המאכלת את הנשמה - חלק 1

המאכלת את הנשמה - חלק 1

"אני חושבת שמשהו קורה בין ולאד וקירה", אמרה ג'ינה במבוכת-מה. ראם הסתכל עליה במבט סתום. "איך יקרה משהו בין השניים האלה?", שאל, "הרי הם שותפים ותו לא. את זוכרת שבהתחלה ולאד בכלל לא רצה אותה בסביבה, נכון?". ג'ינה הפנתה את גבה אל ראם והסתלקה מהחדר אל תוך הלילה שזה-עתה ירד. מאז שהכירה את ולאד, לפני כמעט שבע שנים, רצתה ג'ינה את ולאד לעצמה. הוא הגיע לתחנה בפעם הראשונה, צעיר יפה-תואר, חצי שנה לאחר שהגיעה היא עצמה, צוערת חדשה, מתלמדת, שוליה. היה זה התפקיד השני שלו, והוא לא שם לב לשוליה החדשה שנקרתה על דרכו פעם ועוד פעם, ושוב. לפחות לא בהתחלה. רק לאחר שנתיים וחצי מלאות מפגשים מקריים-לכאורה, הצליחה ג'ינה לתפוס את תשומת ליבו של ולאד. באותו יום היתה מסיבה של כל יושבי התחנה, וג'ינה השתכרה קצת יתר על המידה. ולאד היה זה שתפס אותה ולקח אותה להיכל ההתפכחות. לאחר שיצאה ממצב השכרות, הרגישה ג'ינה מבוכה רבה על-כך שולאד היה זה שראה אותה במצב נורא זה. אך הוא הרגיע אותה, וכך ישבו להם ודיברו שעות באותו יום. מאז היו השניים לידידים טובים. ג'ינה המשיכה ללכת ברחבי התחנה, בלי לשים לב לאן ואיך, שכן הדירוג הגבוה שלה ואומץ הלב שבו נודעה הרשו לה להגיע למקומות בתחנה, שלא רבים היו מעזים להסתובב בהם בשעות החשיכה. הרי זה לא ייתכן, בלתי אפשרי שולאד לא סיפר לה על קירה, למרות ששאלה אותו לא-פעם. יא חשדה מההתחלה בקיומו של קשר בלתי-הגון בין השניים. חבל רק שהאמינה לו שלא-כן הוא המצב. לפני שנתיים בערך, שותפו של ולאד, דורמין, נהרג בפעולה גדולה שנערכה בחלל הפתוח שליד התחנה. הממונים עליהם טענו שהיה מדובר בטעות אנוש, שהאיטום של חליפת החלל לקה בחסר עקב טעות של דורמין עצמו, אבל ולאד מעולם לא האמין לתיאוריה. הוא נהיה מריר מיום ליום, ולא הסכים להצתוות לאף עובד-תחנה אחר, גם לא לצוערים. ג'ינה הצליחה לדובב אותו לדבר באחד מן הימים, אך כל מה שהוציאה ממנו היה את התיאוריה שלו לרצח דורמין על-ידי אחד הממונים המשוחדים שלהם. למרות הכל, למרבה פליאתם של יושבי התחנה, נשאר ולאד בשירות. הממונים הביעו את שביעות רצונם מהמצב, בחיוך לא-מאושר במיוחד. חצי שנה לאחר מות דורמין, ציוותו לולאד, שלא בהסכמתו, את קירה. היא היתה צוערת חדשה, מגזע שהתגלה לא מזמן בפאתי הגלקסיה. היא היתה נמוכה ביותר, שרוכית-משהו, והיתה מצופה במין בד עדין ביותר שקראה לו עור. כל מכה קלה היתה קורעת עור מסוג זה, וג'ינה ריחמה על ולאד שקיבל את השותפה החדשה בתרעומת מובנת. בקירה, מסתבר, היתה טמונה תבונה רבה יותר מאשר ייחסה לה ג'ינה בתחילה. היא השתדלה להתרחק מג'ינה עצמה, וגם מולאד, כשלא היו במשימות. אבל לאחר כמה חודשים, כאשר יצאו אנשי התחנה לבילוי שתייה והנאה על כוכב זאורון הקרוב, גילתה ג'ינה את קירה בין הנוכחים. ולאד שמר את קירה בקרבתו, וכל שאר אנשי התחנה, שנמנעו עד כה להתקרב לקירה, החלו לשאול שאלות בינם לבין עצמם, בעודם מנסים שלא לפגוע ב"שותפה-בובה" של ולאד. ולאד עצמו התעלם ממבטיה הזועמים של ג'ינה, ושקע בשיחה ערה עם קירה במהלך רוב הבילוי. רק כאשר הגיע החלק של הריקודים, השאיר את ה"בובה" בצד וניגש אל ג'ינה, להזמינה לריקוד. "מה קרה, קירה לא רוקדת מספיק טוב בשבילך?", שאלה ג'ינה בארסיות בעודם רוקדים, צמודים אחד לשני. "אני פשוט לא רוצה שהיא תיפגע", ענה ולאד, שלא קלט את הנימה. כמובן, חשבה ג'ינה לעצמה. ולאחר מכן – "מעניין מה הם עושים כשהם לבד, ואיך...". את המחשבה האחרונה סילקה ממוחה במהירות, שכן ולאד הביט בה במבט נוקשה. "על מה חשבת?" שאל. "כלום, סתם תהיתי לי", התחמקה ג'ינה ועזבה אותו באמצע הריקוד. ולאד לא ניסה לעצור אותה. ג'ינה המשיכה לעשות את דרכה במסדרונות החשוכים, יודעת כבר לאן מועדות פניה, למרות שלא רצתה להגיע לשם. לא כך זה היה אמור להסתיים... הרי הכל היה אמור להיות טוב, היא היתה אמורה לקבל את ולאד לעצמה, ולא קירה. מזל, היא חשבה לעצמה, שולאד טיפס בסולם הדרגות המבצעי, בעוד שהיא הגיעה רחוק בדרג המינהלי... אחרת מי יודע מה יכול היה לקרות עכשיו... בסופו של דבר, ג'ינה הרגישה נבגדת למדי. ולאד היה מבלה את זמנו הפנוי לא איתה, כי אם בחברה קירה שלו, ה"בובה". הרי לא באמת אכפת לו ממנה, זה לא יכול להיות, חשבה קירה שוב ושוב, בחוסר הבנה. היא רק בובה. לא הייתי מתפלאת אם אפשר לכבות אותה ולהדליקה מחדש. היא פשוט לא נראית כמו משהו שיכול לחיות! כשאמרה זאת לולאד באחת משיחותיהם, שנהיו נדירות יותר ויותר במהלך תקופת השותפות שלו עם קירה, הוא בהה בה למשך מספר רגעים, עד ששאל "השתגעת לגמרי? קירה היא לא אחת מהמכונות האלה שמדברים עליהן כל הזמן. את פשוט מקנאת שהיא השותפה שלי ולא את!". ג'ינה נשברה, והחלה לצעוק "ברור שאני מקנאת!!! הרי כבר שנים אני רוצה אותך לעצמי, אם לא בתור כל דבר אחר, לפחות בתור שותף, ו... ו..." ולאד אסף אותה בזרועותיו, ליטף את כתפיה ואמר "את יודעת, בדיוק כמוני, שזה לא יכול לקרות. עניין מקצועי, את יודעת". ג'ינה הנהנה, אספה את עצמה מזרועותיו של ולאד והחלה להתרחק ממנו. רק ימים לאחר מכן עלה בדעתה, שהיא שכחה לשאול את ולאד אם אכן קיים "משהו" בינו לבין קירה. ואז, כבר לא העזה לשאול. המפתח האדום פותח את הדלת האחרונה. את זה ג'ינה זכרה מהסיור שלה באתר, לפני שנתיים וחצי. זה היה כאשר קיבלה את הקידום לדרגת מנהלת בכירה באגף הזה של התחנה. אם היא היתה ממשיכה, הקידום הבא שלה, למנהלת איזור שלם, היה מגיע תוך שנה בערך. אבל יש זמן לעבודה ויש זמן ל...דברים אחרים. עכשיו הגיע הזמן הזה. הדלת נפתחת לחדר חשוך וגדול, חדר הבקרה המרכזי. ג'ינה הדליקה את האור והחלה לבחון את הכפתורים הירוקים הרבים שבחדר: "ריאן-מילר; מישל-אניה; עובדיה-מקלין..." ושם זה היה. הכפתור עליו רשומות המילים "קירה-ולאד", הכפתור הירוק הגואל שיחסל את השותפות השנואה עליה, לפחות את החצי הראשון שלה. כמו שקרה עם דורמין. בפעם הקודמת לא גילו אותה, ואם גילו – אף אחד לא טרח לדווח. הפעם היא ידעה שיעלו על עקבותיה ויענישו אותה באשמת ניצול סמכות לרעה, או משהו כזה. היא לחצה על הכפתור, האורות התעמעמו לשבריר שניה, וחזרו לתיקנם. היא כיבתה את האור, נעלה את הדלת והלכה באיטיות בחזרה למשרדה שבמחלקה.
 
