בחור כארזים
New member
הלכה יומית - יום ד
טעה בר"ח ולא אמר יעלה ויבא, אומר "ברוך אתה ה' אמ"ה אשר נתן ראשי חדשים לעמו ישראל לזכרון" ואינו חותם (ואין חילוק בזה בין ביום בין בלילה). ובחוה"מ אם לא אמר יעלה ויבא, יאמר בא"י אמ"ה אשר נתן מועדים לעמו ישראל לששון ולשמחה את יום חג (פלוני) הזה, בא"י מקדש ישראל והזמנים. ובר"ה אומר בא"י אמ"ה אשר נתן ימים טובים לעמו ישראל את יום הזכרון הזה בא"י מקדש ישראל ויום הזכרון. ואם לא נזכר עד לאחר שהתחיל הברכה שלאחריה, אינו חוזר לראש, משום דבר"ח ובחוה"מ ובר"ה אינו מחוייב לאכול פת דוקא:
טעה בר"ח ולא אמר יעלה ויבא, אומר "ברוך אתה ה' אמ"ה אשר נתן ראשי חדשים לעמו ישראל לזכרון" ואינו חותם (ואין חילוק בזה בין ביום בין בלילה). ובחוה"מ אם לא אמר יעלה ויבא, יאמר בא"י אמ"ה אשר נתן מועדים לעמו ישראל לששון ולשמחה את יום חג (פלוני) הזה, בא"י מקדש ישראל והזמנים. ובר"ה אומר בא"י אמ"ה אשר נתן ימים טובים לעמו ישראל את יום הזכרון הזה בא"י מקדש ישראל ויום הזכרון. ואם לא נזכר עד לאחר שהתחיל הברכה שלאחריה, אינו חוזר לראש, משום דבר"ח ובחוה"מ ובר"ה אינו מחוייב לאכול פת דוקא: