הלך לעולמו גדעון פת ז"ל

greif

New member
דגמי מכוניות במוזיאון

אין כמו שימוש במודלים- על מנת להדגים את האבולוציה שעברה המכונית המשך כ-65 שנים.
ריכזתי חמישה כלי רכב מתוך אוסף המכוניות של GREIF- Miniature Model Museum, להראות את אותה אבולוציה.
מימין רואים רכב משנת 1904, בתקופה ההיא עוד לא היה למכונית שם- והכינוי הרווח היה "מרכבה ללא סוסים", וכך היא גם נראית.
לאורך השנים- הגלגלים מתכנסים לתוך הגוף, תא הנוסעים הופך משובך יונים לתא אטום המשתלב עם מבנה הרכב.
צורת המכונית משתנה מריבוע דמוי קופסה- למבנה שטוח ואוירודינמי – גם מהירות הנסיעה עולה בהתאם.
מצד שמאל נראה רכב ספורט משנות ה-70- מעין מטוס עם גלגלים- שטוח, אוירודינמי כסכין.
בצילום מוצגות חמש דרגות של התפתחות הרכב. בתצוגת המוזיאון- מוצגות כמובן יותר תת-דרגות- וגם מגוון כלי הרכב גדול יותר.

 
יהי זכרו ברוך


אני זוכרת אותו לטובה וגם את אשתו אן, שהיתה פעילה בהתנדבויות, שאני כבר
לא זוכרת באיזה, אשה אצילה ויפת מראה, בעצם שניהם היו זוג יפה.
 

הדסהש1

New member
צהריים טובים ליום לא קל.

זוכרת אותו שהיה אחד מהשרים הבכירים בליכוד
התקופה היתה שונה והכבוד לכנסת היה הדבר הנכבד
שכולם רכשו למוסד הזה..היום זה כבר נראה כמו בית של שחיתות
וגועל..רובם אנשי שררה .רוצים לאכול אחד את השני ללא מלח..
אין כבוד לאף אחד..השפה ירודה..מהראש עד לזנב..
 

הני16

New member
הקורונה לימדה אותי
להנות מהדברים הכי קטנים בחיים,,ולא לקחת הכל כמובן מאליו

ירדתי קצת לגינה שלידי להנות מזיו החמה, לספוג ויטמין D השארתי בבית את הבצק לתפוח,
נהניתי מיופיה של הגינה,,עצים דקלים ופרחים מוריקים
הגינה היתה ריקה, הרגשתי עצמי כאילו אני בגן עדן ,למעט זוג אחד
שישב רחוק, דימיתי אותם לאדם וחוה,,לאט לאט באו עוד אנשים והתישבו רחוק אחד מהשני, אדם עם כלב,זקן שנאבק עם עגלת הקניות שלו, ואדם אחד שלא ידעתי אם הוא גבר או אשה,הסתכלתי
על החזה, נאדה חלק, אבל בגיל מבוגר הרי האיברים מצטמקים,
נו טוב גבר או אשה מבורכים שיהיו, לאט לאט הרגשתי שהשמש חמה והחלטתי לחזור הביתה , בדרך קרוב לבית מגרש ריק
ובו צומחים חרציות, ופרגים, התחלתי לקטוף חרציות כל כך נהניתי נזכרתי בילדותי כשחזרנו מבית הספר, קטפנו המון חרציות וחמציצים
הזכרונות,ריגשו אותי ושמחו אותי כאחד,
איזה יום נפלא עברתי, וחשבתי אדם לא צריך הרבה בשביל להיות מאושר,רק לדעת להעריך כד אחד של מים ,ככר אחד של לחם,
ואהבה אהבה כל הזמן
החלטתי להמיר את שם החרציות , לשם -פרחי הקורונה הצהובים
יום ערב לכולם
 
היה לי הכבוד לעבוד עם גדעון פת ז"ל

ועם משה זנבר ז"ל שלפני שהיה זנבר היה משה זנדברג, הייתי מזכירתו בשנות ה 60 המאוחרות, עבדתי אז בבנק לפתוח התעשיה עם גדולי התעשינים בארץ שהגיעו לבקש הלוואות לעסקים שלהם.

העבר מציף אותי בהמון געגועים וגעגוע זה כואב.

