הלוחית תשנה את תרבות הנהיגה?

חורזת באהבה

Well-known member
מנהל
אופניים וקורקינטים חשמליים יחוייבו בלוחיות זיהוי, כך שבקרוב גם הם יוכלו במקרה של תאונות להיות מזוהים ולשאת באשמה.
יוזם החוק ח"כ יעקב אשר בוועדת הכלכלה:
 

nothing but the truth

Well-known member
אופניים וקורקינטים חשמליים יחוייבו בלוחיות זיהוי, כך שבקרוב גם הם יוכלו במקרה של תאונות להיות מזוהים ולשאת באשמה.
יוזם החוק ח"כ יעקב אשר בוועדת הכלכלה:

לוחית זיהוי מאפשרת ללכוד את העבריין ולהענישו. לכן זו לא הלוחית אלא הענישה.
אם מצלמות רמזור תקלוטנה גם קורקינטים ואופניים חשמליים (בהנחה שהן רגישות לכך) , זה בהחלט עשוי להשפיע על תרבות הנהיגה.
וכנ"ל לגבי שומרי דרך למינהם שיש להם מצלמות ויכולים לדווח ופקחים.
ברגע שהם יתחילו לשלם (בין אם כספית ובין אם בסנקציות כגון שלילת רישיון) הם ישנו את התנהגותם.

אחת הסיבות שהם מרשים לעצמם להתפרע היא שכרגע מעשית כמעט ואין דרך לתפוס אותם. הרי גם אם פקח יבקש מהם להזדהות, הם פשוט יכולים לברוח (לא נראה לי שהוא יכול לרדוף אחריהם).

תסתכלי על המצב ההפוך - אם למשל נסיר את לוחות הזיהוי ממכוניות ולא ניתן יהיה לאתר את הנהגים, האם לדעתך זה לא ישפיע על כמות העבירות (מהירות, "גניבת" רמזור, וכו'..?)
 

חורזת באהבה

Well-known member
מנהל
לוחית זיהוי מאפשרת ללכוד את העבריין ולהענישו. לכן זו לא הלוחית אלא הענישה.
אם מצלמות רמזור תקלוטנה גם קורקינטים ואופניים חשמליים (בהנחה שהן רגישות לכך) , זה בהחלט עשוי להשפיע על תרבות הנהיגה.
וכנ"ל לגבי שומרי דרך למינהם שיש להם מצלמות ויכולים לדווח ופקחים.
ברגע שהם יתחילו לשלם (בין אם כספית ובין אם בסנקציות כגון שלילת רישיון) הם ישנו את התנהגותם.

אחת הסיבות שהם מרשים לעצמם להתפרע היא שכרגע מעשית כמעט ואין דרך לתפוס אותם. הרי גם אם פקח יבקש מהם להזדהות, הם פשוט יכולים לברוח (לא נראה לי שהוא יכול לרדוף אחריהם).

תסתכלי על המצב ההפוך - אם למשל נסיר את לוחות הזיהוי ממכוניות ולא ניתן יהיה לאתר את הנהגים, האם לדעתך זה לא ישפיע על כמות העבירות (מהירות, "גניבת" רמזור, וכו'..?)​
הכל מתחיל ומסתיים בדבר אחד הלוחית.
הענישה, התפיסה ועוד מתחיל בלוחית.

מקווה שגם יחייבו - "איך אני נוהג"
 

nothing but the truth

Well-known member
הכל מתחיל ומסתיים בדבר אחד הלוחית.
הענישה, התפיסה ועוד מתחיל בלוחית.

מקווה שגם יחייבו - "איך אני נוהג"

לא נראה לי שיש מקום על אופניים חשמליים לכתוב "איך אני נוהג" :) , וזה מיועד ממילא רק לרכבי חברה ולא לפרטיים.
אינני יודע מה בדיוק כוללות התקנות החדשות משום שלא הובאו כאן, אבל בהנחה שזה יאפשר אכיפה שגם תתבצע - זה בהחלט יכול לשנות.
זה גם יגרום להורים לחשוב פעמיים אם לתת לילדיהם לרכוב (כי יש הגבלת גיל).
 

חורזת באהבה

Well-known member
מנהל
לא נראה לי שיש מקום על אופניים חשמליים לכתוב "איך אני נוהג"​
, וזה מיועד ממילא רק לרכבי חברה ולא לפרטיים.
אינני יודע מה בדיוק כוללות התקנות החדשות משום שלא הובאו כאן, אבל בהנחה שזה יאפשר אכיפה שגם תתבצע - זה בהחלט יכול לשנות.
זה גם יגרום להורים לחשוב פעמיים אם לתת לילדיהם לרכוב (כי יש הגבלת גיל).​
כל דבר שיגרום להורים לחשוב פעמיים מבורך.
 

פולגאר

Well-known member
לוחית זיהוי מאפשרת ללכוד את העבריין ולהענישו. לכן זו לא הלוחית אלא הענישה.
אם מצלמות רמזור תקלוטנה גם קורקינטים ואופניים חשמליים (בהנחה שהן רגישות לכך) , זה בהחלט עשוי להשפיע על תרבות הנהיגה.
וכנ"ל לגבי שומרי דרך למינהם שיש להם מצלמות ויכולים לדווח ופקחים.
ברגע שהם יתחילו לשלם (בין אם כספית ובין אם בסנקציות כגון שלילת רישיון) הם ישנו את התנהגותם.

אחת הסיבות שהם מרשים לעצמם להתפרע היא שכרגע מעשית כמעט ואין דרך לתפוס אותם. הרי גם אם פקח יבקש מהם להזדהות, הם פשוט יכולים לברוח (לא נראה לי שהוא יכול לרדוף אחריהם).

תסתכלי על המצב ההפוך - אם למשל נסיר את לוחות הזיהוי ממכוניות ולא ניתן יהיה לאתר את הנהגים, האם לדעתך זה לא ישפיע על כמות העבירות (מהירות, "גניבת" רמזור, וכו'..?)
ייעשו בדיוק כפי שאופנועים עושים, יקפלו את לוחית הזיהוי ולא תוכל לתפוס אותם.
 

nothing but the truth

Well-known member
ייעשו בדיוק כפי שאופנועים עושים, יקפלו את לוחית הזיהוי ולא תוכל לתפוס אותם.

אני לא סבור כך.
חלק גדול מהאנשים חיים בסוג של תחום אפור - זאת אומרת כל עוד מותר להם לרכוב בלי לוחית זיהוי ואין אפשרות לתפוס אותם, ירשו לעצמם לחצות את הקווים, אבל הם לא יעשו משהו אקטיבי כמו לקפל לוחית רישוי.
מה שגם שבאופן אישי מעולם לא ניתקלתי בתופעה שאתה מדבר עליה, כך שהיא כנראה לא כזאת נפוצה. עבריינים כבדים תמיד יהיו. בדיוק כפי שיש כאלה שנוסעים ברכב גנוב או ללא רישיון.
 

משתפרת1

Well-known member
ייעשו בדיוק כפי שאופנועים עושים, יקפלו את לוחית הזיהוי ולא תוכל לתפוס אותם.
גם במכוניות יש כאלה שעושים דברים כאלה: מוסיפים עוד קו בטוש שחור לספרה 6 או 0 או 9 כך שתיראה כמו 8, מסתירים חלק מהספרה 8 כדי שתיראה כמו מספר אחר. רק מעטים עושים את זה, ואכן רובים נמנים על העבריינים. סביר שגם בין רוכבי האופניים והקורקינטים החשמליים יהיו כאלה, אך הרוב- לא.
 

SupermanZW

Well-known member
לוחית זיהוי מאפשרת ללכוד את העבריין ולהענישו. לכן זו לא הלוחית אלא הענישה.
אם מצלמות רמזור תקלוטנה גם קורקינטים ואופניים חשמליים (בהנחה שהן רגישות לכך) , זה בהחלט עשוי להשפיע על תרבות הנהיגה.
וכנ"ל לגבי שומרי דרך למינהם שיש להם מצלמות ויכולים לדווח ופקחים.
ברגע שהם יתחילו לשלם (בין אם כספית ובין אם בסנקציות כגון שלילת רישיון) הם ישנו את התנהגותם.