חלק 2

כאשר הגיעה למחלקה, שמעה רעש והמולה, ולמרות שידעה כבר מה קרה, העמידה פנים תמימות ושאלה מה קרה. "ולאד.. ולאד וקירה... משהו קרה שם", היתה התשובה המבוהלת מפי אחד הצוערים החדשים. ג'ינה, שציפתה לשמוע רק על מותה של קירה, הרגישה שמשהו עשוי להיות לא בסדר. היא החלה לצעוד במהירות, ואז לרוץ לכיוון ממנו נשמעו הצעקות והרעשים. כשהבינה שהקולות מגיעים ממגוריו של ולאד, הרגישה שרגליה בקושי מצליחות לתמוך בה. היא המשיכה פנימה. בחדר היו עשרות אנשים, שנדחקו וצעקו אחד על השני. ג'ינה פילסה דרך ביניהם, וכשהגיעה לקדמת השורה, חשכו עיניה. ולאד נח על מיטתו בפישוט איברים, ערום ועריה, ומתחתיו התפתלה בקושי קירה עירוה גם כן, מנסה להיחלץ מהמאסה העצומה שמעליה. ולאד לא זז, גם לא כשג'ינה התקרבה אליו וניסתה לדבר עמו. "מה עשיתי?", חשבה ג'ינה, ידיים חזקות מוציאות אותה מהחדר, לא משנה של מי. לא היה לה אכפת. היא החלה ללכת שוב לכיוון המפלס התחתון, אל החדר עם המפתח האדום והכפתורים הרבים. היא צעדה, מהר ומהר יותר, והחלה לרוץ במהירות בעודה מקללת את עצמה ואת קירה ומנסה להבין מה השתבש. בחדר של המפתח האדום הכל היה כרגיל. שקט. חושך. ג'ינה הדליקה את האור, מצאה במהירות את הכפתור ולחצה עליו שנית. בחזרתה למחלקה, הכל נשאר כשהיה, פרט לעובדה שהצליחו לחלץ את קירה מתחת לגוש המאסה שהיה פעם ולאד, וכעת טיפלו בפצעיה וברגליה, שנמעכו מתחת 400 קילו של מתכת. "לכי לנוח, ג'ינה", שמעה את קולם של כמה אנשי המדור, חבריה וחברותיה לעבודה, שידעו שהיא נפגעה מהעניין, למרות שלא ניחשו בדיוק עד כמה ומדוע. "כן, אולי כדאי באמת", היא מלמלה בחולשה והחלה ספק לצעוד ספק למעוד לעבר מגוריה. אך בדרך, עלה במוחה רעיון אחר. היא שינתה את הכיוון לעבר החדר של המפתח האדום, בפעם השלישית באותו יום. תשושה ואומללה פתחה ג'ינה את החדר בשלישית, הדליקה את האורות והביטה סביב. כן, הכפתורים נשארו במקומם, אורות קטנים הבהבו על הקירות, וג'ינה הביטה. היא חיפשה משהו, ובסופו של דבר, אכן מצאה אותו. הכפתורים הכחולים, אלה שעליהם היו רשומים שמות יחידים בלבד, ולא שמות של צוותים. השמות של הדרג המנהלי. אם תפתח ג'ינה את המכסה שמגן על הכפתורים הכחולים, תישמע אזעקה ויגיעו לכאן תוך דקות ספורות בשביל לעצור אותה ולהרגה. אבל ג'ינה לא תיכננה לתת להם להספיק להגיע אליה. היא מצאה בעיניה את הכפתור הכחול עליו רשומה המילה "ג'ינה", והביטה בו במשך דקות מספר. הכפתור נשאר שם, אדיש לכל מחשבותיה, געגועיה, ייסוריה. "ולאד, אני מצטערת", אמרה ג'ינה בקול לחלל החדר. "אהבתי אותך ועשיתי טעות. מעולם לא התכוונתי ל... מעולם לא חשבתי ש... אבל אם אתה כזה, זה אומר שגם אני. וזה נכון. מעולם לא היינו... חיים במלוא מובן המילה. אבל אהבתי אותך יותר ממה שיכלתי לסבול, וקירה... רציתי שהיא תהיה זו ש... תפסיק לתפקד. לא ידעתי, ולאד, אני מצטערת..." ג'ינה נשברה והחלה לבכות. מחוץ לחדר החלו להישמע קולות. הם מתקרבים, ג'ינה ידעה, ואין לה הרבה זמן. הרי זה מתבקש שכשרובוט מפסיק לעבוד, יגיעו לכאן לבדוק מה קרה. באיזו קלות החלה לחשוב על ולאד כעל רובוט, הרהרה לעצמה בכאב, ובאיזו קלות החלה לחשוב כך על עצמה. הקולות החלו להתגבר, וג'ינה ניערה עצמה מהמחשבות. היא ידעה היטב מה יעשו לה אם ימצאו אותה כאן. זאת תהיה עילה מיידית להשבתה, דבר שהיא לא יכלה לשאת. היא לא תיתן להם את העונג שבהריגתה. היא הגיעה למכסה שמנע ממנה לגעת בכפתורים הכחולים. בידיים רועדות ניסתה, ולבסוף גם הצליחה, לתקוע את המפתח בחור המנעול ולסובב אותו. המכסה נפתח, וכך גם הדלת של החדר. פנימה נכנסו אנשים-רובוטים, בדיוק כמוה, אבל מהדרג המבצעי. היא זיהתה חלק מהם, והם זיהו אותה. "ג'ינה?", שאל אחד מהם בתדהמה, אך כל השאר החלו להתקרב, ממלאים אחר הפקודות שניתנו להם. במהירות מצאה ג'ינה את הכפתור הכחול עליו היה רשום שמה. הדבר האחרון שראתה היה את הרובוטים האחרים מתקרבים אליה, אך לא מספיקים להגיע. לאחר מכן – חושך. קירה הוחזרה לכוכב-הבית שלה בכיסא גלגלים. היא קיבלה כבר את העובדה שכך יתנהלו חייה מעתה ועד הסוף. הזמן שלה לבכות, עליה, על ולאד, על ג'ינה, עבר לפני שבועות. ועכשיו, כל מה שנשאר לה הוא לזכור את ולאד, אהובה המתכתי, שהיה בשבילה חי יותר מכל יצור בעל נשמה, ואת ג'ינה, שהוכיחה לה שהקנאה היא דבר אוניברסלי המשותף לבעלי הרגשות באשר הם, ושילמה על כך בחייה. ובחייו. ובחייה של קירה. הספינה נחתה על-פני הכוכב, ומשפחתה של קירה קיבלה את פניה בחזרה, שמחים לראותה, אך המומים מהפרשייה בה הסתבכה, וכואבים את כאבה. התחנה המשיכה לפעול, אך מאז ועד היום לא נראו בה יותר יצורים חיים, אלא רובוטים בלבד, רובוטים שהאמינו שהם-הם היצורים החיים, ולא האחרים. וקירה? גם היא המשיכה לחיות. לא באושר ועושר, אבל האושר הוא רק חלום רחוק. והחיים המשיכו.
 

N Y

New member
כמה בעיות:

א. את מרצה המון. הקורא נאלץ להתמודד עם גושים גדולים של היסטוריה לא מעוכלת של הגיבורים, היסטוריה שחלק גדול ממנה לא ממש רלוונטי לסיפור. איך תעבירי את המידע החשוב בכל זאת? במינון נמוך יותר ומתוך פעולות ומחשבות של הגיבורים. כעקרון, לכל דבר שאת כותבת, לכל פרט שאת מספקת, צריכה להיות סיבה ברורה ומוצקה. אם אין - היאורה השליכיהו. ב. "מעולם לא היינו... חיים במלוא מובן המילה". למה? מדוע רובוטים תבוניים ובעלי רגשות אינם "חיים"? ואפילו אם לא - מדוע *הם* יחשבו כך? ג. הרובוטים שלך דומים מדי בהתנהגותם לבני אדם. הדוגמה הבולטת ביותר היא ריתוק הגיבורה לכיסא הגלגלים. תקלה רובוטית שכזו ניתן לתקן, מן הסתם, בעזרת מברג, מלחם והרבה מצב רוח טוב. רובוטים אולי "חיים", אבל הם לא בני אדם. כדאי להדגיש דוקא את השונות, ביחוד בהתחלה, כאשר הקורא עדיין לא יודע במה מדובר. ד. אשה בשר ודם צריכה ללקות נואשות בשכלה לפני שתכניס את עצמה מרצונה החופשי אל מתחת למשהו ששוקל 400 ק"ג, חביב ככל שיהיה. נושא האהבה הבין-מגזרית לא אמין כאן באופן כללי - חסרים מעט פרטים שיבהירו לנו איך יכולה אשה להתאהב ברובוט שאינו ממש דומה לבן אנוש (זאת אני יודע כי ציינת את עניין העור השונה של האשה). ה. סיום הסיפור ("מאז ועד היום לא נראו בה יותר יצורים חיים" וכו') מאכיל את הקורא בכפית, וחבל. הרי הבנו את הרעיון גם קודם. כללית: אל תחזרי על מה שכבר הובן, אל תציגי רעיונות פעמיים (אלא אם כן ההצגה השניה מחדשת משהו, מה שלא קורה כאן). ו. דרושה חלוקה ברורה לפסקאות (ואם זו בעיה בהעתקת Word לפורום, אין לך ברירה אלא לעבור על ההעתקה לפני הפרסום ולוודא פסקאות). בסיום, למשל: "ושילמה על כך בחייה. ובחייו. ובחייה של קירה." <עבור פסקה> "הספינה נחתה על פני הכוכב"... (אגב, כוכב הוא Star, כלומר שמש, לעומת כוכב לכת = פלנטה = Planet. בעיה אחרת במשפט הנ"ל היא עמימות המיקום - *איזה* כוכב לכת?) ז.הו להיום.
 