הכוונה היא גם לתקופה של השואה ובצמוד אליה יום הזיכרון, נזכרת ברופא ששירת איתי בשיבטה ואני כחובשת שם ולאחר השחרור שלי הוא הועבר להיות הרופא של הצוללת דקר בה מצה את מותו. יהיי זיכרו ברוך.
 

greif

New member
על שם מי נקרא מוזיאון GREIF בחיפה? חלק ראשון.

בעקבות פוסטים של מוזיאון GREIF שפירסמתי-ואפרסם, אני נשאל כל הזמן- מה זה GREIF?...מי זה?....המוזיאון על שמך? (חס וחלילה...).
אספר על פנינה וזהר (זיגמונד) גריף, שעל שמם נקרא המוזיאון. יידרשו שלושה פוסטים נפרדים- כי שניהם- השתתפו בהרבה תהליכים היסטוריים- שעל חלקם אנחנו יכולים רק לקרוא היום באתרי ההיסטוריה ובספרים. הם- היו שם.
להלן סיפורה של פנינה (נורקין) גריף.
פנינה נורקין -נולדה בתל אביב בשנת 1928, לאב (אהרון נורקין) יליד גרמניה וציוני נלהב-שהיה מהנדס מכונות ומים מבמקצועו, וחקלאי כושל - בשאיפתו, ולאם (רחל גליבטר)- מיפו, שנכחה ב"הגרלת הצדפים" המפורסמת בחוף אחוזת בית- אם כי לא השתתפה בה.
כילדה- בעקבות עבודתו של האב- נדדה עם המשפחה על פני כל פלשתינה- רחובות, גן יבנה, עמק חפר, טבריה, דגניה, מגורי העובדים בנהריים (האב היה ממקימי תחנת הכוח), וביצרון.
בגיל 13, עזבה פנינה את הבית, זייפה את גילה, הצטרפה להגנה, ואז לפלמ"ח שהוקם, ונשלחה לקורס אלחוט וקשר בשפיים. ואז נשלחה להכשרה מגוייסת בגבת ויגור.
ב"שבת השחורה", כשהסתבר שהבריטים יודעים על מסתור גבישי הקשר הסודיים של הפלמ"ח ביגור- התחפשה פנינה לפלאחית ערביה, הניחה שק זבל עופות על ראשה (הסירחון הרחיק אפילו את הזבובים) והלכה- עם הגבישים והקודים, לצומת ה-צ'ק פוסט- שם מסרה אותם הלאה.
לאחר מכן- הצטרפה ל"גדעונים" (פעילי ההעפלה) ונשלחה להקים ולנהל תחנת אלחוט במרסיי-צרפת.
עם פרוץ מלחמת השיחרור- הוחזרה לארץ והוצבה כקשרית בחטיבת הנגב- שם השתתפה בקרבות רבים כולל חירבת מחאז, באר שבע, ביר עסלוג', עיראק סווידאן, עיראק אל מנשיה, פאלוג'ה, חוליקאת, ועוד.
כאלחוטאית- השתתפה בטיסות במטוסי אוסטר ומטוסים אחרים- עם ראשוני הטייסים, ביניהם עזר ווייצמן, אלי פיינגרש, צחיק יבנה ואנשי מח"ל. זכורה היתה לה טיסה בדקוטה- שבה נתפש הגה הכיוון, והם הסתובבו באוויר כשלוש שעות בעודם מנסים לשחרר את ההגה בעזרת מוטות מתכת.
בסיום המלחמה, היתה בת יחידה בקבוצה של שלושה קומנדקרים ששימשו כממסר קשר ונעו לאורך הר הנגב-בליווי היחידה שהתקדמה לאום רשרש. הם הגיעו למקום כמה רגעים לאחר הנפת דגל הדיו ("מה תליתם שם? אין לכם משהו יותר טוב"? זה מה שזכרה מה"מעמד").
לאחר מכן הוצבה כאלחוטאית באנית חיל הים "התקווה" שנמכרה תוך זמן קצר.
לאחר המלחמה- התבקשה להשאר בצה"ל ושירתה בגדוד הדרוזי, ב-חיל המיעוטים דאז.
לאחר שיחרורה- הוסמכה כגננת ועבדה במעברות שהוקמו. במקביל- למדה הוראה.
פנינה המשיכה בשירות מילואים-והשתתפה בקרב הכושל בתל מוטילה.
כמורה- עבדה בבתי ספר שהוקמו ברמת ישי, וולדהיים (אלונים כיום), בית לחם הגלילית, עכו העתיקה, ובבה"ד חיל הים-כמורה לחיילים וקצינים עולים חדשים. שם- הכירה את רס"ן זיגמונד גריף-שיהיה בעלה.
לאחר נישואיהם- התגוררו בשיכון צבא קבע בגב ים ב'- 6-8 בלוקים, טובעים בדיונות חול נרחבות-אז לימדה בבית הספר אורים בקריות.
בשנת 1959- עברו לנווה שאנן בחיפה- שם לימדה בבית הספר "תל חי" והשתתפה בהקמת בית הספר "יזרעאליה".
בתחילת ביה"ס יזרעאליה- "כנהוג" במערכת החינוך- תלמידים היו בשפע- מורים- אין. באין מורים למוזיקה, ספורט, מלאכה, וחקלאות בבית הספר- החליטה פנינה-ברוח הפלמ"ח- שהיא תלמד גם את המקצועות האלה- בנוסף לכל שאר המקצועות שלימדה.
אירגנה כלי עבודה וגינון, כדורים וחבלי קפיצה- ולימדה- מלאכת יד, חקלאות-בחלקת בור ש"הפקיעה", אירגנה משחקי כדור ואתלטיקה, ובעזרת אקורדיון-שמעולם לא נגנה בו לפני כן- לימדה את התלמידים לזייף כעורבים....
לאחר זמן מונתה למנהלת בית הספר.
לאחר שעות עבודתה בבית הספר- עסקה בעזרה לעולים שהגיעו בכמויות ממזרח אירופה, וגם מעיראק וסוריה. בעזבונה- נמצאו ארגזים דחוסים בתכתובת שניהלה עם מוסדות מדינה וגורמים שונים- במאמץ למצוא עבודה ותעסוקה לעולים. היא סייעה גם בפתרון בעיות קליטה במשפחות במשבר שהתפרקו.
לאחר שפרשה לפנסיה- היתה פעילה באירגון הסתדרות המורים והגימלאים, וכן עבדה בקווי הסיוע לנוער במצוקה.
עם הגיל- הדרדר מצבה - היא הועברה לבית אבות, שבו נפטרה בספטמבר 2018.
בפוסט הבא- מחר- יסופר על זהר (זיגמונד) גריף.

