המאבחנת פישלה בגדול !!

מיכל153

New member
המאבחנת פישלה בגדול !!

אני כועסת כועסת כועסת על המאבחנת ובצדק !! היתה היום ועדת שילוב בביה"ס. קודם אספר קצת מה קרה אתמול אחרי שחזרתי מיום ההורים. בדקתי שוב את דף הציונים שקיבלנו מהמורה. באנגלית ליאת קיבלה 85 ציון כללי אבל זה מורכב מציון של יחס, נוכחות וש.ב. (כיחידה אחת) 100 ומציון של מבחן 46 ובוחן 30 . במצב כזה, יש בעיה. יש קושי גדול. ראיתי את המבחן וחשכו עיניי. השלמת משפטים והפיכה לשאלות היא לא יודעת. שאלתי אותה : אם היו נותנים לך יותר זמן זה היה עוזר ? היא ענתה לא, כי מה שאני לא יודעת, אני לא יודעת. זה לא יעזור. ביקשתי מליאת לראות שוב את המבחן בערבית. הבנתי שאפילו את האותיות היא לא יודעת. במתמטיקה ציון כללי 73 אבל זה מורכב מציון מבחן 58 ובוחן בכתב 68 ועוד בוחן בכתב 79 ובוחן נוסף 100. הנדסה הם עוד לא התחילו כך ששם תהיה עוד יותר נפילה. זוהי ההקדמה. עכשיו אני הכנתי את עצמי לדבר על העניין הרגשי אך גם על העניין הלימודי. דיברתי עם המורה רגע לפני הועדה והראיתי לה את הפתק שכתבה ליאת. היא אמרה שתטפל ולא הספקנו יותר מזה. סיכמנו לדבר יותר מאוחר (זה סוכם גם אתמול). אמרתי לה שאני אדבר על העניין הלימודי וסיפרתי לה על ציון 46 במבחן בערבית. היא היתה המומה. בועדה נכחו המורה המחנכת, היועץ, המאבחנת ומנהלת חטיבת הביניים. אני הערתי שצריכה להיות מורת שילוב. הלכו לקרוא לה והיא בכלל היתה בישיבה אחרת. כנראה לא ידעו אותה על העניין. אמרה את זה גם מנהלת חטיבת הביניים שצריך היה לידע מראש. התחילה הועדה. המאבחנת ביקה ממני כאמא לספר מה קורה. לפני כשבוע דיברתי על תוספת זמן איתה. אבל בינתיים התברר לי שליאת קבלה תוספת זמן. אז התחלתי להסביר יש בעיה באנגלית ובערבית. עצר אותי היועץ והתחיל להסביר למאבחנת ואמר: לדעתי ליאת צריכה לקבל הרבה יותר הקלות ממה שמצוין באבחון. קראתי את האבחון והיא צריכה לקבל הקראת טקסטים. אז נזכרתי שוב בהמלצה שקבלתי פה בתפוז וגם שבאבחון רשום שעם ההקראה יש שיפור בביצועים. אז דברו עם המורה המתקנת וגם היא ציינה שיש שיפור במצב הזה. אמרתי: גם אני חשבתי בהמשך להגיד זאת. הסתכלו המורה והיועץ אחד על השני והסתכלתי גם עליהם הם ולדעתי הם הבינו שנעשתה פה פשלה גדולה! הבינה אז גם המאבחנת וציינה שתשנה את דף ההמלצות ותוסיף הקראת טקסטים. אז ציינה המאבחנת שהיא התרשמה שיש קושי נפשי גדול. היועץ אמר שהעניין הרגשי יטופל בשיחה יחד עם המורה המחנכת ואיתי. כמובן שגם המחנכת הדגישה את הקושי הזה. דבר נוסף : אמנם ליאת יושנת מאוחר אבל זה נראה שיש לה קושי רב בריכוז. המאבחנת אמרה שיש לליאת הפרעת קשב וריכוז add ללא היפראקטיביות . (כמו שיש לליאור). אני הייתי בהלם, כי היא לא כתבה את זה באבחון. היא כתבה בעיה בפיצול קשב. היא אמרה שצריך בדיקה נוירולוגית. ופה אני חשבתי לעצמי, : "למה היא לא אמרה לי קודם? למה בזבזנו שנה שלמה מאז ?" בקיצור סוכם על תוספת המלצות, על עזרה רגשית ובנוסף גם עזרה במרכז למידה. חוץ מזה, אני אבדוק אבחון נוסף במסגרת בדיקה נוירולוגית. כמובן התור ארוך. אני יכולה גם להתייעץ עם הפסיכיאטרית של ליאור. הנוירולוג זה אותו אחד שמכיר את הסיפור המשפחתי מליאור והגן. אני מעבירה לו מעבדת שינה של שלי ואני אנסח ואצרף מכתב עדין על בקשה לעזרה בעניין, בגלל הסיפור המשפחתי ובגלל שחלק מהאבחון כבר בוצע. זה יותר קצר. זהו להפעם. אני כולי כועסת !
 

