המבנה המרשים של תחנת הרכבת רעננה-דרום.

משה12333

New member
המבנה המרשים של תחנת הרכבת רעננה-דרום.

המבנה של תחנת הרכבת הזאת כבר בנוי בשלמותו וניתן להשתאות מייחודו כשנוסעים ברכב במחלף רעננה-דרום מתחת לגשר להולכי רגל שמוביל אל המבנה הזה.

מבנה הכניסה לתחנה נבנה בין שני גשרים של המחלף, הגשרים העליונים שעוברים ממערב למזרח ולהיפך.

כדי להגיע למבנה הזה, בקצה רח' הפנינה ברעננה (הרחוב של חב' אמדוקס) הוקם גשר מקורה להולכי רגל מקצה הרחוב ועד לתחנת הרכבת, מעל סוף לולאת הכביש מצפון למערב של מחלף רעננה-דרום.

הולכי הרגל יעברו בגשר שמעל הכביש, ייכנסו למבנה הזה ויירדו במדרגות נעות (ובמעלית) עשרות מטרים אל מתחת לאדמה כי רק שם היה מקום בשביל מנהרת הרכבת, מתחת לכל המנהרות לכלי הרכב שיש במחלף רעננה-דרום.

מנהרת הרכבת נחפרה באורך של 2 ק"מ מתחת למחלף מל"ל ועד מתחת למחלף רעננה-דרום. המנהרה היא בצורת חתך של מלבן צר עם תקרה מעוגלת מעליו אבל במרכז שלה היא בצורת מלבן רחב ענק כי שם ממוקמת התחנה. משני צידי התחנה, המנהרה היא בצורת מלבן צר ניצב עם תקרה מעוגלת מעליו.

בקצה רחוב הפנינה, מוקם כעת מסוף אוטובוסים חדש בשביל תחנת הרכבת הזאת. המסוף מאפשר לאוטובוסים תנועה סיבובית מהכניסה ועד ליציאה כשבמרכז יש חנייה לעצירת אוטובוסים.

המדינה הפקיעה מהחניונים של רחוב הפנינה שסמוכים למסוף האוטובוסים החדש, מאות מקומות חנייה בחינם למשתמשי תחנת הרכבת.

צריך לראות זאת במציאות כדי להאמין למורכבותו ההנדסית של מבנה התחנה הזה, מבנה תחנה שכלוא בתוך מחלף לכלי רכב.

















 

3718

Member
לא עשו כניסה ברגל לתחנה מרעננה,למרות שהתחנה קרובה פיזית לעיר

עשו כניסה רק מרחוב הפנינה ואמדוקס (כיוון כפר סבא).
&nbsp
אני צופה פקקים עצומים מרחוב הפנינה שכבר היום בעייתי כי מהווה כניסה לאמדוקס ויציאה ממסוף רעננה.
&nbsp
לא מבין למה לא עשו כניסה מרעננה, הרי התחנה נמצאת מתחת לצומת 4 ו 531 ואפשר בקלות לעשות כניסה ומגרשי חניה מהצד של רעננה.
&nbsp
נראה לי שהרצון לעשות תחנות רכבת מנותקות הפך לאידאולוגיה, גם כשאפשר לעשות ההיפך, עושים אותה לא נגישה.
&nbsp
וזה לעומת מדינות נורמליות, שם לתחנות רכבת יש כניסות רגליות רבות מכל כיוונים.
 
למעלה