 

יוליקה

Member
מנהל
תודה לך על האינפורמציה, אבל

מה שאתה עושה ניקרא בשפת הפורומים ספאם או בעברית הצפה.
פרסמת את זה בפורמים רבים - וזה אסור על פי נהלי תפוז ואתה עלול להחסם.
 

superman1234

New member
נו באמת ? זה נקרא ספאם ? אבוי למחשבה הזאת.

אדרבא , ככל שיפרסם יותר יעשה רק טוב. הסיפור שלו על פנינה גרייף , שאני לא הכרתי, רק חידד שפעם היתה בארץ הזאת אידיאולוגיה אמיתית.
נ.ב כמנהלת פורום כדאי שתלמדי :
1. הצפה - כאשר בפורום מסויים מישהו כותב איזה נושא עשרות פעמים - לזה קוראים הצפה.
2. ספאם - דואר זבל. בד"כ פירסומת מסחרית שמועברת לאלפי נמענים בדוא"ל
 

יוליקה

Member
מנהל
אלה הנחיות תפוז מאז ומתמיד

אני רק הערתי, לא הסרתי!
ספאם פרושו בתפוז כהצפה...
מעבר לכך, יש בזה גם פרסומת למוזיאון...
הפרושים במהלך השנים השתנו בפייסבוק ובמיילים...
אני לא צריכה ללמוד את מה שאני יודעת משנים!!!
 

superman1234

New member
כנראה שהסגר בגין בקורונה לא עושה לנו טוב....

כאן יש קישור של המוזיאון.
https://www.greif-miniature-model-museum.com/english/

ממה שקראתי הוא ממש מומלץ.

אם כותב מזכיר לדוגמא שהוא ביקר בפירנצה בגלריית אופיצי ובאקדמיה, זאת אומרת שהוא פירסם את הגלריות ? קצת פרופורציות לא הזיקו אף פעם.
 

יוליקה

Member
מנהל
תודה למטיף בשער!!

אני זוכרת אותך מ-50+
גם שם יש הצפה של הפוסט למוזיאון...
יש הבדל בין המלצה לגוף בארץ או בחו"ל...
כעת עם הקישור למוזיאון זה הופך לפרסומת...
יש לי הרגשה שגרייף זה כינוי נוסף שלך...
פרופורציות זה דו כיווני...
 

