המבחן של הבלין

mel79

New member
המבחן של הבלין

לטובת הדורות הבאים וחלילה מועד ב' ( -למרות שלפי החיוכים שעברו בכיתה כשחילקו את המבחן, לא נראה לי שיהיו הרבה כאלה שיהיה להם צורך בכזה...) העלתי את המבחן חוץ מזה - ראיתם את ההלם של הבוחנת כששלושת רבעי כיתה קמה אחרי חצי שעה? אותי זה הצחיק...
 

chenie

New member
ממש לא,אני באמת ובתמים חושבת

שזה יהיה ה-100 הראשון שלי בתואר.. כשמרצה עושה 20 שנה אותו מבחן בדיוק אין הרבה הפתעה.. ועוד הערה,לא יצטרכו את הטופס כי הקורס הזה יבוטל משנה הבאה כי הבלין פורש... וגם דינה גולדשמיט יוצאת לפנסיה.. אבל תודה בכל אופן. אבדה גדולה לכולנו. קורס מתנה,הייתי אולי בשני שיעורים כל השנה. כן ירבו מרצים כאלה בישראל.
 

igreenwald

New member
באמת תהיתי איך גמרו כל כך מהר

אני התעכבתי די הרבה זמן בכיתה אני מקווה שזה ישתלם, אכן לא נראה לי שבנסיבות הנ"ל מישהו יזדקק למועד ב' הפעם האחרונה שבה ראיתי שכלל החצי שעה ראשונה גרם להתפנות רוב הכיתה עם סיומה היה המבחן האמריקאי באינטרנט למתקדמים לפני שנה (האמת נדמה לי שהמועד לשנה זו היה היום)
 

g i g o

New member
בואו נחכה לציונים....

רוב הכיתה יצאה לאחר חצי שעה. אני לא בטוח שזה חכם. אני לא אתפלא לגלות שמיהרו לסכם את השאלה העוסקת במצוות ספר תורה במצווה עצמה ולא הרחיבו להשאלה, גניזה, הצלה מאש בשבת וכו' - שאר מרכיבי התייחסות המקורות לספר. אני טועה ? אם לא - סבבה. מעבר לכך נאמר לי שמנעד ציוניו של האיש הידען הזה נעים קבוע סביב 90-85 ולכן בואו נמתין.
 

chenie

New member
מה באת לדכא אותנו? לא יפה...

הבלין כתב בצורה ספציפית "אספנות יהודית מצוות כתיבת ספר תורה" אין צורך לכתוב לו מחברת שלמה על כל החומר שהוא דיבר כל השנה. הרחבה זה בדרך כלל עמוד או שניים. ולכתוב בקצרה זה 5 שורות עד חצי עמוד. תרחם על המרצה!!! ולדעתי הסיבה שכולם קמו מהר זה כי הם הכינו את התשובות מראש בבית ולא היה צריך לחשוב מה לכתוב לאיזו שאלה. (רק הקטע הזה לוקח לי בערך חצי שעה) וחוץ מזה כבר אמרו חכמינו "אל יתהלל חוגר כמפתח" ודי לחכימא ברמיזא.. ואולי לרגל השנה האחרונה של הקורס הזה הוא ייתן לכולנו מאיות.. בהצלחה מכל הלב לך ולכולנו. וצום קל למי שצם.
 

g i g o

New member
את בטח צמה היום לזכר שנאת חינם...

חני, ירדת מהפסים ? מה זה הדי לחכימא ואל יתהלל וגו' ? מישהו חילק ציונים או טען שגישתו היא הצודקת ? רוצה להתחרות עם מישהו פה על מידת חוכמתו ? נו, באמת. לדעתי לא סביר שמרצה ייתן כמעט את כל הציון על קורס שנתי על שאלה שניתן לענות עליה בחצי עמוד ולכן הרחבתי על התייחסות המקורות לאספנות הציבורית והאישית על כלל היבטיה (האם צריך להציל אוסף ציבורי מאש בשבת, האם יש חובה להשאיל ספרים וכו', הרי היה כתוב ב ה ר ח ב ה). זו הייתה גם ההרחבה שהוא נתן בעצמו כשחילק את ריכוז הנושאים לבחינה. אם הוא אכן התכוון להרחבה אז תטענו שהוא כתב "מצוות כתיבת ספר תורה" וזהו ואם לא - שיוריד לי בציון על הרחבה.
 

tulie

New member
לא נראה לי שיורידו בציונים

ולא נראה לי שיש סיבה להפגע או להתחיל עם תחרויות ומרוצים. בסופו של דבר השופט היחיד של המבחנים הוא המרצה.
 

tulie

New member
על טעם ועל ריח.....

