הלנת שכר שכיר
על הלנת שכר שכיר, כתב הרמב"ם בהלכות שכירות פרק יא: "מצות עשה ליתן שכר השכיר בזמנו, שנאמר "ביומו תיתן שכרו" (דברים כד,טו). ואם איחרו לאחר זמנו--עובר בלא תעשה, שנאמר "ולא תבוא עליו השמש" (שם)." "כל הכובש שכר שכיר--כאילו נטל את נפשו ממנו, שנאמר "ואליו, הוא נושא את נפשו" (דברים כד,טו). ועובר בארבע אזהרות, ועשה: משום בל תעשוק, ומשום בל תגזול, ומשום "לא תלין פעולת שכיר" (ויקרא יט,יג), ומשום "לא תבוא עליו השמש" (דברים כד,טו), ומשום "ביומו תיתן שכרו" (שם)." בהלכות אלו מבואר האיסור החמור של הלנת שכר שכיר, אמנם יש סוגי שכירים - כמו שכיר יום וקבלן - ומבוארים בספרי ההלכה. המציאות שאתה מתאר אינה הלנת שכר שכיר, אלא מניעת תשלום חוב. הרי כשקנית חפץ, אינך משלם תמורת עבודה אלא בתמורה לחפץ ולכן אין הדבר כבישת שכר שכיר, אלא כבישת חוב, בדומה ללווה שנמנע מלשלם את חובו למלווה.