הני16

New member
יוליקה על תתרגשי ממנה או ממנו
זו תוקפת סידרתית,,נכנסת לפורם תוקפת ויוצאת
כך הלוך וחזור גם אותי תקפה,
צודקת, מטיפה לא בשער כבר מעבר לשער,בפנים,
 

superman1234

New member
חחח יוליקה יקירה. גם אני זוכר אותך מ 50+ SO WHAT?

במקום ללכת לפינה בשקט או להגיד :"סליחה טעיתי", את ממשיכה להתחפר. אבל מה שיפה זה שקיבלת תגבורת מהחברה הניה. סולידריות נשית - הידד !
 

greif

New member
על שם מי נקרא מוזיאון GREIF בחיפה? חלק שני.

לאחר הסיפור על פנינה (נורקין) גריף- לפניכם סיפורו של זיגמונד (זהר) גריף (שגם על שמו נקרא מוזיאון GREIF)- החלק הראשון.
זיגמונד נולד ב-1922 בחבל פרוסיה המזרחית- בחלק שנמסר לפולין לאחר תבוסת גרמניה במלחמת העולם הראשונה.
בגיל 6 הוא עלה עם הוריו ואחיו לפלשתינה- והתיישבו בקולוניה הגרמנית בחיפה (היום- בת גלים). לאחר מכן עברה המשפחה לשכונת נווה שאנן בחיפה.
כשסיים זיגמונד שמונה שנות לימוד בבית הספר תל חי בשכונה- הוצבו בפניו הברירות- לעבוד בבניין או במסגרות. הוא בחר באפשרות שלישית- להצטרף להכשרה כחניך מכונאות במספנת הצי הבריטי בחיפה- וללמוד בבסיס הצי- מורטה.
לאחר מאבק- הוצב לשירות על אניות הצי- ומשהוכיח את עצמו- נשלח להכשרה לקציני מכונה בגריניץ'- אנגליה.
בפרוץ מלחמת העולם- היה זיגמונד מכונאי ראשי (צ'יף אנג'יניר) שלל קורבטה מסוג FLOWER.
מרגע שפרצה המלחמה- הפכו חייו- כמו חיי שאר הצוות והאניה- למערבולת בלתי פוסקת של ליווי שיירות, פינוי והובלת כוחות צבא, השתתפות בנחיתות אמפיביות, קרבות באטלנטיק, באוקיינוס הארקטי, בים התיכון ובכל מקום שבו ירו. המחסור באניות ליווי- טילטל את הקורבטה עליה שירת מזירה לזירה ומקרב לקרב.
ללא מנוחה, ללא חופשה, ללא הפוגה. בקושי ראו חוף וקרקע מוצקה.
בנוסף- המחסור בקציני מכונה היה עצום, ואבידותיהם גבוהות- כך שגם באותן פעמים נדירות בהן זכו להפוגה, כקצין מכונה- הוא מיד הועבר למלא מקום של הרוג או פצוע.
האוניות שעליהן שירת השתתפו בקרבות בנורווגיה, פינוי דנקירק, קרבות בתעלה האנגלית, באטלנטיק, פינוי יוון, פינוי כרתים, המצור על טוברוק (שם התבשר כי אחיו הרמן- גם הוא בצי-נהרג בהתקפת מטוסי "שטוקה" איטלקים. בדיעבד- הרמן שרד את הפציעה). הוא השתתף בקרבות על מלטה, שיירות במורמנסק, הפלישות במבצע "לפיד", בסיציליה, באיטליה, באנציו ובפלישה לנורמנדיה.
כל חיי צוות האניה נעו מתקיפת מטוסים למלחמה בסירות טורפדו, קרב נגד אניות שטח וצוללות-נגד האיטלקים והגרמנים- יום אחר יום, לילה לילה, באניה ההולכת ומתפרקת תחת רגליהם- ואנשים שעצביהם כבר חדלו להגיב והם מתפקדים בכוח האינסטינקט בלבד.
בליווי שיירה אחת- הם הצליחו "להעיף" צוללת גרמנית אל פני הים- ובאש מאסיבית השמידו אותה וכל צוותה-להוציא אחד-שמשו אותו פצוע ממי האוקיינוס. בשיחה עם הניצול הגרמני- בארוחת הערב- התברר כי שניהם גדלו באותה עיר, ברחובות צמודים זה לזה במרחק שני גושי בתים- עולם קטן.
בעגינה קצרה באלכסנדריה- פגש אותו קצין ניהול מהבריגדה היהודית- והציע לו לפתוח חשבון בבנק ארץ-ישראלי שהוקם למשרתים בכוחות הבריטיים -"אוצר החייל". זיגמונד השתכנע- והוא היה לקוח מספר 3 או 5 בבנק.
בשנת 1945, בשלב מסויים-הוא "הושאל" לחיל האוויר המלכותי להשתתף בטיסות תקיפה- כמאזין לערוצי הקשר של פיקוד מטוסי הקרב הגרמני- וכך להודיע למוביל המבנה על כוונותיהם.
בטיסה אחת כזו- במוסקיטו- המטוס נפגע מעל דנמרק- והטייס גרר את המטוס "בשיניו" לצפון סקוטלנד (צניחה לים הצפוני=מוות מיידי). מיד שחצו את החוף- נטשו את המטוס.
בכפר הדייגים- שלידו צנח- גילו התושבים, שבעי תקיפות פגע וברח של הגרמנים, "אורח", לבוש מדי צי, עם פרצוף גרמני טיפוסי של קצין SS מהסרטים, עם מבטא גרמני חד, ושעל חגורת ההצלה שלו רשום- זיגמונד גריף....עד שהטייס הצליח לחצות את 400 המטר שהפרידו ביניהם- הספיקו התושבים לחבוט ב"גרמני" במשוטים וכלי עבודה- ופצעו אותו.
כששוחרר מבית החולים- התבשר כי מאחר והמלחמה באירופה נושמת את נשימותיה האחרונות- הוא מועבר למזרח הרחוק- להנות מחברתם של היפנים.
הוטל עליו- להקים קבוצת סיוע של מכונאים אוסטרלים, שתסייע לכוחות ארה"ב בנחיתות אמפיביות- בתיקון נזקים לנחתות על חוף הנחיתה עצמו וכך להשמיש אותן באופן מיידי לפעולה.
האוסטרלים- ממש לא אהבו את הקצין הבריטי-גרמני הקפדן והקשוח שנפל עליהם- שדרש שילבשו מדי מרינס אמריקאים (כוותיק ומנוסה בנחיתות- ידע מה יקרה למי שיסתובב בחוף במדים שונים) וכן שישתתפו באימוני חי"ר עם המרינס.
באחד ממסעות הלילה- שמע את אחד מאנשיו נוהם בחשיכה-" מלחמה מזויינת....אני אוסטרלי מסכן, לבוש מדים אמריקאים, הולך אחרי קראוט, להילחם ביפנים...חרא".
היחידה שלו השתתפה בנחיתות באיוו ג'ימה ובאוקינאווה. לא רבים מהם שרדו.
עם סיום המלחמה- נשלח עם צוות טכני לבדוק את הריסות נגסאקי, ולאחר מכן הוצב למטה הלורד מאונטהאטן במלחמת האזרחים בהודו- לדבריו- שחיטה ללא גבולות וללא טעם.
לאחר מכן, הוצב על אניה בים התיכון שעסקה בתפיסת מעפילים בלתי ליגאליים.
כאשר הוקמה מדינת ישראל- הוצע לו לקבל אזרחות בריטית ולהמשיך לשרת בצי המלכותי- או להשתחרר ולחזור לישראל שהוקמה. הוא בחר לחזור לישראל ולהצטרף לפלי"ם (נכדיו רצו להרוג אותו, בדיעבד...).
על קורות זיגמונד גריף בצה"ל- בפוסט הבא שיועלה מחר.

