המבוגר מתוסכל הוא הילד הסובל

no-a-m

New member
המבוגר מתוסכל הוא הילד הסובל

ממחקרים וכן מנסיוני רב השנים בעבודה בקליניקה עם ילדים ומבוגרים עם הפרעות התפתחותיות : לקויי למידה הפרעות קשב, כאשר הטיפול הוא הוליסטי המשלב מיומניות גופניות, תנועיות, וקוגניטיבות התוצאות הן מבטיחות, יחד עם זה הקליניקה מראה שהרבה מאוד מהמטופלים המגיעים לקליניקה שהם אינם מרוצים, אינם מאושרים, אינם ממצים את הפוטנציאל שלהם, מעבירים את חיהם בתסכול וכעס, מתברר שחלק גדול מאותם המקרים הם מבוגרים שכילדים לא זיהו את לקויי הלמידה ואת הפרעת הקשב ממנה סבלו בשעתו. והם עדיין סובלים. ממליצה בחום : אל תהססו להפנות את ילדיכם לטיפול באם הינו מגלה סימנים של הפרעות קשב או לקוי למידה. הטיפול בילדים הוא יחסית קצר ומבטיח ויש באפשרותכם לחסוך להם הרבה סבל.
 

m_katzmann

New member
ולכן דיסלקציה היא בעיה רגשית קודםכל

אני חייבת לאשר כל מילה שנכתבה כאן. דיסלקציה לא פתורה הופכת לבעיה לעשות לא רק את הלמידה אלא גם את החיים. וכאן אנחנו באמת מגיעים לשורש הבעיה _ דיסלקציה היא קודם כל על רקע רגשי גם אם הגורם הראשוני לה הוא ביולוגי למשל. הסיבה הביולוגית היא לא זאת שמונעת מהילד מללמוד. הסיבה הרגשית היא זו שמקשה על הלמידה. והעובדה גם נערים שבסופו של דבר הצליחו לעבור בגרויות ואפילו בהצלחה - צלקות הלמידה ילוו אותם לתוך חייהם הפרטים, ימנוע מהם מלהתמודד בהצלחה במקומות העבודה כי הדימוי העצמי מאוד פגוע. לכן אתם יכולים למצוא אנשים מצליחים - שלא מרגישים כך ואנשים עם יכולות כל כך נדירות שלא מצליחים אפילו למצוא עבודה מתאימה. אבל היום ניתן לטפל גם במבוגרים האלה דרך קנסיולוגיה חינוכית. נכון, זה הרבה יותר קשה, צריכים לקלף הרבה יותר תיסכולים וכעסים והאשמות והענשות עצמיות. מאיה
 
קנסיולוגיה חינוכית

מאיה תוכלי קצת לפרט על שיטת האבחון והטיפול ולהעשיר לי את הידע בנושא או לחלופין להפנות אותי לאתר רציני בנושא - הצלחת לסקרן אותי
תודה יעל
 

no-a-m

New member
לקויי הלמידה

אני מודה לך על ההדגשה של הבעיה הרגשית הכרוכה בלקוי הלמידה.בטיפול המשולב הצד הרגשי הוא בעל חשיבות רבה. כאשר מטפלים בילדים לקויי למידה, ואני בכוונה בוחרת שלא להשתמש בהגדרה הספיציפית של דיסלקציה כיוון שינשם לקויים מסוגים שונים. יש להתייחס אל הטיפול בגישה כוללנית. הסיבות ללקויי הלמידה הן שונות ומגוונות וכפי שציינת יכולות להיות על רקע ביולוגי,ביוכימי, נוירולוגי סביבתי וכו´ ובכל מקרה מה שקורה לילד שהוא עובר חוויה רגשית מאוד קשה ( מה ששאת קוראת טראומה). הרעיון הכללי הוא לעבוד עם הילדים והמבוגרים בעלי הפרעות הקשב ולקויי הלמידה על מיומניות בסיסיות שהן בעיקרן מיומניות גופניות תנועיות יחד עם מתן סביבה תומכת המאפשרת ריפוי ויצירה של יחסי אוביקט בריאים,וביחד עם המטפל לעבור תהליכים רגשיים עמוקים כאשר המטרה היא לחזק ולשפר את המיומניות, להעצים את הילד והמבוגר ולעזור להם לעשות את הטרנספורמציה מהמקום של החולשה הנחיתות והפחד למקום של עצמה בטחוןואהבה.
 
הפרעות קשב והיפר אקטיביות

ראשית ברוכה הבאה
העלת נושא חשוב מאוד שרבים סובלים בדרגות אלו ואחרות, העצוב הוא שבמקרה הטוב מתעלמים מהבעיה במקרה הרע קופצים לרופא ומקבלים "תרופת פטנט" שהיא כ"כ לא מומלצת.. את התיחסת לטיפול גופני תנועתי אך לדעתי חובה לשלב גם טיפול רחב טווח הכולל תזונה ותוספי מזון, אשמח אם תקראי את הכתבה הבאה בנושא היפר אקטיביות ותביעי את דעתך.
 

m_katzmann

New member
מסכימה .

נכון בהחלט. הטיפול הנכון הוא להתייחס לבעיות במבנה הגוף (הפתרון:תרגול) לבעיות בתזונה (תזונה המתאימה לאותו האדם הספציפי),לבעיות רגשיות (כל הנטרולים שאנחנו יודעים לעשות ברפואה האלטרנטיבית ויש מגוון כל כך גדול) ובעיות באנרגיה שיש לנו לעשות את העבודה (צאקרות ומרידיאנים). זוהי כל תורת הקנסיולוגיה החינוכית על רגל אחת. בסוף השבוע כשיהיה לי קצת יותר זמן אעביר לך מאמר על קנסיולוגיה חינוכית. אם את קוראת אנגלית במנוע חיפוש אלטהויסטה יש ים של חומר על kinesiiology. מאיה
 
למעלה