יש אנשים שכותבים הרבה יש אנשים שכותבים פחות. השופטים היחידים בענין הזה הם המרצים (והם לא מרחמים עלינו). לדעתי אין טעם לכזו ביקורת. כל אחד/ת וסיגנונו/ה.
 

igreenwald

New member
את סוגיית היחס לגניזה לא הכנסתי

ואני מקווה שהוא לא ציפה לראות אותה שם, ראיתי את הנושא הזה כהקדמה למגילות מדבר יהודה והגניזה הקהירית ולא כחלק מהספר במקורותינו ומבחינת מיקום הנושא בסיכומים יש להניח שאבחנה זו נכונה
 

g i g o

New member
חייבים קורסים נוספים בתחום ומגמה

אם הבלין אכן פורש נראה לי שהמחלקה נותרת בעיקר עם פרופ' ברוכסון בתחום הזה (מזל גדול). חשוב לזכור, כי הבלין הוא אחד מגדולי ומאחרוני מעבירי השמועה בתחום הבביליוגרפיה ועם לכתו ייעלם מאגר אדיר של ידע וניסיון בתחום. חייבים קורסים נוספים ומגמה שעוסקת בתחום. נקווה שיבינו זאת במחלקה ואולי פרופ' ברוכסון תמשיך את המסורת.
 

chayahd99

New member
../images/Emo91.gif

אולי כדאי להעביר לשוהם, לברוכסון ולמזכירות מכתב בקשה מסודר בנושא, חתום ע"י משתתפי הקורס.
בד"כ מזכירויות רגילות לקבל עצומות שליליות (הפגנות נגד, התנגדות וכדו'), הנה הזדמנות לשלוח עצומה חיובית ואולי אף נקבל פידבק חיובי. דבר כזה בהחלט יכול לתרום לשיפור הקשר בין הסטודנטים והמחלקה... מה דעתכם
 

taminoi

New member
רעיון מצוין, אם כי...

אני חייבת להודות שדי השתעממתי (בלשון המעטה...) בשיעור הזה, אבל הבלין הוא דמות שאני שמחה שעוד הספקתי להכיר, וההסטוריה של המקצוע שלנו היא חשובה, ולו רק בגלל הסיפורים על אספני הספרים המטורפים והספרנים המטורפים לא פחות
בכל מקרה, אם תנוסח עצומה כזו, מני אותי על החותמים. ואיזה כיף שהמבחן כבר עבר!!!
 

igreenwald

New member
שווה לבדוק באוקספורד וקימברידג'

כאמור הוניברסיטה העיברית בשלבי סגירת שערי בית הספר לספרנות וארכינאות ואינני בטוח לחלוטין אך די בטוח בכך שסיבת הסגירה קשורה בכך שהיא השאירה את רוב הדגש על היבטים לא חדשניים אלה ועניינם של הסטודנטים והתורמים פחת למתחת לסף קריטי, ולכן אני מסופק אם יש עניין לשמר. איני יודע אך יש מקום להניח שבאוקספורד וקימברידג' שרכשו חלק מהאוספים וכן את הגניזה הקהירית ישנו עדיין לימוד חקר הספר העיברי
 

g i g o

New member
יש גם יש מוסדות בחו"ל העוסקים בכך

יש גם יש מוסדות בחו"ל העוסקים בחקר הספר העברי אך חבל שהנושא ייעלם אצלנו במחלקה, כמי שנותרה האחרונה בארץ. אפשר ובתארים מתקדמים יותר יש עיסוק בכך, אך אם בתואר ראשון לא יהיה - רוב הסטודנטים לא ייחשפו לכך. וחבל שכךץ
 

igreenwald

New member
למוסדות בחול התייחסתי ואולי ביהדות

נראה לי שבמקצועות היהדות וביניהם תולדות עם ישראל שעוסקים בתכנים של הספרים העתיקים וכיתבי היד יש יותר סיכוי שמישהו יפנה לכיוון הזה, שכן לעומתם הספרנות החברתית הינה עניין של המאה ה20 וחלק מהמידענות הוא עניין של שנות ה90 ואילך (הספרנות האקדמית אכן עתיקה יותר אך פניה כיום די שונים מבמאות הקודמות.
 

g i g o

New member
הבעיה היא שהם לא עוסקים בזה לשמה

הבעיה עם המחלקות ליהדות וכו' שהם רואים בביבליוגרפיה כלי עבודה בדרך למחקרם גופא ולא כנושא למחקר בפני עצמו. בכל מקרה - הדיון מעניין אך לא רלוונטי. אנו כרגע בבר אילן ולא באוקספורד או הרווארד...
 

chayahd99

New member
אולי...

כדאי שמישהו ייקח על עצמו את הטיפול בנושא הזה מול המחלקה...
 

igreenwald

New member
אך המחלקות ליהדות מפותחות בבר אילן

ופרפסור הבלין הוא ביסודו פרופסור במחלקה לתלמוד
 
למעלה