אחת הסיבות שהם מרשים לעצמם להתפרע היא שכרגע מעשית כמעט ואין דרך לתפוס אותם. הרי גם אם פקח יבקש מהם להזדהות, הם פשוט יכולים לברוח (לא נראה לי שהוא יכול לרדוף אחריהם).

תסתכלי על המצב ההפוך - אם למשל נסיר את לוחות הזיהוי ממכוניות ולא ניתן יהיה לאתר את הנהגים, האם לדעתך זה לא ישפיע על כמות העבירות (מהירות, "גניבת" רמזור, וכו'..?)
אין שלילת רשיון על כלי רכב שמלכתחילה לא מצריך רשיון ולכן חיוב לוחית רישוי על אופניים וקורקינטים חשמליים היא אבסורד.
 

nothing but the truth

Well-known member
אין שלילת רשיון על כלי רכב שמלכתחילה לא מצריך רשיון ולכן חיוב לוחית רישוי על אופניים וקורקינטים חשמליים היא אבסורד.


ממש לא מדויק. מי שאין לו רישיון נהיגה מחויב במבחן תאוריה. כלומר, יש כאן הליך רישוי מסויים.
שנית, רבים מאלה שרוכבים על אופניים חשמליים מחזיקים גם ברישיון נהיגה, ואותו בהחלט ניתן לשלול.


חיוב רישוי על אופניים חשמליים וקורקינטים הוא דבר מתבקש. למעשה עפ"י פקודת התעבורה ניתן להגדיר אופניים חשמליים כרכב מנועי לכל דבר.
 

SupermanZW

Well-known member
לוחית זיהוי מאפשרת ללכוד את העבריין ולהענישו. לכן זו לא הלוחית אלא הענישה.
אם מצלמות רמזור תקלוטנה גם קורקינטים ואופניים חשמליים (בהנחה שהן רגישות לכך) , זה בהחלט עשוי להשפיע על תרבות הנהיגה.
וכנ"ל לגבי שומרי דרך למינהם שיש להם מצלמות ויכולים לדווח ופקחים.
ברגע שהם יתחילו לשלם (בין אם כספית ובין אם בסנקציות כגון שלילת רישיון) הם ישנו את התנהגותם.

אחת הסיבות שהם מרשים לעצמם להתפרע היא שכרגע מעשית כמעט ואין דרך לתפוס אותם. הרי גם אם פקח יבקש מהם להזדהות, הם פשוט יכולים לברוח (לא נראה לי שהוא יכול
ממש לא מדויק. מי שאין לו רישיון נהיגה מחויב במבחן תאוריה. כלומר, יש כאן הליך רישוי מסויים.
שנית, רבים מאלה שרוכבים על אופניים חגןשמליים מחזיקים גם ברישיון נהיגה, ואותו בהחלט ניתן לשלול.


חיוב רישוי על אופניים חשמליים וקורקינטים הוא דבר מתבקש. למעשה עפ"י פקודת התעבורה ניתן להגדיר אופניים חשמליים כרכב מנועי לכל דבר.
גם מכסחת דשא ניתן להחשיב לכלי רכב מנועי, אז שנתחיל לחייב רשיון נהיגה על מכסחות דשא?
 

nothing but the truth

Well-known member
גם מכסחת דשא ניתן להחשיב לכלי רכב מנועי, אז שנתחיל לחייב רשיון נהיגה על מכסחות דשא?

מכסחת דשא לא מוגדרת רכב. לו הייתה מוגדרת רכב, ייתכן שניתן היה להגדירה כרכב מנועי.

בפועל , תרצה או לא - זה החוק החל מ 2019. אופניים הם כלי רכב, ואופניים עם מנוע הם כלי רכב מנועי. הרוכבים על אופניים נדרשים לציית לחוקי התנועה.
החל מ 2019 , לא ניתן לרכוב על אופניים חשמליים למי שאין רישיון נהיגה או למי שלא עבר מבחן יעודי (הכל מופיע בקישור שצרפתי). מדובר ברישוי לכל דבר.
ייתכן מאוד שניתן לשלול (למעשה אין סיבה שלא) גם את האישור לרכיבה על אופניים למי שאין רישיון נהיגה.
 