 

greif

New member
על שם מי נקרא מוזיאון GREIF בחיפה? חלק שלישי.

פוסט זה, הוא חלקו השני (והאחרון) של סיפור חייו של זהר (זיגמונד) גריף, שגם על שמו נקרא מוזיאון GREIF בחיפה.
כשחזר זיגמונד גריף לישראל (אחרי עשר שנים), שבע קרבות מלחמת העולם השניה- חיכתה לו מלחמה חדשה.
המצב בירושלים היה קריטי. חיל ים לעומת זאת- לא היה כמעט קיים. לזיגמונד עמד ניסיונו הן בים והן בקרבות ביבשה- הוא "נחטף" מיידית לגדוד הרביעי של הפלמ"ח, שם מונה למפקד מחלקה-ושוב מצא את עצמו במערבולת בלתי פוסקת של קרבות. הוא שימש כמפקד מחלקת חבלה, מפקד מחלקת מרגמות, ומפקד מחלקת חי"ר.
זיגמונד מצא את עצמו בקרבות מעלה החמישה, נבי סמואל, הרדאר, המסרק, בית מחסיר, הקסטל, ניסיון הפריצה הכושל לעיר העתיקה, בקטמון, ובקרב המפורסם בסן סימון.
לקראת סוף המלחמה כשרווח המצב בגזרת ירושלים- הוא הועבר לחיל הים- והיה לצ'יף אנג'יניר של אנית חיל הים-הקורבטה-אח"י הגנה ק-20, שם שירת עד סוף המלחמה ולאחריה.
זכורה מאותה תקופה היתקלותו בבן גוריון- שביקר באניה. הוצגו לפניו קציני האניה-"וזה זיגמונד גריף, קצין המכונה".
בן גוריון: "זה לא שם לקצין עברי- תשנה אותו !!!!"
זיגמונד: "לא! זה שם פרוסי למעלה מאלף שנים. אני לא בטוח שהמדינה הזאת תתקיים עשרה אחוזים מהזמן הזה."
בן גוריון הפך לעגבניה, צנון, סלק....ובזה נגמר העימות. זיגמונד חווה איומים גדולים יותר מראש ממשלה מעוצבן.
לאחר מכן שיכנעו אותו לפחות לשנות את שמו הפרטי לזהר.
כשנקנו הפריגטות מדגם RIVER לחיל הים- מונה זהר לצ'יף אנג'יניר של אח"י משגב ק-30.
לאחר מערכת סיני הוצב להשמשת המשחתת חיפה ק-38 (לשעבר איברהים אל אוואל המצרית) ואז כצי'ף אנג'יניר של המשחתת אח"י יפו ק-42.
תקופה קצרה פיקד על מספנת חיל הים- וביקש לחזור לכלי השיט.
בשנת 1965 הוצב כ-צ'יף אנג'יניר של המשחתת אחי" אילת ק-40, וערב מלחמת ששת הימים, הוצב בצוות ההקמה של בסיס אשדוד החדש- כקצין הטכני של פלגת הנחתות, איתה השתתף גם במלחמת ששת הימים.
מיד לאחר המלחמה- ביקש ממנו הצ'יף אנג'יניר של אח"י אילת (בן-בסט, בסטי) להצטרף לסיור כדי לראות ביחד איך להתגבר על בעיות במכונה- האניה כבר לא היתה במצב טוב.
כשעלה זהר לאניה- ברגע האחרון לפני ניתוק החבלים- הזעיק אותו מפקד פלגת הנחתות-סא"ל ברוך ברושי לדיון דחוף במטה.
זהר מחק את עצמו מרשימת המפליגים, זרק את חגורת ההצלה ודהר לסטלה מאריס-אחרת- כאן היה מסתיים סיפורו.
האניה הוטבעה באותו סיור- ומאנשי מחלקת המכונה- איש לא ניצל.
זהר השתתף בקליטת הסטיל"ים החדשים והבין שזמנו עבר.
הוא נחשב קצין מכונה מצטיין- קפדן, קשוח ודורש מאנשיו- אך קפדן ועקשן באותה מידה מול הפיקוד שמעליו- הוא אמר את מה שחשב, היה ישיר ובוטה- והגרוע מכל- כמעט תמיד התברר שצדק- לכן מעולם לא קודם מעבר לדרגת רב סרן.
סיפרו עליו שדיבר עם כולם מגובה העיניים- והיה נכון לשמוע דעה והצעות מכולם- גם מאחרון המסיקים (שאחד מהם הוא שלח לקורס חובלים-משם הוא התקדם לדרגת סגן אלוף).
בשנת 1970 השתחרר מחיל הים.
זהר המשיך בשירות מילואים כקצין מכונה הנילווה לאניית ההדרכה של חיל הים נגה- איתה גם השתתף בהפלגות לג'וניה שבלבנון בשנות ה-70, וכן בהפלגות קורס חובלים לחו"ל.
כאזרח- מונה למנהל מחלקת האחזקה והבטיחות במפעל האלקטרו-כימי פרוטארום בעכו.
לאחר יציאתו לפנסיה-התמסר לתחביבו- נגינה בכינור (הוא היה מוזיקאי מוכשר שידע לנגן בכל כלי מוזיקלי שנפל לידיו), קונצרטים, וטיפול בחתולי רחוב.
בספטמבר 2009 נפטר בבית חולים בחיפה מטיפול רפואי שנכשל.



 
למעלה