כמה פתרונות והרבה תודה

א. ה"היסטוריה הלא מעוכלת" היא תכלס חלק מהעלילה. הייתי יכולה לשים את כל ה"עבר" בגוש אחד ואת כל ה"הווה" בגוש אחר, וזה היה יוצר עלילה חלקה ונחמדה, וכרונולוגית. אני פשוט מוצאת את זה יותר נחמד ככה, אבל אפשר לנסות אחרת. כך יהיה מדובר בסיפור עצמו ולא ב"היסטוריה לא מעוכלת", לפי דעתך. ב. המשפט "מעולם לא היינו... חיים", נאמר רק לאחר שג'ינה מגלה ששניהם היו רובוטים בעצם. כאלה שאפשר לכבות מרחוק בהינף יד. לפני-כן אתה יכול לראות שהם כן היו חיים, או לפחות ראו עצמם כך. ג. הגיבורה שרותקה לכיסא הגלגלים היתה קירה, היצור החי (אדם, אולי. לא סגורה על זה), לא הרובוט. היא הגיבורה הפצועה, ואכן זאת השונות המדוברת. ד. מה ששוקל 400 ק"ג וגבוה יותר מאישה, לאו דווקא לא ניתן להתאהבות מצד אישה. אח בחורה בגובה 1.50, ותגרום לה להתאהב בשחקן כדורסל בגובה 2.1 מטרים. הרי זה לא משנה כמה הוא שוקל, היא עדיין תאהב אותו. ו-400 ק"ג זה בגלל המתכת, ולא בגלל המראה של ולאד. ושוב, עור שונה אינו חשוב לעיתים. ציינתי, לדעתי, שולאד היה טיפוס חביב, מהרגע שבו הצליחה ג'ינה לתפוס את תשומת ליבו. את סיפור האהבה בין ג'ון שרידן לדלן ב"בבילון 5" הצלחת להבין? במה זה שונה? ה. צודק. יאללה, נלקח לצומי וטופל כיאות (אולי). ו. כמה אנטרים צריך בשביל לסמן פיסקה? ונכון, שכחתי מכוכב-לכת. אגב, למה זה משנה איזה כוכב לכת זה בדיוק? השם ישנה משהו? ז.ה הכל? חשבתי שיהיה עוד. המון תודה
 

N Y

New member
המשך:

א. הבעיה היא לא החלוקה, אלא *הכמות*. יש כאן המון "לפני שנתיים בערך נהרג בלה בלה בלה בלה בלה", "בסופו של דבר ג'ינה הרגישה נבגדת למדי בלה בלה בלה" - אלה תיאורים תמציתיים של התרחשויות בזמן עבר שלא גורמות לעניין ממשי וניתנות בתמצות יתר מחד ובכמות יתר מאידך. הקורא לא יכול להסיק שום דבר - הכל ניתן לו בכפית - היסטוריה, מניעים, רגשות - הכל נכתב פשוטו כמשמעו. על הרבה מזה אפשר לוותר (למעשה, אפשר להתחיל את הסיפור מסביבות האמצע ללא בעיה מיוחדת, תוך שינויים מינוריים בטקסט הקיים) ואת השאר צריך להעביר באופן פחות בוטה. ב. שמעי, את יכולה לכבות אותי מרחוק בהינף יד. עם אקדח, נכון, אבל מה ההבדל בין מכשיר טכנולוגי אחד לאחר (בהנחה שאת הרובוט את יכולה לכבות בעזרת שלט כלשהו)? מדוע זה גורם לרובוטים להיות פחות "חיים"? ג. הו, נכון. לא שמתי לב. טעות שלי. ד. 400 ק"ג זה כמעט חצי טון. כדי שמשהו במימדי אדם ישקול 400 ק"ג צריך המון המון חומר. עור ממתכת לא יספיק. פרט לכך, יש ההבדל הפיסי בין אדם לרובוט לא אורגני גדול הרבה יותר (בכמה סדרי גודל) מאשר ההבדל בין אדם לחייזר דמוי אדם כלשהו. את צריכה לתת סיבה *ממש* טובה להתאהבות המשונה הנ"ל ("חביב" לא מספיק), אחרת אפ'חד לא יאמין לך. ה. יופי. ו. אצלי - אחד. במקרים מסוימים אולי תרצי לשים רווח בין כמה גושי טקסט - בין הפתיחה לאמצע ובין האמצע לסיום, למשל. ז. כוכב לכת: לא ממש משה איזה כוכב לכת זה, אבל אזכור כוכב לכת סתם כך ללא סיבה פוגע באמינות. מדוע לא "הספינה נחתה בעיר מגוריה של קירה" או "הספינה נחתה ליד בית הוריה של קירה" או "הספינה נחתה בנמל החלל" או אפילו "בנמל החלל חיכו לה הוריה", בלי לאזכר שום ספינה (שממילא אין לה כל תפקיד וחשיבות)?
 
תיקונים

א. מה ז"א "אפשר להתחיל את הסיפור מהאמצע"? תגדיר קטע בבקשה. ב. טופל, נערך והוסף. ג. קורה, זה בסדר. ד. לא אמרתי שהרובוט היה גדול בהרבה. כוונתי היא שקירה היתה משהו כמו 1.50, והרובוט קצת יותר מ-2 מטר. לפי ההשוואה שלי בין בנות נמוכות ושחקני כדורסל, זה עדיין פרופורציונלי בקנה-מידה אנושי. סיבות - נראה טוב, גם בקנה-המידה האנושי (למה שהרובוטים יהיו לא אנושיים? על דאניל אוליבאו לא שמעת??), נחמד וחוצמזה, הוא אחד מהגברים שקירה רואה הכי הרבה. השותף שלה, קולגה, ידיד... ושוב לעניין המשקל: 2 מטר שחקן כדורסל, כמה הוא שוקל? מעל 100, אני מניחהף במיוחד אם יש לו שרירים "טובים". אישית, אם הייתי במקום קירה, גם אני לא הייתי שמה את עצמי מתחת ל-400 (300, בוא נגיד) ק"ג, בידיעה. אבל מצד שני, אם חבר שלי היה שחקן כדורסל והיה שוקל 100 ק"ג, לא הייתי מסכימה לשכב איתו בסופו של דבר? ואם הוא היה מתפגר באמצע, אז כן, הייתי תקיעה מתחת ל-100 קילו עליי. על אותו משקל. ז. אתה ציני?
 

N Y

New member
אם כן:

א. אין לי קטע מוגדר, אבל אפשר, עלילתית, להתחיל מסביבות החלק השני תוך אזכור זהיר של נתונים חשובים מאד מהחלק הראשון. הבעיה העיקרית היא, שוב, האכלה בכפית של הקורא במשך קטעים ארוכים. היא הרגישה ככה, ואז היא הרגישה ככה, ואז היא החליטה ככה, ואז היא עשתה ככה, ואחר כך היא הרגישה ככה, וככה וככה וככה, ואז ככה. אבל חומה, מה לעשות, לא בונים ככה...
ד. שמעתי על דאניל אוליבאו, אבל אני לא בטוח שאת זוכרת אותו היטב. דאניל נראה בדיוק, אבל *בדיוק* כמו בן אדם, עם עור של בן אדם, פנים של בן אדם, שיער, The Works. הרובוט שלך, לפחות כפי שתואר, הוא בעל עור *מתכת*. קירה היתה יכולה, באותה מדה, להתאהב בתנור מטבח. ה. משקל: יש הבדל גדול מאד בין מאה ק"ג ל-400. כדי להגיע ל-400 ולהשאר במימדים אנושיים, הרובוט צריך להיות *מלא* מתכת (להבדיל מעור סתם). זה גם לא מעשי כל כך, כי בדרך כלל תכנון מוצר הנדסי ישאף למינימום מסה. פרט לכך: לשכב עם מישהו ששוקל פי שתיים ממך זה אפשרי. לשכב עם מישהו ששוקל פי *שמונה* ממך - אין על מה לדבר, אלא אם כן תתני הסבר *משכנע* בגוף הסיפור. ז. אני אמנם נוטה להיות ציני לעתים, אך לא במקרה זה. לו הייתי מנסה להיות ציני כאן, סביר להניח שלא היה מתעורר כל ספק בכך. הערה נוספת, כללית: כאשר כותבים סיפור, הצדק לא צריך להעשות אלא גם *להראות*. גם אם כל הפרטים הטכניים נכונים, עדיין מוטלת על המחבר החובה ליצור *אמינות* כדי לשכנע את הקורא ב"אמיתות" המעשה, כביכול.
 

Yuli Gama

New member
סיפור יפה

אהבתי את הרעיון של תחנה המאוישת עלידי מכונות, שלא יודעות על כך שהן מכונות. ניטפוקים: א- מסכימה עם ניר לחלוטין. 400 ק"ג זה כבר יותר מדי. חוץ מזה, צריך ממש להתאמץ כדי להכניס ציוד כו רב לגוף הקטן יחסית. למה שלא תקטיני בחצי, נגיד? אז יהיה הרבה יותר אמין. ב- לא ראיתי שום בעיה עם כך שהחיזרית התאהבה בו. יש התאהבות בין גזעים שונים. זה לא טבעי, אבל זה קורא, ולא מעט (גם אצל בני האדם). זה גם קורא מספיק במד"ב בשביל לא להיראות מוזר מדי. ג- לפי הסיפור לא הבנתי אם הם כולם ניראים כמו בני אנוש, או שהם ניראים כמו מכונות ודווקה היא נראת כמו בן אנוש? ד- ה"עזיבות" של הגיבורה את החדר ניראו לא ממש טבעיות. היא עושה את היציאה הדרמתית פעמיים, ופעמיים לא הבנתי בידיוק למה. ה- יש יותר מדי חזרה על כמה היא קינתה, ממש גובל בדחיפה עם הכפית בכוח לפה. אני חושבת שזה הדבר היחיד שממש הציק לי. את פשות חזרת על זה יותר מדי פמיים. ו- אהבתי את הפעם האחרונה שלה בחדר המכונות, את ההבנה שלה שכולם הם בעצם מכונות. אבל רצת יותר מדי מהר על החלק הזה. ההסקה נאמרה לנו במילים ולא עלידי רמזים שהדמות מגיע לפיהם למסכנה. נירא לי שאם תראי לנו מה שהדמות ראתה, נוכל להגיע למסכנה הזאת לבד, בלי שתומרי לנו. תת סעיף :) - אם יש כפתור לפי צוותים, כאשר היא לחצה עליו בפעם האחרונה, בשביל להרוג את השותף שלו, זה היה אמור להשביט גם אותו. בגדול, אהבתי את הסיפור ואת הרעיון ואת הסוף. שמחה לראות אותך אצלנו בפורום
 
????

"יש התאהבות בין גזעים שונים. זה לא טבעי, אבל זה קורא, ולא מעט (גם אצל בני האדם)" כנראה שאני צריך להתחיל להגיע לכנסים זה נשמע מעניין ;) בנימה קצת יותר רצינית, לא נראה לי שאפשר להחיל את המושג אהבה על חיות ובכל מה שקשור לבני אדם מבחינה "מינית" אנו גזע אחד (כולם יכולים להביא לעולם ילדים "פוריים" עם כולם) ובטח לא הייתי אומר שיש משהו לא טבעי בהתאהבות בין גזעים אנושיים שונים. במדע בדיוני זה ללא ספק נושא פופולרי, אבל לצורכי אמינות הגזעים המעורבים צריכים להיות מספיק קרובים זה לזה. בסיפור אין ממש תאור פיזי של המעורבים מלבד הציון שהם לא יכולים לרקוד מבלי להסתכן בקריעת העור - מן הסתם זה לא פוסל סקס קיפודי - לאט, לאט ובזהירות.
 