החורזת**

New member
מיכל, המאבחנת אולי פישלה, אבל

סה"כ התרשמתי שהועדה התייחסה ברצינות וברגישות לקשייה של ליאת והם הפגינו רצון כנה לסייע לה ובזה בעצם הושגו המטרות העיקריות, ואפילו הציעו לה עזרה בתחום הרגשי שעל זה לא חשבו קודם ואף יוסיפו לה הקלות נוספות. עכשיו הייתי מציעה לך לפנות אל היועץ בימים הקרובים ולשקול איתו אפשרות להקלות נוספות שלא נכתבו באבחון כמו הקראה וגם לברר איתו האם לדעתו לליאת יהיה קל יותר בבחינות בעל פה ואז לבקש הוספת המלצה גם בקשר לכך. כן בררי איתו האם אפשר לשחרר אותה מערבית, לא במובן של פטור, אלא אולי לבנות לה מערך סיוע על חשבון שעות ערבית, או לפטור אותה מלימוד קריאה וכתיבה של שפה זו. במקביל בררי איתו איך הם מתכוונים לסייע לליאת בתחום הרגשי. שיחה או שתיים עם היועץ וטיפול בתחום החברתי, זה חשוב מאוד, אבל זה לא מספיק. נראה לי שהיא זקוקה לתמיכה יותר מאסיבית בתחום, כשאני מתכוונת לטיפול פסיכו-תרפויטי. (ראי גם תגובתי הקודמת אליך).
 

החורזת**

New member
מיכל, המאבחנת אולי פישלה, אבל

סה"כ התרשמתי שהועדה התייחסה ברצינות וברגישות לקשייה של ליאת והם הפגינו רצון כנה לסייע לה ובזה בעצם הושגו המטרות העיקריות, ואפילו הציעו לה עזרה בתחום הרגשי שעל זה לא חשבו קודם ואף יוסיפו לה הקלות נוספות. עכשיו הייתי מציעה לך לפנות אל היועץ בימים הקרובים ולשקול איתו אפשרות להקלות נוספות שלא נכתבו באבחון כמו הקראה וגם לברר איתו האם לדעתו לליאת יהיה קל יותר בבחינות בעל פה ואז לבקש הוספת המלצה גם בקשר לכך. כן בררי איתו האם אפשר לשחרר אותה מערבית, לא במובן של פטור, אלא אולי לבנות לה מערך סיוע על חשבון שעות ערבית, או לפטור אותה מלימוד קריאה וכתיבה של שפה זו. במקביל בררי איתו איך הם מתכוונים לסייע לליאת בתחום הרגשי. שיחה או שתיים עם היועץ וטיפול בתחום החברתי, זה חשוב מאוד, אבל זה לא מספיק. נראה לי שהיא זקוקה לתמיכה יותר מאסיבית בתחום, כשאני מתכוונת לטיפול פסיכו-תרפויטי. (ראי גם תגובתי הקודמת אליך).
 

מיכל153

New member
המחנכת סיפרה שכבר עכשיו יש למורים

המלצות מעודכנות לגבי הקראה. מה זה מערך סיוע ? אני בכלל לא בטוחה שהיא תרצה ללכת אליו. אולי אם זה יבוא מביה"ס ולא מהצד שלי. חוץ מזה, היא בזמן האחרון עוברת עיסויים לגוף אצל מישהי קרובה לבית שאני הגעתי אליה קודם וליאת התחילה לא מזמן. היא אמרה היום: חבל שלא התחלתי קודם לפני כמה חודשים. היא ככה נרגעת יופי. טיפול תרפויטי - נברר איתה וגם אפשרויות.
 

החורזת**

New member
מערך הסיוע - התכוונתי לעזרה

שתינתן לה בביה"ס בתחום הלימודי. אני לא יודעת מה הוחלט, למשל הקניית אסטרטגיות ללמידה וכו', השעות שתקבל אצל מורת מתי"א. אז לנסות שהשעות הללו תהיינה מקבילות לשעה שהכיתה לומדת ערבית וכך תהיה פטורה מהלימודים.
 
למעלה