הלקוח שלך לא מבין כלום ברשתות חברתיות?

Yuri Shub

New member
הלקוח שלך לא מבין כלום ברשתות חברתיות?

שלח אותו לקרוא את הפוסט הזה אצלי.
הקדמה לרשתות חברתיות - כל מה שבעל עסק צריך לדעת על רשתות חברתיות.

http://bit.ly/16czoQj

(אני לא מציע שום שירותים בתחום, לא יעוץ, ולא ליווי עסקים. הבלוג שלי עוזר לבעלי עסקים קטנים להכיר את עולם השיווק באינטרנט)

שבוע מצוין לכולם,
יורי
 
יורי תודה
אגב מה דעתך לגבי אפקטיביות ...

הפרסום בפייסבוק מול גוגל? התיאוריה ידועה שבפייסבוק הפרסום הוא יותר ממוקד לפי מאפייני החברים ברשת, לעומת הפרסום בגוגל שהוא מפולח בהתאם למילות מפתח יזומות וחיפושים לפי נושא. מעניין אותי מניסיונך ומניסיונם של חברי/ות הפורום.
 

Yuri Shub

New member
היי מוטי

מצטער שרק עכשיו אני מגיב. אני צריך להפעיל התראות לתגובות שאני מקבל כאן כדי שאוכל להגיב מיד.

לשאלתך,
מה שאתה אומר הוא נכון מאוד. כשמפרסמים בגוגל בעצם "קונים" מילות מפתח שהן למעשה ביטויי חיפוש שהגולש הזין בגוגל במטרה למצוא מידע כלשהו, ואילו בפייסבוק הפילוח נעשה לפי תחומי עניין, ונתונים דמוגרפיים.

לדעתי קשה מאוד, ואולי אף לא נכון, להשוות אפקטיביות של פרסום בפייסבוק לעומת גוגל. יש עסקים להם פרסום ושיווק בפייסבוק יביא תוצאות טובות יותר ובעלות נמוכה יותר, ויש עסקים שפייסבוק הוא לא המקום המומלץ עבורם לנהל בו קמפיים פרסום (לדוגמא, עסקים שהתוכן שלהם הוא מורכב לצריכה במסגרת של מדיה חברתית - מוסכים, שירותים טכניים למינהם, פורצי מנעולים, לוכדי נחשים וכו'), ולהם מומלץ להשתמש במערכת הפרסום של גוגל.

אני חושב שכדי שעסק ידע מה יותר מתאים לו, פייסבוק או גוגל, הוא צריך קודם כל לקבוע בבירור מה היא המטרה העסקית שהוא רוצה להשיג בעזרת פעילות שיווקית באינטרנט. אם אתה מנעולן, ואתה רוצה לקוחות שנתקעו מחוץ לבית או מחוץ לאוטו והם צריכים פריצה - לך לגוגל. אם אתה מנעולן, ואתה רוצה להגדיל את סל המוצרים שלך גם להתקנות מנעולים בבתים, או התקנות של מנעולים מודרניים ומשוכללים (יכול להיות שאין דבר כזה, אני רק רוצה להביא דוגמא) אז לך לפייסבוק לצורך קמפיין מיתוג (לקוחות שצריכים פריצה לא יחפשו פורץ בפייסבוק). פתח בפייסבוק דף עסקי, העלה תוכן מעניין שנותן ערך סביב עולם המפתחות, כספות, דלתות, מערכות נעילה, מערכות אבטחה לבתים וכו', ובעצם בסס עצמך כאטוריטה בתחום המנעולים והאבטחה לבית. אם תצליח לבנות קהילת עוקבים בפייסבוק שמעוניינים לשמוע ממך ולצרוך את התוכן שלך, תוכל לשווק להם גם מוצרים נוספים.

יורי
 
צודק, גוגל משמש יותר "חיפוש פתרון" בעוד ...

שפייסבוק פונה יותר לאוכלוסיות יעד מוגדרות, לקוחות שמחפשים ערך מוסף שהמפרסם יספק להם, ולא בהכרח פתרון מיידי לבעייה ספציפית.
 
למעלה