בחור כארזים
New member
הלכה יומית - יום ג
אם לא נזכר עד לאחר שהתחיל הברכה שלאחריה שהיא ברוך אתה ה' אמ"ה האל אבינו וכו', אפי' לא אמר רק תיבת ברוך בלבד, שוב אין לו תקנה בברכת אשר נתן. ולכן אם הוא בשתי סעודות הראשונות חוזר לראש ברהמ"ז, וכשלא אמר עדיין רק ברוך אתה ה', יסיים למדני חקיך כדי שלא יהא לבטלה, ואח"כ חוזר לראש ברהמ"ז. אבל בסעודה שלישית שאפילו בשבת אינו מחויב לאכול פת דוקא ומכל שכן ביו"ט, וברהמ"ז אינו חובת היום עליו, לכן אינו חוזר לראש אלא גומר כך ברהמ"ז. אבל אם נזכר במקום שיכול לתקן בברכת אשר נתן וכו', מחויב לתקן אפילו בכמה סעודות שאכל:
אם לא נזכר עד לאחר שהתחיל הברכה שלאחריה שהיא ברוך אתה ה' אמ"ה האל אבינו וכו', אפי' לא אמר רק תיבת ברוך בלבד, שוב אין לו תקנה בברכת אשר נתן. ולכן אם הוא בשתי סעודות הראשונות חוזר לראש ברהמ"ז, וכשלא אמר עדיין רק ברוך אתה ה', יסיים למדני חקיך כדי שלא יהא לבטלה, ואח"כ חוזר לראש ברהמ"ז. אבל בסעודה שלישית שאפילו בשבת אינו מחויב לאכול פת דוקא ומכל שכן ביו"ט, וברהמ"ז אינו חובת היום עליו, לכן אינו חוזר לראש אלא גומר כך ברהמ"ז. אבל אם נזכר במקום שיכול לתקן בברכת אשר נתן וכו', מחויב לתקן אפילו בכמה סעודות שאכל: