הליכה למגדת עתידות- טוב או רע?

tamarklei

New member
הליכה למגדת עתידות- טוב או רע?

איך היהדות רואה את ההליכה למגדת עתידות? שאלתי פעם ואמרו לי שאין כזה דבר לנבא את העתיד- כי הכל עשוי להשתנות. מוזר, כי זה נשמע כסתירה לדברי המקורות שהכל מוכתב כבר מבראשית- מה שאומר בעצם, שכל צעד של האדם למטה זה כמו צעד על לוח השחמט של אלוהים. מה אתם אומרים? (בבקשה תגובות לעניין ותכלסיות!)
 
תגובה לא לעניין.

"בחשכת הליל בלי קשת ושלח, על סוס קל עין-דורה בא שאול המלך", אשר לפני-כן רדף את בעלות-האוב.
 

L7

New member
עוד לא לעניין

הנביאים היו כמדומני מגידי עתידות. נפוץ מאוד מציאת רמזים מנבאים בכיתבי הקודש. אף על פי כן יש הסתייגות ממגדת העתידות הצועניה ומעובדי כוכבים ומזלות מטעמי קונקורנציה .
 

גוססי

New member
טוב למגדת העתידות שפרנסתה בכך

האם טוב לך? ספק גדול. בהנחה שמגידי העתידות לוקים בחולשות אנושיות ידועות - כגון הרצון להתעשר בקלות - יש להתפלא על שעולמנו אינו מוצף במגידי עתידות שהם מצליחנים כבדים כתוצאה מהשקעות המבוססות על ידיעת העתיד.
 

יאנוס

New member
תשובה נוספת לא תכלסית:

הליכה טובה לבריאות. לא ברור אם היהדות אמרה את זה אי פעם אבל ידוע שההליכה טובה לבריאות. ולכן המסקנה שלי שהיהדות רואה בעצם ההליכה משהו בריא מאוד וגם הליכה למגדת עתידות.
 

L7

New member
ועוד לא לעניין. טוב או רע נתון

לחידון האלוהי. הרשות נתונה . וניתחשבן בעולם הבא. ביי.
 

אחר

New member
שני מוטיבים סותרים ביהדות

ישנם שני עקרונות ביהדות שגדולי ההוגים היהודים עמדו על הסתירה בהם- חופש הבחירה אל מול הקביעה שהכל צפוי וידוע מראש. למרות כל התירוצים וההתחכמויות שמנסים חכמי התורה להציע כדי לפתור את הקושי, שני המושגים האלו פשוט לא הולכים ביחד! ונראה לי שזה היה הראב"ד שהודה בדבר ואמנם טען שאכן שני הערכים הללו נכונים, אולם השכל האנושי אינו יכול להבין כיצד יתכן השילוב ביניהם.
 
תשובה:

חלק מהיהדות הקלאסית רואה זאת: כאילו הכל באמת נקבע מראש, חוץ מהבחירה האישית בין טוב ורע. ראי את ההסבר ל"הכל צפוי והרשות נתונה", בהודעה הזאת. היהדות רואה הליכה למגדת עתידות בשלילה. דברים, פרק י"ח, פסוק י"ג: "תמים תהיה עם ה´ אלוהיך". רש"י על הפסוק: "התהלך עמו בתמימות ותצפה לו ולא תחקור אחר העתידות אלא כל מה שיבא עליך קבל בתמימות ואז תהיה עמו".
 
למעלה