המבקרים היהירים

המבקרים היהירים

בדרך כלל מתייחסים בזילזול לתקופת המקרא בשל מנהגים וכן בשל התנהגותם המוסרית יש לי שאלה האם ציפה מאן דהו שהתורה הניתנת לפני למעלה מ3300 שנה לערך תיכתב כך "בטיסתכם במטוס יהדקו בני ישראל את חגורות הבטיחות למען ישמרו נפשם" " היזהרו מן המשאיות הנוסעות בנתיבי איילון פן תיפגעו מהם " מה לעשות שבתקופת המקרא לא היו לא לווינים לא טלוויזיות לא ארה"ב ולא מחשבים ויש לדבר אל הציבור המקבל את התורה בלשון הקיימת לתקופתם במקום מכוניות היו חמורים ובמקום רובים היו חרבות וחיצים ובמקום עראפת היה את פרעה ועמלק ועל התורה להיות רלוונטית בציוויה לתקופתה שהרי אך יקימוה ועל לומדי התורה יש אתגר מתמיד בכל דור להוציא מן הכללים של המקרא את הרלוונטיות לתקופתנו אנו ותחשבו על זה...
 
ההגיון שבטיעון שלך אינו ברור

מה הקשר בין התנהגות מוסרית לסגנון הכתיבה? סגנון הכתיבה צריך לתאום את התקופה, אבל האם בגלל זה נקבל כמוסרי את השמדת עמי כנען הברוטלית בזמן יהושע, את מחיית עמלק בידי שאול?
 

grinberg

New member
ומעמד האישה

האב מוכר את ביתה, רק הבן יורש וכו´ וכו´. רציחת חיות למען הקרבה.... מיתת בי"ד על עבירות דת...
 
אכן כן מעמד האישה

אין ספק שבימינו אלה מעמד האישה הרקיע שחקים לכן היא מוצגת כאובייקט מיני בפרסומות כדי למכור ארטיק אכן נכון שאין מעמדה של האישה שווה למעמדו של הגבר בהלכה אך אם אתה בא להשוות את מצב מערכת הנישואים של העולם המודרני אל העולם העתיק רואה אתה את התוצאות הנהדרות והם: בגידות אין סוף, הגירושין מגיעים לאחד מתוך שלוש זוגות בטוח מתגרש רציחות במשפחה כל יום ופריצות מינית המביאה לאיבוד כל כללי המוסר האוניברסלי אז אני מעדיף שמעמד הגבר יהיה מעל רק לא להראות שיויוני עם תוצאות אומללות שכאלו.
 
מעניין...

התנשאות יהירות,וזחיחות הדעת מאפיינים כ"כ מתאימים לביקורתיים החביבים שלנו...
 
חשוב היטב

האם נקבל כמוסרי להשמיד את מתאבדי החאמס בטרם בואם להשמידנו מן הסתם תשובתך תהיה חיובית, האם אינך מוסרי כעת... כידוע לך שמאבק הברירה הטבעית הוא מאבק שאין בו פשרות ואם היו בתקופת קדם עמים שמטרתם היתה להשמיד את אבות אבותיך ואתה כצאצאם חי בזכות כושר עמידתם האינך מרגיש איזו שהוא צביעות בהתיפיפותך כלפי עמלק ועמי כנען שהרי בזכות כושר מידתם של אבותך עם כל האכזריות שבעניין כל אדם היה מעדיף שיכחדו עמים אחרים ולא עמו.
 
האנלוגיות שלך מגוחכות

שאול השמיד כל תינוק עמלקי, רק בגלל ההתנהגות של העמלקים עם בני ישראל בצאתם ממצרים, לפני מאות בשנים. ניתן לצפות שבהתייחסות הבאה תסביר לנו למה רעיון השמדת העם של הנאצים היה מוסרי ומוצדק. הייל.
 
יקירי...

אנא ממך השתדל בשעות הפנאי לעיין מעט במה שעוללו לנו העמלקים החביבים,זה עשוי לעניין אותך יקירי...
 

רון ו

New member
הבסיס שלך פשוט ספורי סבתא

ואתה מנסה לעקוף את העיקר יש כאן ויכוח אם התורה שאתה חי לפיה ניתנה במעמד הר סיני או נכתבה על ידי סופרים ברוח התקופה והספורים שרצו במשך הרבה דורות בהנחה המדעית שאכן מתן תורה הוא המצאה שרלטנית חובה עלינו לסנן ולבקר את כל מה שנכתב בתורה בצורה ענינית.
 

אחר

New member
הרי זו בדיוק הטענה שלי

התורה היא מוסרית מאד, יחסית לזמנה. אין לי בעיה מוסרית עם זה שלפני 3000 שנה היה מקובל להרוג כל נפש חיה מהעם הנלחם נגדך, כולל תינוקות. אין לי בעיה עם קיום העבדות, נחיתות האשה ועוד דברים רבים אחרים. הבעיה היחידה היא כשהופכים את זה ממדד מוסרי היאה לתקופתו לאמת מידה נצחית שמקורה אלוהי. ולא מדובר בשוני סגנוני ובדמויות בלבד. אני מאמין שחברה שיש בה עבדים היא חברה פסולה גם אם הם לא יבואו מאדום ומואב, אלא מהשמות המודרנים של אותם עמים. הדתיים האמיתיים מאמינים שאילו רק היה לנו הכח היינו חוזרים היום למה שהיה פעם. זה מוסר בלתי משתנה במהותו. ועם מוסר כזה אני לא מוכן להסכין. ובמאמר המוסגר, העובדה שהמוסר התנ"כי כל כך תואם לתקופתו כמוהו כמאה עדים לכך שאין זו תורה משמים אלא התפתחות חברתית טבעית ורגילה.
 
למעלה