פולגאר

Well-known member
גם מכסחת דשא ניתן להחשיב לכלי רכב מנועי, אז שנתחיל לחייב רשיון נהיגה על מכסחות דשא?
תתפלא, אם נתפסת בתור הולך רגל חוצה מעבר חציה ברמזור אדום, תקבל קנס ונקודות על רישיון הנהיגה שלך.
 
נערך לאחרונה ב:

ai27

Well-known member
אין שלילת רשיון על כלי רכב שמלכתחילה לא מצריך רשיון
אבל יש סנקציה מרתיעה
אפילו בן-נוער שיודע שנהיגה פרועה תדחה את קבלת רשיון-רכב, תוביל לשליחתו לסדנאות בטיחות על חשבונו ו/או תוביל לעיקול הכלי - לא יהפוך לעבריין-תנועה סדרתי
ולכן חיוב לוחית רישוי על אופניים וקורקינטים חשמליים היא אבסורד.
יש בעצם בעיה - כי נוצר היום משהו שבעבר בקושי היה: כלי רכב מנועי, בלי רשיון-רכב
זה לא הולך להעלם, ובערים צפופות, בהן תנועה ברכב פרטי כבר אנה ברירת המחדל (תל-אביב במיוחד) - נהיגה פרועה על אופנים/קורקינט הפכה לנוהג מצוי.

אין הרבה מקרי מוות - אבל כבר יש, כל שנה
וכבר יש לא מעט מקרי נכות (שזכאים לפיצוי מלא ע"י ביטוחי הרכב).
 

אבי בן 1231

Well-known member
אופניים וקורקינטים חשמליים יחוייבו בלוחיות זיהוי, כך שבקרוב גם הם יוכלו במקרה של תאונות להיות מזוהים ולשאת באשמה.
יוזם החוק ח"כ יעקב אשר בוועדת הכלכלה:
עכשיו הבנתי למה מכוניות לא מעורבות בכלל בתאונות דרכים!
בזכות זה שיש להם לוחיות רישוי!! :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:
 

פולגאר

Well-known member
עכשיו הבנתי למה מכוניות לא מעורבות בכלל בתאונות דרכים!
בזכות זה שיש להם לוחיות רישוי!! :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:
בדיוק כפי שיש חולים למרות שמחוסנים, האם תפסיק להתחסן?
הלוחית לא מונעת תאונות בדיוק כפי שחיסון לא מונע שתידבק במחלה, רק מפחית את ההיתכנות.
 

Harrington

Well-known member
מנהל

הלוחית תשנה את תרבות הנהיגה?​

לענ"ד התשובה חיובית. נזכיר שכל המחקרים (בארץ ובעולם) מלמדים שעבריין פוטנציאלי לא מפחד* משיעור העונש הצפוי, אלא מסיכויי תפיסתו. מאחר ולוחית זיהוי תגביר מאוד את סיכויי התפיסה של עבריין פוטנציאלי (כיום הסיכוי קרוב לאפס, עם לוחית זיהוי זה יעלה להרבה מעל 60%), ההגיון אומר שזה בהחלט צפוי להשפיע.




* אולי מוגזם לומר "לא מפחד", אבל מפחד פחות לעומת וכו'.
 

אבי בן 1231

Well-known member
לענ"ד התשובה חיובית. נזכיר שכל המחקרים (בארץ ובעולם) מלמדים שעבריין פוטנציאלי לא מפחד* משיעור העונש הצפוי, אלא מסיכויי תפיסתו. מאחר ולוחית זיהוי תגביר מאוד את סיכויי התפיסה של עבריין פוטנציאלי (כיום הסיכוי קרוב לאפס, עם לוחית זיהוי זה יעלה להרבה מעל 60%), ההגיון אומר שזה בהחלט צפוי להשפיע.




* אולי מוגזם לומר "לא מפחד", אבל מפחד פחות לעומת וכו'.
אכן כך!! לכן אין בכלל תאונות דרכים עם רכב מנועי מכל סוג הנושאים לוחיות זהוי!!! :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:
 
למעלה