ש גרמו לי לקנות מגברי ענק ורמקולים

הם הביטלס ולאחר מכן הפ.פלוייד. בתקופת הביטלס בנינו מגברי סטראו בהרכבה עצמית תוצרת הארץ (יוניק, שאב, ועוד),והתחברנו עם רמקולים שנמכרו לנו כ50 וואט אר אם אס בעוד שבפועל הם נתנו הספק של 15 וואט פיק טו פיק (מושגים מעולם האאודיו,ורמקולים ראש מגנטי עם מחט יהלום "שור" שנחשב יהלום אמיתי.. בתחום הרמקולים הייתה בארץ תעשייה מקומית אדירה. דינוזאוריים, בתקופה בה שימשו תליליהם כמדד לאיכות כל מגבר ורמקול. אז היו רמקולים סופר סקופ, קאף _אנגליים עם באס נמוך),איי אר, ולבסוף משרתים אותי שנים טנקי השרמן של הרמקולים מורל 205 שהם פשוט אדירים. הN.A.D 7220 יחד עם רמקולים אילו , מרעים את השחקים עם החומה. במילואים בשנות ה70 נוגן זכור לידארק סייד אוף דה מון על רמקולים של ציוד קשר שדה בפול ווליום. תמה תקופת ציוד השמע היום לכ"א יש נגן זעיר ואוזניות על אוזנו, האמת היא שגם יש שכנים שיותר רגישים לעוצמות גבוהות.
 
יש לי בבית עד היום רמקולים אימתניים

משנות השבעים, וגם פטפון. אני לא משתמשת בהם, בעצם, והגיע הזמן לומר להם שלום. אבל מה יהיה עם אוסף התקליטים שלי?
 
מי אמר שאני מוכרת? ../images/Emo13.gif

אני מניחה שאעביר את חלקם לדיסקים בשלב מסויים או אקנה אותם ב-CD (או בקבצים, או מה שיש). אבל חלק מהם לא ניתן למצוא ב-CD, חלק אחר לא שווה להעביר לדיסקים, וחלק נוסף הם תקליטים נדירים בפני עצמם, כך שגם ככה ישאר לי אוסף רציני.
 

mr redimmer

New member
יש דרך ל"הציל" לחדש תקליטים .

לקנות מנקבה קטיפה ולהחזיקו מול התקליט המסתובב, אחרי ששופכים אלכוהול 95% על התקליט בטפטוף קל, חוזרים עלזה כמה פעמים עד שהוא מתייבש. כמובן שיש לקנות מחט יהלום חדשה, וראש חדש (כמה מאות ש"ח מינימום) מאבל זה שווה.
 

mr redimmer

New member
רמקולים ומגברים "צובעי" צליל.

היו טענות ממומחי שמע שהשתמשו בשנות ה70 בטכניקה של צביעת צליל. יש בזה משהוא, כולנו יודעים שאת הפינק פלוייד למשל היינו שמים בפול באס וטרבל. מערכות שמע מקצועיות עם השנים היו כאילו שבמצב,"מיד" בגבוהים ובנמוכים שמענו צליל אמיתי. משך השנים השתכלל הציוד וראה זה פלא במגברים החדשים הייה רק כפתור ווליום עוצמת קול, מאחר ורמת הצליל הייתה כה מהוקצעת שלא הייה צריך בצביעת הצליל. אגב צביעת צליל, מי לא זוכר את האקולייזרים המטורפים, מערכת של כ10-20 כפתורים, או מתגי הזזה שיצרו צלילים צבועים שונים ומוזרים. בתחילת שנות ה80 חזרו למגברים עם שפופרות (שפופרת הינה מנורת ההגברה ממכשירי הרדיו הישנים שמוזערה ע"י גביש הטרנזיסטור ולאחר מכן ל"ג'וק (התקני ההגברה המיקרו אלקטרוניים),אם כך היום ניתן להיכנס לחנות שמע ולראות מכשיר מוזר עם שפופרות דמויות מנורה עליו ,המתחממות לאדום בעת ההפעלה, והצלילים פשוט אדירים ללא באס טרבל ושאר מיני ירקות. אגב השופפרת נקראת טרויודה (ולא אלאה אתכם בפילאי האלקטרוניקה). כמובן שהפ.פלוייד זכו להישמע בכל הוורסיות המגוונות האילו.
 
למעלה