Yuli Gama

New member
מין בין גזעי

קיפודים :)?? ליחסיפ בין גזעים חשבתי יותר על נרקיסיזם, זאופוליה (או איך שלא כותבים את זה), תסביכי אדיפוס ואלקטרה וכדומה. התכוונתי יותר ליחסים שהם לא "טבעים" לרוב החברה, אבל הקיימים לא מעט. בן אדם יכול להתאהב בקול של בן אדם, בתמונה, בדמות, בפסל, בזהות, בדמות רשת, בהרבה מאוד דברים בלי שבכלל יתכן קשר פיזי בין השניים. זה קורא כל הזמן. זה לא ממש אהבה בריאה, ולא הכי פופולרית בחברה האנושית, אבל גם לא כזאת יוצאית דופן. אם המנטליות דומה בין הגזעים, כלומר היא יכלה לפתח אהבה אפלטונית כלפיו, ואם הפיזיולוגיה שלהם מספיק דומה (ביצה, את חיבת להזכיר את העניין הזה, או לפחות לרמוז עליו) אז למה שלא יתפתח ביניהם קשר שכזה? הוא יתפס כ"סוטה", כ"שונה", כ"מעווות" אבל זה לא דברים שיעצרו קשר של אהבה. עוד רעיון קטן. האם יתכן שקירה ובני עמה, הם לא אחרים מאשר בני אדם??? אם לא הקטע שבו הזכרת שגילו אותם בקצה אחר של היקום, נישמע לי כאילו ששלחו אותה לתחנה לעבוד בין הרובוטים. רובוטים שחושבים שהם חיים, ובעלי גזע ניפרד, ובעצם רואים בה בת דמות דומה פיזית להם, אבל גם שונה. אם הרובוטים באמת נעשו בדמות בני האדם, עם קצת שינויים פיזיים, כמו נגיד עור ממתכת, משקל ונתונים פיזיים קצת שונים, אז הכל מקבל נקודת מבט קצת שונה. אז הקשר הפיזי ביניהם הוא הגיוני יותר, וגם עניין ההתאהבות. (כן ניר, אין שום דבר בלהתאהב ברובוט, אם הוא מספיק אנושי) (אז גם מובן התיאור שלהם לעורה, אור אנושי הניקרא בקלות, והחלש בהרבה משלהם) עניין המשקל, הכל יחסי. השאלה כמה היא שוקלת. אם הוא שוקל 250, והיא נגיד 70, אז יחסים ביניהם ניראים לי לא כו לא מציותים. כן, אולי באמת קיפודי, בזהירות ובעדינות (וגם לא תמיד היא צריכה להיות הזאת "שנמחצת" מלמטה
)
 
במקרה היא היתה למטה, אז מה? ../images/Emo2.gif

גם אם קירה ובני מינה אינם בני-אדם או דמויי-אדם, זה לא נורא. מי טען שהרובוטים כן? ואולי קירה היא מגזע בעל חמש רגליים וקרן במקום זנב, אבל גם הרובוטים נראים דומים לזה? בכל הסיפור לא ציינתי מראה. למען האמת, קירה היתה אמורה להיות בת-אדם לפי ההשקפה הראשונית שלי בעת הכתיבה, והרובוטים היו אמורים להיות דמויי-אדם במידה רבה גם הם (אולי צבעים שונים, גבהים קצת שונים, חומרים שונים...), אבל כשאני חושבת על זה עכשיו - מה אם באמת מדובר בלא-אדם? בנוגע למשקל - חבר שלי נותן כדוגמה את הנרי השמיני, שהיה שמן וגדול (ובמקרה גם מלך, אז מה...), והיו לו לא אישה אחת, אלא שמונה (בגלל זה קראו לו הנרי השמיני???), למרות שאני זוכרת שהיו לו רק שש... אני בטוחה שהן לא היו שמנות, לפחות לא כמו הנרי... ועדיין הן קיבלו עליהן את "נטל המשקל", כמדומני. אז אם בחורה ששוקלת 50 קילו שוכבת עם איש שמן וגבוה שבמקרה שוקל איזה 130 או 150 קילו, מבחירתה האישית (למרות שאישית אני לא מדמיינת את זה וגם לא מעזה לנסות, יש בחורות עם גחמות. מי יודע?
), זה לא מציאותי פתאום? היי, אבא שלי שוקל יותר מפי-2 מאמא שלי, ו... טוב, לא מרחיקים יותר. point given (אויש, לא רוצה להמשיך לחשוב על זה!!!!!!!!!!!!!!) ביצה ברוח שטות.
 
עוד

א. טוף, צריך לנהל על זה דיון קצת יותר "חי" בהמשך. מובן לי העיקרון, אבל קצת ספציפיות לא תזיק כאן. ב. מעולם לא ציינתי שהרובוטים שלי הם בעלי עור מתכתי. תשווה לסיפור. הרי לפחות בהתחלה ניתן להסיק שג'ינה וולאד הם גזע חייזרים, או אפילו בני-אדם לצורך המקרה. קירה היא רק שונה מהם. ג. 250 ק"ג נשמע הגיוני יותר? כל השאר - שוב, דורש דיון חי.
 
למעלה