הרשות לעסקים
New member
המאמר היומי-התמודדות עם מיתון
מדי יום נפרסם פה מאמר\כתבה ליזמים ולבעלי עסקים. והיום- התמודדות עם מיתון\צביקה רובינשטיין צמצום וקפדנות החוק הראשון בהישרדות, לדבריהם, הוא הורדת נקודת האיזון של העסק. לשם כך, יש לצמצם באופן מיידי את ההוצאות הקבועות. בנוסף, יש לתכנן בצורה היעילה ביותר את המלאי, עד הפריט האחרון, תוך צמצום מלאים "עד יעבור זעם". צמצום ההוצאות ניתן לביצוע, תוך הקפדה על הצעדים הבאים: * בניית תקציב רבעוני והקפדה מלאה על ביצועו. * תכנון זמנים קפדני ומדויק, למניעת בזבוז שעות עבודה ונסיעות מיותרות. * בדיקת מערכת כוח האדם בעסק, ובחינת האפשרות להשתמש בקבלני משנה. * בדיקת כדאיותם של קווי יצור, קווי חלוקה או פעילויות אחרות של העסק. * מיון קפדני של ספקים ולקוחות, תוך בדיקת כל המשתנים הרלוונטיים. את כל הפעולות הללו יש לקיים תוך ביצוע ניתוח פעילות יומי ושבועי, שיאפשר לבעל העסק לקבל החלטות מהירות וללא פשרות. את ההחלטות יש לקבל תוך אבחנה בין עיקר לטפל. בעתות שכאלה, אין לקבל החלטות לשלבים עתידיים, אלא להתמקד בעתיד הקרוב ולקבל החלטות פשוטות ויעילות. בנוסף, ממליצים היועצים לשמור על גישה אופטימית, שכן קבלת החלטות מתוך פסימיות מאופיינת בגישה מתגוננת, ועלולה לפגוע ביעדי העסק לטווח הארוך. תשומת לב מירבית נדרשת בתחום הפיננסי. לדברי היועצים, על בעל העסק לאסוף ולמיין מידע אודות תגובות של המתחרים, שינויי מחירים, טכנולוגיות חדשות וכו´ בעזרת רואה החשבון ניתן לבחון מחדש את ההוצאות המוכרות לצרכי מס, לאור השינויים במצב הבטחוני. את התכניות הפיננסיות כדאי להציג בפני הבנקאי, לעדכן אותו במתרחש ולשפר את מבנה האשראי, כדי שזה יהיה בריא יותר. כחלק מהניסיון לחיסכון מומלץ גם לדרוש מתן הנחות בעמלות. כדאי גם לפתוח חשבון בבנק נוסף, כדי לעודד את התחרות בין הבנקים ולהיערך בצורה מתאימה, במקרה וחלילה יווצר מצב של חשבון בנק מוגבל. סוגייה פיננסית חשובה ביותר, הזוכה למשנה חשיבות נוכח ההאטה בפעילות, היא סוגיית הגבייה. יש לחזור ולקדם את הגבייה באופן אפקטיבי. שיווק אופטימי את האופטימיות יש ליישם גם בתחום השיווק. יש לזכור, קודם כל, כי לקוח המקבל בבית העסק בסבר פנים יפות, יהיה מעוניין לחזור לאותו מקום בעל רוח "חיובית". אך את הגישה המכבדת יש לאמץ לא רק כלפי לקוחות, אלא גם כלפי עובדים, פועלים וספקים. לדברי היועצים, על בעל העסק לזכור, כי כל הגורמים הללו יאפשרו את המשך תפקודו גם בעתיד. בנוסף, יש לנקוט בתחום השיווקי בגישות חדשניות, גם אם לא היו מקובלות בבית העסק קודם לכן. באופן עקרוני, כדאי לזכור, כי עדיף לצאת אל הלקוח, ולא להמתין לבואו אל בית העסק. לפיכך, יש לנתח ולהגדיר מחדש את היתרונות היחסיים של העסק, לפנות באופן ממוקד אל לקוחות קיימים ורצוי להגיע אליהם באופן אישי. במקרים מסוימים, ניתן לבחור בשיטה של פנייה מדלת לדלת. במקרים אחרים אפשר לבחור בקיום ערבי קניות, המשולבים במפגש חברתי, בבתי הלקוחות. אפשר גם להישען במידה רבה יותר על אמצעי התקשורת (טלפונים, אינטרנט וכו´), כדי לקבל הזמנות מהלקוחות. תחום השיווק יכול להיבנות גם משיתוף פעולה עם עסקים, המתמקדים בתחומים משלימים. שיתוף פעולה כזה יכול להיות יעיל, לדוגמה, בארגון ירידים, תערוכות ומצגות, באתרים הסמוכים אל בתי הלקוחות. במידת האפשר, כדאי לבדוק את הפנייה לקבוצות קונים גדולות, דוגמת ועדי עובדים, סניפי בנקים, קופות חולים וכו´. באופן בסיסי יש לזכור, כי במיוחד בתקופה כזו, יש לגלות נכונות לשינויים בצרכים של הלקוחות ולסייע בפתרון הצרכים הללו באמצעות חשיבה יוצרת, מוצרים חדשים ואריזה מתאימה של אותם שירותים. * צביקה רובינשטיין הוא מנהל מט"י נתניה
מדי יום נפרסם פה מאמר\כתבה ליזמים ולבעלי עסקים. והיום- התמודדות עם מיתון\צביקה רובינשטיין צמצום וקפדנות החוק הראשון בהישרדות, לדבריהם, הוא הורדת נקודת האיזון של העסק. לשם כך, יש לצמצם באופן מיידי את ההוצאות הקבועות. בנוסף, יש לתכנן בצורה היעילה ביותר את המלאי, עד הפריט האחרון, תוך צמצום מלאים "עד יעבור זעם". צמצום ההוצאות ניתן לביצוע, תוך הקפדה על הצעדים הבאים: * בניית תקציב רבעוני והקפדה מלאה על ביצועו. * תכנון זמנים קפדני ומדויק, למניעת בזבוז שעות עבודה ונסיעות מיותרות. * בדיקת מערכת כוח האדם בעסק, ובחינת האפשרות להשתמש בקבלני משנה. * בדיקת כדאיותם של קווי יצור, קווי חלוקה או פעילויות אחרות של העסק. * מיון קפדני של ספקים ולקוחות, תוך בדיקת כל המשתנים הרלוונטיים. את כל הפעולות הללו יש לקיים תוך ביצוע ניתוח פעילות יומי ושבועי, שיאפשר לבעל העסק לקבל החלטות מהירות וללא פשרות. את ההחלטות יש לקבל תוך אבחנה בין עיקר לטפל. בעתות שכאלה, אין לקבל החלטות לשלבים עתידיים, אלא להתמקד בעתיד הקרוב ולקבל החלטות פשוטות ויעילות. בנוסף, ממליצים היועצים לשמור על גישה אופטימית, שכן קבלת החלטות מתוך פסימיות מאופיינת בגישה מתגוננת, ועלולה לפגוע ביעדי העסק לטווח הארוך. תשומת לב מירבית נדרשת בתחום הפיננסי. לדברי היועצים, על בעל העסק לאסוף ולמיין מידע אודות תגובות של המתחרים, שינויי מחירים, טכנולוגיות חדשות וכו´ בעזרת רואה החשבון ניתן לבחון מחדש את ההוצאות המוכרות לצרכי מס, לאור השינויים במצב הבטחוני. את התכניות הפיננסיות כדאי להציג בפני הבנקאי, לעדכן אותו במתרחש ולשפר את מבנה האשראי, כדי שזה יהיה בריא יותר. כחלק מהניסיון לחיסכון מומלץ גם לדרוש מתן הנחות בעמלות. כדאי גם לפתוח חשבון בבנק נוסף, כדי לעודד את התחרות בין הבנקים ולהיערך בצורה מתאימה, במקרה וחלילה יווצר מצב של חשבון בנק מוגבל. סוגייה פיננסית חשובה ביותר, הזוכה למשנה חשיבות נוכח ההאטה בפעילות, היא סוגיית הגבייה. יש לחזור ולקדם את הגבייה באופן אפקטיבי. שיווק אופטימי את האופטימיות יש ליישם גם בתחום השיווק. יש לזכור, קודם כל, כי לקוח המקבל בבית העסק בסבר פנים יפות, יהיה מעוניין לחזור לאותו מקום בעל רוח "חיובית". אך את הגישה המכבדת יש לאמץ לא רק כלפי לקוחות, אלא גם כלפי עובדים, פועלים וספקים. לדברי היועצים, על בעל העסק לזכור, כי כל הגורמים הללו יאפשרו את המשך תפקודו גם בעתיד. בנוסף, יש לנקוט בתחום השיווקי בגישות חדשניות, גם אם לא היו מקובלות בבית העסק קודם לכן. באופן עקרוני, כדאי לזכור, כי עדיף לצאת אל הלקוח, ולא להמתין לבואו אל בית העסק. לפיכך, יש לנתח ולהגדיר מחדש את היתרונות היחסיים של העסק, לפנות באופן ממוקד אל לקוחות קיימים ורצוי להגיע אליהם באופן אישי. במקרים מסוימים, ניתן לבחור בשיטה של פנייה מדלת לדלת. במקרים אחרים אפשר לבחור בקיום ערבי קניות, המשולבים במפגש חברתי, בבתי הלקוחות. אפשר גם להישען במידה רבה יותר על אמצעי התקשורת (טלפונים, אינטרנט וכו´), כדי לקבל הזמנות מהלקוחות. תחום השיווק יכול להיבנות גם משיתוף פעולה עם עסקים, המתמקדים בתחומים משלימים. שיתוף פעולה כזה יכול להיות יעיל, לדוגמה, בארגון ירידים, תערוכות ומצגות, באתרים הסמוכים אל בתי הלקוחות. במידת האפשר, כדאי לבדוק את הפנייה לקבוצות קונים גדולות, דוגמת ועדי עובדים, סניפי בנקים, קופות חולים וכו´. באופן בסיסי יש לזכור, כי במיוחד בתקופה כזו, יש לגלות נכונות לשינויים בצרכים של הלקוחות ולסייע בפתרון הצרכים הללו באמצעות חשיבה יוצרת, מוצרים חדשים ואריזה מתאימה של אותם שירותים. * צביקה רובינשטיין הוא מנהל מט"י נתניה